Citat:
Ursprungligen postat av
litenbokstav
har ett jävla dilemma här, när jag blir arbetslös så börjar jag supa som fan, vi snackar många starköl och även sprit på daglig basis
2022 gjorde jag ett alkoholtest på vårdcentralen som visade 4x förhöjd alkoholnivå över normen, så fick en utskällning samt en alkoholmissbruks stämpel i min journal..
problemet är att jag just nu söker jobb och har druckit ännu mer senaste halvåret än jag gjorde 2022, så misstänker att värdet är ännu högre nu, jag vill göra PEth testet på vårdcentralen igen eftersom jag börjar känna olika typer av symptom, som muskelryckningar, darrningar och små kramper
det jag INTE vill är att få en till jävla stämpel i min journal eftersom jag söker nytt jobb och om jag förstått det rätt så kollar väl majoriteten inte bara på drogtester men även alkoholtester? rätta mig om jag har fel
vad hade ni gjort i denna situation?
Du behöver absolut inte testa dig. För du vet redan att du mår dåligt av alkoholen. Vad du egentligen behöver är väl motivation till att dra ner, eller sluta?
Önskar dig lycka till. De flesta klarar att sluta på egen hand, men annars finns det gott om stöd och hjälp att få också.
Så, sluta på egen hand är mitt förslag. Finns gott om alkoholkunniga här på fb, som du kan få råd och stöd av. Och om det inte funkar, så finns det som sagt en del hjälp att få.
Men i nuläget så låter det onödigt att dokumentera ditt PEth, som garanterat har skjutit i taket vid det här laget. För du vet redan att det är knas, och det enda det kommer att leda till är en livstidsstämpel i din jounal.