2026-09-08, 20:26
Medlem
RomernasKungs avatar
Kan man inte hantera lite lågstadiebarn har man nog inte i skolan att göra. Sparka den homosexuelle arab-negern.
Citera
2026-09-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag har ett helt yrkesliv inom skolans värld. Jag är inte förvånad. Även små låg-och mellanstadiebarn kan vara jävliga, faktiskt jävligare än äldre. När man är i högstadieåldern och äldre har man i allmänhet så mycket förstånd att man inte trakasserar lärare så här öppet. Vill man jävlas, vilket de allra flesta inte vill, så tar man till subtilare metoder. Små barn har inte lärt sig det, och då blir det så här.
Om en lärare får en låg- eller mellanstadieklass emot sig, då är det kört.
Äldre elever kan man få att förstå medelst samtal, det är mycket svårare med yngre.

Konstigt då att skolan förr i sverige var knäpptyst vid lektioner och inga lärare trakasserades av eleverna, vad är det som skett sedan dess?
Citera
2026-09-08, 20:32
Medlem
Vilket jävla förfall - för alla inblandade...!
Citera
2026-09-08, 20:46
Medlem
Något ungarna fått hemifrån såklart. Toleranta värderingar är inte Kungälv precis känt för...
Citera
2026-09-08, 21:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag har en teori om vad som har hänt här och jag är ganska säker på att den är sann.

Vikarien är en avslappnad laidback mörkhyad kille. Ungarna är gränslösa mot honom och han flinar mest. De säger vad de vill i princip.

En dag går vikarien till fikarummet för att ta en kaffe. Ungarna får ett damputbrott som man brukar få och springer efter och utmanar vandra med invektiv på skoj. Därför ordet "arab" det är bara något en unge säger för att få reakiion.

En kvinnliga kollega med vänsterinriktning blir extremt sekundärkränkt och blåser upp den här händelsen till en jättestor grej, ett storm i ett vattenglas och kontaktar tidningen. Vikarien själv bryr sig inte det mesta. Den kvinnliga kollegan har gråtit och inte kunnat sova på natten p.g.a traumat han och hon har blivit utsatt för. Därför måste hon kontakta tidningen.

Att han "har gömt sig" är bara en av den hysteriska kvinnliga lärarens tolkning av situationen.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2026-09-08 kl. 21:03.
Citera
2026-09-08, 21:01
Medlem
2late2saves avatar
Jävla KUNGAR ungarna är. Hatten av!
Citera
2026-09-08, 21:06
Medlem
pickalulus avatar
Har naturligtvis inte hänt.
Citera
2026-09-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2late2save
Jävla KUNGAR ungarna är. Hatten av!

Aha, de springer runt och leker och trakasserar folk och lär sig inget. Sedan blir folk förskräckta när skolresultaten störtdyker samtidigt som du hyllar otyget.
Citera
2026-09-08, 21:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Enligt en nyhet i Kungälvs-Posten så har 20 lågstadielelver på Kareby skola startat ett rasitiskt drev emot en vikarie som sökte skydd i lärarrummet ifrån mobben av lågstadieelever, vilka följde efter och fortsatte trakasserierna. Vikarien kallades bl.a. för "neger", "gay" och "jävla arab".

Är det någon som vet mer om händelsen? Det hela känns lite för extremt för att media-versionen skall vara helt sann. Vad tror ni?

20 barn startade rasistiskt drev mot vikarie
https://www.kungalvsposten.se/nyheter/20-barn-startade-rasistiskt-drev-mot-vikarie.df2f6c8a-2028-5695-ad20-7765bc965b69
det här stämmer naturligtvis inte men hade varit underbart om det gjort det, någongång måste svenskarna slå tillbaka.
Citera
2026-09-08, 21:22
Medlem
Styrkelyftares avatar
Kungälv är ett typiskt WT-näste, så jag kan inte tänka mig att detta inte skulle vara sant.

Normala föräldrar hade givetvis skämts ögonen ur sig ifall deras barn betedde sig på detta osvenska vis, men dessa föräldrar har säkert tagit emot informationen med stolhet.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-09-08 kl. 21:29.
Citera
2026-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Vad får dig att tro det?
Tror du att nån av ungarna ännu har blivit antastad eller rånad av en neger? Om inte så har de ingen anledning att ha fördomar mot negrer och förstår uppenbarligen inte vad de håller på med. Det är således ingen "rasistattack" utan barn som beter sig som barn. En vikarie måste vara mentalt stark när barnen börjar testa gränserna och säga emot. Tro fan att barnen eskalerar situationen när vikarien springer och gömmer sig och visar svaghet.
Citera
2026-09-08, 22:10
Medlem
Mad monks avatar
Vad heter eleverna. Avvaktar reaktion tills jag vet namnen på varenda en av dessa avarter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in