2026-09-08, 10:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Vad har matematik med ursprung att göra ? har matematik olika dialekter eller språk ?
Så länge man tagit sig bort från enklaste matematiken och får börja lösa vardagspro lem som omräkningsr i SI-systemet eller geometri så behöver man läsa mer än de tio arabiska, siffrorna.
Citera
2026-09-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Blattarna (dvs de med låga resultat här) kommer rösta v och s och det vet du också. Men sanningen är jobbig som vanligt. Varför inte bara stå för att ni vill ha det såhär?

Om du tror att det är så alla invandrare röstar så säger det mer om dig och ditt umgänge än verkligheten. Jag känner många med utländsk bakgrund, däribland jag själv, som röstar på högerpartier och även sd.

Din WT-aura är stark.
Citera
2026-09-08, 10:34
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är så trött på att folk låssas som att dom inte vet varför. Ärligt talat så borde fan halva Sverige omyndigförklaras..

Jag skulle gärna vilja se en studie som visar på antalet invandrare i varje skola samt varje skolas resultatet för den skolan.

Om vi ”rasister” nu har fel så borde detta vara toppen att visa upp för att motbevisa oss
Fast det där beror ju på socioekonomiska faktorer enligt alla experter.
Plockar man upp Mohammed i Rinkeby med en helikopter och släpper sedan av honom i Danderyd så ökar hans IQ med 30% när hans fötter nuddar marken.
Citera
2026-09-08, 10:35
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Fast det där beror ju på socioekonomiska faktorer enligt alla experter.
Plockar man upp Mohammed i Rinkeby med en helikopter och släpper sedan av honom i Danderyd så ökar hans IQ med 30% när hans fötter nuddar marken.

Hahahha you had me in the first half
Citera
2026-09-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är så trött på att folk låssas som att dom inte vet varför. Ärligt talat så borde fan halva Sverige omyndigförklaras..

Jag skulle gärna vilja se en studie som visar på antalet invandrare i varje skola samt varje skolas resultatet för den skolan.

Om vi ”rasister” nu har fel så borde detta vara toppen att visa upp för att motbevisa oss
Märkligt att island gått ner så mycket dock (och ligger lägre än sverige). Även norge tappat och ligger lägre, har väl färre blattar/mer blandad invandring än sverige?
Citera
2026-09-08, 10:36
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Vettefan, här på Flashback kryllar det ju av boomers som inte kan uttrycka sig begripligt i text, än mindre förstå en skriven text.
Tyder pisaresultaten på att det blivit ÄNNU sämre? I såna fall är det väldigt illa.

Exakt. Det har redan varit illa länge. Oavsett regering.
Citera
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Vad har matematik med ursprung att göra ? har matematik olika dialekter eller språk ?

Ganska stor skillnad i vilken hjälp man kan få hemifrån tex. Tror inte barnen till kvotflyktingar från Kongo får en bra förklaring på andragradsekvationer från sina föräldrar.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Simona Mohamssons förklaring till Pisa-fiaskot:

– För att tala klarspråk: Vi är mitt uppe i en skärmpandemi, säger hon

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mohamsson-kommenterar-pisa-resultat/
Citera
2026-09-08, 10:37
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Märkligt att island gått ner så mycket dock (och ligger lägre än sverige). Även norge tappat och ligger lägre, har väl färre blattar/mer blandad invandring än sverige?

Ligger lägre än Sverige?
Hur låg det tidigare år?

Jättesvårt att svara på utan att ha all fakta
Citera
2026-09-08, 10:38
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej, det var det inte. Skolans nedgång började med Alliansen där libsen sabbade mycket. Sluta skylla allt på S. Blir bara löjligt.
1968 lägger olof palme fram förslaget att lärarna inte längre skall behöva kunna sina ämnen (det är starten på flumskolan). Det räcker om den som skrev läroboken kan matematik, svenska och engelska var motiveringen.
Detta är antagligen så vansinnigt att du inte tror mig. Du tror antagligen inte att det finns så dumma människor.

Det trodde nämligen inte heller studenterna på stockholms universitet utan de la ner allt arbete och samlades i kårhuset och krävde att idioten kom dit och förklarade sig.
Det är upprinnelsen till den berömda kårhusockupationen som all 68or glorifierar.

Regeringen Carlsson avskaffar det statliga stödet till skolbyggnader som funnits sedan 30-talet.

Persson kommunaliserar skolan för att spara ännu mer pengar.

Ja, finns det några som brinner mer för skolan än Socialdemokraterna?

Frågan är om man verkligen skall ha rösträtt när man kan så lite och med ett så begränsat förstånd.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2026-09-08 kl. 10:41.
Citera
2026-09-08, 10:42
Medlem
Sverige ligger alltså på snittet i OECD och i paritet med övriga nordiska länder. Detta trots att vi haft en generös invandringspolitik. Givetvis kan det bli svårare för barn som är i en familj med flyktingbakgrund.
Citera
2026-09-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Om du tror att det är så alla invandrare röstar så säger det mer om dig och ditt umgänge än verkligheten. Jag känner många med utländsk bakgrund, däribland jag själv, som röstar på högerpartier och även sd.

Din WT-aura är stark.
Snark, 80% av muslimer röstar s och v, och det är MENA jag syftar på med blattar, invandrare från vissa regioner röstar annorlunda (även iranier och kristna). Jag sa inte ALLA, det var ett svar på en som antydde att de som presterar sämst i PISA primärt kommer gå till sd fast det är elever i orten som har sämst resultat. De som kommit de senaste 10-20 åren är primärt från muslimska världen och röstar på s och v, vad är kontroversiellt me det? Ja, sd är 3 bland muslimer, antagligen kulturella muslimer som är trötta på skiten, hedersförtryck. Sluta ta åt dig personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in