2026-09-06, 22:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
I hela föredetta DDR är AFD starkt. Till och med bland akademiker i Sachsen Anhalt landade stödet på hela 31%. Bland unga mellan 18-24 landade det på hela 42%. Detta är inte ett specialfall med någon enstaka kommun med halvefterblivna skuldsatta morotsodlare. Om AFD i Sachsen Anhalt kan mobilisera sådant stöd bland unga och utbildade, finns det ingen anledning att tvivla på att det är möjligt i andra delstater. AFD i Mecklenburg ligger på 35 % i opinionsmätningarna.
Merz kommer vara riktigt ololig för AFD växer (inte bara i öst där de nästan i samtliga delstater ligger kring 40%) utan även i väst. Skulle det vara val till bundestag idag så hade de nog kunnat få 25-30% iaf. Men det kommer givetvis öka precis som i sverige tills man ger dem inflytande.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Örebropartiet med Allard, är exakt ett sådant parti. Behöver bara döpa om sig först men han är ju gammal kommunist men vill ha återvandring. Är exakt ett sånt parti jag bland annat letat efter.

Han är en pajas. Vi behöver ett seröst vänsterinriktat invandringskritiskt parti i Sverige.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men du fattar att det sänder en signal över hela Tyskland, över hela Europa? Eller hur korkad är du?
Idiot.
SD har väl varit störst i många områden i Sverige, men stå fortfarande och stampar på 20% nationellt.
Det finns ingen korrelation mellan denna delstat och resten av Tyskland.

Signal över hela Europa?
Ett val i en obygd i östra Tyskland
hahaha...
sa jag idiot?
Citera
2026-09-06, 22:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ah, förstår. Läser också in lite strössel av DDR-romantik mellan raderna BSW:s fall.
Absolut, vet inte hur jag glömde det men det gäller nog i både BSW:s och AfD:s fall men samtidigt går båda helt ok i väst också så det är bara en del i så fall.
Citera
2026-09-06, 22:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Han är en pajas. Vi behöver ett seröst vänsterinriktat invandringskritiskt parti i Sverige.
Ja det får du tycka men politiken är vänsterpopulistisk. det var det jag liknade den med. Gratis allt åt alla men återvandring typ. Jag tycker dock om du vill se det bör lyssna mer på Allard än att störa dig på honom.

Lyssna på det här så fattar du varför folk gillar honom: https://www.youtube.com/watch?v=0h6wA6ppinE&t=6610s
Senast redigerad av needAlife 2026-09-06 kl. 22:19.
Citera
2026-09-06, 22:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Nej, Allard är en kung - bara det att ni som inte pallar med sanningen inte klarar av honom och hans svada. Kan hålla med om att han skulle vinna lite mer på att tona ned de värsta invektiven och förolämpningarna men i övrigt köra på i samma stil...
Citera
2026-09-06, 22:18
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
I hela föredetta DDR är AFD starkt. Till och med bland akademiker i Sachsen Anhalt landade stödet på hela 31%. Bland unga mellan 18-24 landade det på hela 42%. Detta är inte ett specialfall med någon enstaka kommun med halvefterblivna skuldsatta morotsodlare. Om AFD i Sachsen Anhalt kan mobilisera sådant stöd bland unga och utbildade, finns det ingen anledning att tvivla på att det är möjligt i andra delstater. AFD i Mecklenburg ligger på 35 % i opinionsmätningarna.

AFD kommer nog att öka lite grand överallt men det har inget att göra med just valet i denna obskyra delstat som faktiskt mest består av losers, tyck vad du vill om det.
Det enda positiva med AFD är väl deras restriktioner om invandring, men Tyskland precis som Sverige har ju redan ändrat kurs där.
Citera
2026-09-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Idiot.
SD har väl varit störst i många områden i Sverige, men stå fortfarande och stampar på 20% nationellt.
Det finns ingen korrelation mellan denna delstat och resten av Tyskland.

Signal över hela Europa?
Ett val i en obygd i östra Tyskland
hahaha...
sa jag idiot?
LOL. Nolla sossarna har kopierat sd politik rakt av. Hahhaha
Citera
2026-09-06, 22:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Örebropartiet med Allard, är exakt ett sådant parti. Behöver bara döpa om sig först men han är ju gammal kommunist men vill ha återvandring. Är exakt ett sånt parti jag bland annat letat efter.
"Rak vänster" är mitt förslag till partinamn. Men skulle nog inte rösta på dem. Men skulle tycka att ett sådant parti var lite uppfriskande ändå.
Citera
2026-09-06, 22:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
LOL. Nolla sossarna har kopierat sd politik rakt av. Hahhaha
Så SD vill ha bankskatt , högre socbidrag,
ingen karensdag osv osv osv ?

Har sett inlägg från dig tidigare, låt oss inse att du inte är den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2026-09-06, 22:22
Medlem
Är det stöveltramp jag hör?
Citera
2026-09-06, 22:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Så SD vill ha bankskatt , högre socbidrag,
ingen karensdag osv osv osv ?

Har sett inlägg från dig tidigare, låt oss inse att du inte är den skarpaste kniven i lådan.
Återkom när sossarna återlanserar löntagarfonderna. DÅ kan jag tänka mig att rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in