2026-09-10, 23:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493019

Romina Pourmokhtari (L) verkar ha blivit väldigt kaxig när partiet nu är över 4% i någon opinionsundersökning.

Är detta början på slutet av Tidö vi bevittnar?
Ja. tråkigt att det inte blev KD "Partiet utan politiska förslag" som kröp under 4 procent.
Citera
2026-09-10, 23:20
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Fan vad man håller tummarna för 3,9%

Då ryker L, plus att deras stödröster från M och SD förmodligen kommer att bidra till att dessa två partier minskar, jämfört med förra valet.
Detta scenario har nog många stödröstare inte reflekterat över!
Citera
2026-09-10, 23:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Hoppas verkligen inte folk stödröstar på L, vi måste bli av med dessa skitpartier
Varför ska SD kasta bort sina röster på att stödja ett parti som egentligen är emot dem? Om L nu verkligen menar att SD är ok vore det rimligaste att L-väljarna istället stödröstade på SD.
Citera
2026-09-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om SD släpper fram en borgerlig regering med C vore det kalas för C, KD och L som då får oproportionerligt många ministerposter. Vilket är det viktigaste! De sk. "frågorna" är bara en image.
Nu pratar vi inte en borgerlig regering. S måste finnas med för att få tillräckligt med röster för en mittenregering.
Citera
2026-09-11, 00:46
Medlem
Haha hur dum är du egentligen
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Jag står fast vid min stödröst på L och tänker inte ändra mig. Jag är annars för SD.
Citera
2026-09-11, 01:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Klart Åkesson blir lite sur. Utan SD stöd hade denna Romina Pourmokhtari varit en doldis i riksdagen under senaste 4 åren. Hon har ju allt att tacka SD för att hon fått varit minister och fått så mycket att säga till om.
Citera
2026-09-11, 02:20
Medlem
Varför stödröstar folk på L enligt dagens opinionsmätningar får de 20 mandat och SD 68 det är en jävla massa framtida käppar i hjulet för SD ?
Citera
2026-09-11, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Varför stödröstar folk på L enligt dagens opinionsmätningar får de 20 mandat och SD 68 det är en jävla massa framtida käppar i hjulet för SD ?
Det beror på att om inte L kommer in i riksdsgen så får Tidö lämna regeringsmakten. Enkel grundskolematematik. Har du blockat all info om valet?
Citera
2026-09-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Varför ska SD kasta bort sina röster på att stödja ett parti som egentligen är emot dem? Om L nu verkligen menar att SD är ok vore det rimligaste att L-väljarna istället stödröstade på SD.
Nej. I.o.m. att L nu blivit så stora så har Tidö inte råd med ett L som missar spärren. Då blir skattehöjarMagdas lag större.
Senast redigerad av lont 2026-09-11 kl. 03:13.
Citera
2026-09-11, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Röstar man på liberalerna för att stödrösta och har andra åsikter, men man känner sig tvungen är man en cuck...Man sänker sin stolthet när man stolt visar upp att man avskyr partiet men "måste" ändå rösta på dom
Nej, då visar man att man har några grå celler kvar i skallen. Då optimerar man möjligheterna till att få den politik man vill. L kommer iaf att få väldigt lite att säga till om eftersom de är minst.

Bästa sättet att främja Tidö och stoppa skattehöjarMagda.
Citera
2026-09-11, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Jag står fast vid min stödröst på L och tänker inte ändra mig. Jag är annars för SD.

Då har du inte förstått problemen med samarbetspartier som står diametralt motsatt från varandra i femtielva frågor och med ett parti som medvetet, intensivt och aktivt bidragit till enorma problem för landet.

Eller så ljuger du bara.

Citat:
Ursprungligen postat av lont
Samma här.

Tidö-avtalet innehåller en skrivning om att partierna ska uppträda respektfullt och inte ägna sig åt personangrepp eller omdömen som försvårar samarbetet. Pormoktari kunde avstått svara på frågan liksom hon avstod att svara på om hon skulle krama Jimmie.

Hon kunde ha låtit bli att samarbeta, liksom hela partiet. Efter valet kommer de att visa att de ändå inte vill samarbeta.
Citera
2026-09-11, 05:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493019

Romina Pourmokhtari (L) verkar ha blivit väldigt kaxig när partiet nu är över 4% i någon opinionsundersökning.

Är detta början på slutet av Tidö vi bevittnar?
Det blir lite roligt om L får ca 3,9% och analysen landar i att Tidölaget förlorade p.g.a Jimmies avståndstagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in