2026-09-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maybelineblanch
Ja avsaknaden av pengar är nog stor. GA räddade dom en gång men nu har KH kört gården i botten igen med lån. BH trodde inte försäljningen av gården skulle täcka alla lån.
Nä det är skrämmande hur någon kan förstöra sin respektives arv där gården gått i generationer. GA var alltid rak och reko mot mej. Han hade nog det väldigt jobbigt dom sista åren över att behöva se förfallet av skuldberget.
Citera
2026-09-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJhunts
Nä det är skrämmande hur någon kan förstöra sin respektives arv där gården gått i generationer. GA var alltid rak och reko mot mej. Han hade nog det väldigt jobbigt dom sista åren över att behöva se förfallet av skuldberget.

Enligt deras mäklarsida är gården såld. Har den blivit såld? Är det därför systern har skytteltrafik dit?

Det skrämmande är att BH fortsätter hjärntvätta M med hjälp av systern.
Citera
2026-09-03, 18:04
Medlem
Citat:
Enligt deras mäklarsida är gården såld. Har den blivit såld? Är det därför systern har skytteltrafik dit?

KH fortsätter att hjärntvätta M med hjälp av systern, marken är såld men inte fastigheterna. Faster och KH skiter även i att BH sagt ifrån om att dom inte får vara i boningshuset. Jag har blivit ombedd av socialen att bryta kontakten med M fast jag är hennes fadder. Hoppas KH's straff skärps med 5 år för våld i nära relation mm mm.
Citera
2026-09-03, 20:36
Medlem
Citat:

KH fortsätter att hjärntvätta M med hjälp av systern, marken är såld men inte fastigheterna. Faster och KH skiter även i att BH sagt ifrån om att faster med man inte får vara i boningshuset. Jag har blivit ombedd av socialen att bryta kontakten med M fast jag är hennes fadder. Hoppas KH's straff skärps med 5 år för våld i nära relation mm mm.
Citera
2026-09-07, 10:45
Medlem
Citat:
KH fortsätter att hjärntvätta M med hjälp av systern, marken är såld men inte fastigheterna. Faster och KH skiter även i att BH sagt ifrån om att faster med man inte får vara i boningshuset. Jag har blivit ombedd av socialen att bryta kontakten med M fast jag är hennes fadder. Hoppas KH's straff skärps med 5 år för våld i nära relation mm mm.

Mig har dom inte bett bryta. Jag försöker hjälpa å stötta M. BH har jag inte hört ett ljud ifrån.
Citera
2026-09-07, 11:19
Medlem
Citat:
Mig har dom inte bett bryta. Jag försöker hjälpa å stötta M. BH har jag inte hört ett ljud ifrån.
Hoppas du får fortsätta stötta M. Om jag förstod det rätt har BH brutit kontakten med de flesta för att få hjälp med att bearbeta allt som hon upplevt pga KH.
Citera
2026-09-08, 11:37
Medlem
Citat:
Konstigt att socialen ber dig bryta med M, hon behöver alla sunda kontakter hon kan ha nu. Hon berättade att hon får många sena/nattliga samtal om bl a gården så hon blir kanske av med sin telefon då det påverkar hennes mående negativt. Ang KH’s straff, han är inte åtalad för våld i nära relation så det kommer han inte bli straffad för i den här rättegången iaf
Citera
2026-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Hoppas du får fortsätta stötta M. Om jag förstod det rätt har BH brutit kontakten med de flesta för att få hjälp med att bearbeta allt som hon upplevt pga KH.

BH har brytit med alla. Även dom som hjälp henne imot KH i flera år. Även dom hon huggit i ryggen.
Även hennes bästa vän berättar att BH bara bröt kontakten och försvann efter att dom pratat dagligen, så BHs bästa vän blev tagen på sängen när allt detta uppdagades.
Citera
2026-09-08, 14:34
Medlem
Citat:

Vi gör vad vi kan. Och jag tror enligt vad jag har hört så ska BHs bästa vän med försöka hjälpa M.
Citera
2026-09-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abj
Konstigt att socialen ber dig bryta med M, hon behöver alla sunda kontakter hon kan ha nu. Hon berättade att hon får många sena/nattliga samtal om bl a gården så hon blir kanske av med sin telefon då det påverkar hennes mående negativt. Ang KH’s straff, han är inte åtalad för våld i nära relation så det kommer han inte bli straffad för i den här rättegången iaf
Nä jag vet att det inte är medtagits i dessa åtalspunkter, högst troligt för att BH inte vågat säga vad hon blivit utsatt, för, det är faster som ligger bakom att jag blivit ombedd att försvinna från M. KH jobbar tyderligen stenhårt via advokaten med att manövrera bort BH från äganderätten av fastigheten. Tyvärr skulle man kunna säga att M lider av stockholmssymdromet hon anser att KH inte gjort något fel utan att det är alla andra.
Jag hoppas bara att hon och BH får den hjälp dom behöver. Gällande KH kan han gått sitta där han är.
Citera
2026-09-08, 19:08
Medlem
Citat:
Nä jag vet att det inte är medtagits i dessa åtalspunkter, högst troligt för att BH inte vågat säga vad hon blivit utsatt, för, det är faster som ligger bakom att jag blivit ombedd att försvinna från M. KH jobbar tyderligen stenhårt via advokaten med att manövrera bort BH från äganderätten av fastigheten. Tyvärr skulle man kunna säga att M lider av stockholmssymdromet hon anser att KH inte gjort något fel utan att det är alla andra.
Jag hoppas bara att hon och BH får den hjälp dom behöver. Gällande KH kan han gått sitta där han är.

Det har man märkt på M att hon gör.
Citera
2026-09-08, 21:45
Medlem
Det är ju tokigheter allt ihopa!
Flickan kan ju inte må bra med allt som skett ock KH styr familjen från där han är ock BH . Förstås stänger hon av alla ock gör det rätta, tycker jag. Bearbetar allt som hänt
Folk flickan känner ombes av socialen att avsluta kontakt !!? Har allt blivit up ock ner?!
Är fint att någon kan ha kontakt med flickan men hur länge får de innan KH stoppar det, tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in