2026-09-08, 22:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du saknar skjutningarna och sprängningarna förstår jag.

Jag saknar en ansvarig regering som i varje beslut väger in "bäst för Sverige" som klart tyngsta argument. Och en sån regering har jag nu saknat i fyra år...

Skjutningarna har minskat, sprängningarna har fördubblats. Äpplen och päron. Och ingen har ännu kunnat visa mig vad Tidö skulle ha gjort som haft nån effekt. Istället snappar man bara upp en trend och försöker ta förtjänsten till sig själv.

Det som Tidö har gjort och gjort bra är att man ökat och förbättrat det internationella samarbetet, och svenska "gängtoppar" i andra länder därför åker dit. Det är ett definitivt plus för Tidö, från min sida.

Men det är också en strategi som generellt leder till mer våldsdåd för en tid framåt, eftersom det uppstår ett "boss-vakuum" med tillhörande konflikter om vem som ska bli boss. Det är sannolikt orsaken bakom de kraftigt ökande sprängningarna...
Citera
2026-09-08, 22:27
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Det vär väl ändå Reinfeldt som öppnade era hjärtan

Pinsam kommentar.
Mitt Europa bygger inga murar Stefan styrde med miljöpartiets o stöttes av Centern.under2015 sökte 162 877 personer asyl i Sverige, vilket var mer än dubbelt så många som året innan och det högsta antalet uppmätta under ett enskilt år i modern tid.
Citera
2026-09-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Maggan slaktade honom.
I vanlig hederlig SD:anda så är ALLT på något sätt invandrares fel...
Den kostar/har kostat en hel del pengar som kunde gå till annat.
Citera
2026-09-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Svensk politik är trött och döende. Herregud vilken sömnig debatt. Rösta in Allard eller Kasselstrand, då jävlar hade politiken blivit rolig att följa varenda dag!

Jag kan hålla med om att även om jag gillar Jimmie så är jag riktigt trött på dom här partiledarna som varit på plats i 10+ år. Behövs nytt blod med lite kaxigare och inte så trött framtoning.
Citera
2026-09-08, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Maggan slaktade honom.
I vanlig hederlig SD:anda så är ALLT på något sätt invandrares fel...

Maggan känslosåsade bara och hetsade om Putin. Är det "slakt"?
Citera
2026-09-08, 22:29
Medlem
Mr-Laheys avatar
känns som att maggan inte själv tycker om sin politik.
Jag tycker att maggan är en suverän minister/ledare men hon är inte en bra politiker.
Allt var inövat, ingen flexibilitet. Man ser att hon inte trivs i en sådan debatt 1vs1.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Hur kan man vara så missnöjd med en regering som åstadkommit historiskt mycket på en mandatperiod? Knappt några skjutningar längre, när såg vi senast en rubrik om att hela husfasader sprängts i bitar och att någon avrättats på en välbesökt restaurang eller i en galleria? Gängkriminaliteten är på en extrem tillbakagång.

Jag är också missnöjd med SD med tanke på deras kärnfrågor och jag tänker inte ens rösta på dom i valet men vad är det som gör att du säger att detta är den "sämsta regeringen du upplevt". Det går inte ihop.

Sprängningarna har faktiskt fördubblats jämfört med 2022. Men både skjutningar och sprängningar är bullshit statistik, eftersom inga av förändringarna tillförlitligt kan kopplas till några som helst åtgärder.

Och gängkriminaliteten är inte alls på tillbakagång, varifrån har du fått en sån galen uppgift. Det är tvärtom. Skjutningar och sprängningar är ju inte "gängkriminalitet", det är en följd av gängkriminalitet, ett slags toppen av isberget.
Citera
Medlem
Magdas valspurt:

*du är rasist
*du pratar bara om socialdemokraterna
*du har sänkt skatten för dig sjölv med 6000

Repetera
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jag bevisade ju precis själv att du också hade fel. Kan du gå vidare från det? Du slår mig inte som en person som kan det. Du slår som jävligt narcissistisk.
Vilken fin projektion du bjuder på.
Fortsatt diskussion är överflödig, den här konversationen — är över.
Citera
2026-09-08, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Herrejävlar vilken intellektuell skymning vi bevittnar. Må högre makter komma till undsättning.

Ja du. Då vet du hur det känns nu då kanske. Jag har känt mig omringad av idioter och narcissister som dig nästan hela mitt 33-åriga liv.
Citera
2026-09-08, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den kostar/har kostat en hel del pengar som kunde gå till annat.

Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Maggan känslosåsade bara och hetsade om Putin. Är det "slakt"?

Tänk efter.
Vad dom än pratar om så landar det någonstans i migration/invandring.
Samhället är lite mer komplex än så.
Citera
2026-09-08, 22:32
Medlem
Extremt pinsamt Maggan..det här var ingen debatt som var bra för henne. Åkesson fick henne att se rent ut sagt dum och oförberedd ut. Hon bara upprepar sina slagord och tomma löften utan någon riktig plan. Vilket de flesta vid det här laget borde inse är ren teater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in