2026-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det inte just detta som TS (en man) samt hans harang av likasinnade i tråden just efterfrågar?

så? "finns inga män"?
Han frågar väl varför partier inte gör det, mitt svar är att det inte finns partier med sådan politik för att män inte efterfrågar det.

Hade män gjort det hade nog ett parti satsat på det och vunnit röster.

Inga män betyder förstås inte nödvändigtvis exakt 0 st.
Citera
2026-09-06, 00:01
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnofrågor lyfts ständigt fram i mainstream media och i riksdagspartiernas politik, och nu inför valet så tävlar alla partier om kvinnornas röster genom att lägga extremfeministiska och rättsosäkra förslag som riktar sig mot i huvudsak män, vilka man alltid betraktar som potentiella förövare. Så här har det varit i snart 30 år. Varför undrar jag, halva väljarkåren består ju av män? Bygger det på direktiv från internationella oligarkiska krafter? Känner sig politikerna säkra på makten utan männens röster, eller vad är orsaken? Satsningar på försvaret och stängda gränser kommer många att ange som mansfrågor, men det är ju inte frågor som värnar ensilda män män i deras vardag. Jag talar mer om sociala och sexual- och reproduktionspolitiska frågor. Där är det alltid männens fel om de mår dåligt eller misslyckas, samtidigt är det alltid synd om kvinnornma när de drabbas eller påstås drabbas av något. De som driver mansfrågor etiketteras, bespottas och stigmatiseras i media och politik som kvinnohatare och incels.

Topic: varför bortser samtliga åtta riksdagspartier från manliga röster, och i hög grad enbart driver kvinnofrågor, men inga mansfrågor inom områden där män har det svårt? Är det inte dags att rösta in nytt blod i riksdagen som inte diskriminerar män?
Varför ligger din tråd under Feminism"? Misogyni passar bättre om du inte hittar till politik. Dags för ett nytt delforum.
Citera
2026-09-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Han frågar väl varför partier inte gör det, mitt svar är att det inte finns partier med sådan politik för att män inte efterfrågar det.

Hade män gjort det hade nog ett parti satsat på det och vunnit röster.

Inga män betyder förstås inte nödvändigtvis exakt 0 st.

Han efterfrågar det, skulle jag hävda.
Och vidare du har ju redan konservativa partier med klart antifeministiska agendor i Europa, som mestadels män röstar på. partier som ofta tjatar hål i huvudet på folk om "woke" m.m.
Senast redigerad av Merapi 2026-09-06 kl. 00:15.
Citera
2026-09-06, 00:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Suicid, ensamhet, diskriminering i vårdnadstvister, misandri i samhället rent generellt och i politik- media- och reklambudskap, hundratals oskyldigt dömda efter falskanklagelser om våldtäkt, skilsmässor, svårt att träffa partners, män utgör 90 % av de som dör på jobbet, sexköpslagen, OnlyFans-förbud, lag om psykisk misshandel som i huvudsak riktar sig mot män, förslag om livstid för femicid men inte mord på män, med mera. Män gaslighhtas i politik och media dagligen, så man undrar vad syftet är. Är det någon form av psyop?

Starta "manliga runkpartiet", lär få en del röster, säkert fler än F!

Manliga losers partiet, incelpartiet, simps i alla länder, förena er!, mens lives matter, kukpartiet, "partiet för egalitär fördelningspolitik av fittor" är andra alternativ till partinamn som är catchy och lär få uppmärksamhet. Undvik bara något töntigt som "jämställdisterna".
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-09-06 kl. 00:34.
Citera
2026-09-06, 00:36
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
suck vad du betalar i skatt står i förhållande till din inkomst, och det är alltså ungefär samma för alla förenklat.

Men det jag får tillbaka står inte i förhållande till min inkomst.

De som får allra mest tillbaka i förhållande till sin inkomst är de som inte har någon inkomst alls.
Citera
2026-09-06, 00:39
Medlem
Citat:
Han efterfrågar det, skulle jag hävda.
Och vidare du har ju redan konservativa partier med klart antifeministiska agendor i Europa, som mestadels män röstar på. partier som ofta tjatar hål i huvudet på folk om "woke" m.m.
Jo och han är ganska ensam. Hoppas inte fler män följer efter med samma offermentalitet.

Under paraplyt "antifeministiska agendor" kan det gömma sig mycket. Vad driver partierna aktivt som ska hjälpa specifikt män?
Citera
2026-09-06, 00:43
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Vad är det specifikt som gör att du anser att en vänskap till en annan man är nåt helt annat än en vänskap till din kvinnliga partner?

Jag tror t.ex. du nämnde "1% ansträngning". Varför klarar du inte av en sådan vänskap med din partner? Eller menar du att det är helt och hållet hennes fel?

Jag hade klarat av det fint, men kvinnor klarar inte av det. Det är ingens "fel", det är bara två helt olika typer av relationer.

En kvinna kräver mycket mer av sin partner än vad en man kräver av en manlig vän. Framförallt mer tid tillsammans, mer bekräftelse, engagemang och uppmärksamhet.
Citera
2026-09-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jo och han är ganska ensam. Hoppas inte fler män följer efter med samma offermentalitet.

Under paraplyt "antifeministiska agendor" kan det gömma sig mycket. Vad driver partierna aktivt som ska hjälpa specifikt män?

Tja saker som abortförbud, sambeskattning, återtagande av lagar som rör sexuellt våld eller partnervåld eller jämställdhets lagar som pappamånader, tillgång till billiga dagisplatser m.m....är ju ex, på politik som tar ifrån kvinnor möjligheter och binder dem vid relationer med män som får makt över dem.
Citera
2026-09-06, 06:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag tycker att partierna har en rätt bra balans. Åtminstone inom den s.k. Sjuklövern. Samtidigt som de driver olika feministiska frågor arbetar de för en islamisering av Sverige. Alltså en väldigt anti-feministisk, för att inte säga anti-kvinnlig samhällsordning. Så om man lägger ihop deras splittrade politik hamnar den rätt nära status quo.
Fast den vita mannen vill väl inte ha något av detta, feminisering av samhället och att bli utbytt av män från Mellanöstern…? Hur får du föreningen av dessa till något som gynnar den vita mannen?
Citera
2026-09-06, 06:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Starta "manliga runkpartiet", lär få en del röster, säkert fler än F!

Manliga losers partiet, incelpartiet, simps i alla länder, förena er!, mens lives matter, kukpartiet, "partiet för egalitär fördelningspolitik av fittor" är andra alternativ till partinamn som är catchy och lär få uppmärksamhet. Undvik bara något töntigt som "jämställdisterna".
Så om man är vit man och såg det komma ska man tystas ned genom härskartekniker. Det är precis det du håller på med.
Du har inga argument och försöker klistra epitet på något du inte klarade bemöta, är det så vi ska tolka ditt försök att göra ned den du citerat?

Man borde kunna förvänta sig mer även här på fb... Bemöt texten istället för att flytta fokus och komma med helt irrelevanta påståenden!
Citera
2026-09-06, 07:44
Medlem
Citat:
Vi har en situation idag där många kvinnor uppger att de heller lever ensamma än blir tillsammans med en man/ kille de inte vill ha. Så tror inte ändring på nån invandring ändrar ett skit på mäns upplevelse av ensamhet.

Fast nu diskuterade jag varför män mår dåligt.
Jag har förstått att du inte bryr dig. Men låt oss andra diskutera det utan inblandning då. ALLT gäller inte BARA kvinnor.
Citera
2026-09-06, 08:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Stackars lilla gubben. Får du inte genomföra betalda våldtäkter.
Det är verkligen riktigt mansförtryck.

Är det verkligen inte dags att samhället tar hand om dessa kvinnor som låter sig våldtas gång på gång på gång? I mina öron låter det faktiskt som att de inte kan ta hand om sig själva och borde tvångsomhändertas och rehabiliteras på något sätt.
Känner inte du likadant? Skulle det inte vara bra för dessa kvinnor som väljer att våldtas gång på gång på Onlyfans bara för att kunna lyxkonsumera? De kan ju inte vara friska och kan inte ta hand om sig själva och då bör väl samhället ingripa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in