2026-05-14, 12:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
EQT ska dumpa sina kvarvarande 24% av bolaget innan börsöppningen imorgon. Borde bli en rejäl rabatt med den hetsförsäljningen. Konstig tajming.

Ja men de gör ju fin vinst och har nog ett nytt case att trycka in pengarna i som de räknar med kommer ge mer än att behålla Enity.

Och så har de ju som filosofi att avyttra innehav efter att de börsnoterats.

Jag tror botten är nådd i princip, ger det året ut.
Hävdar fortfarande att snålandet med utdelningen bidragit till att oressa ner kursen. De har utlovat 20-40% av förra årets vinst och valde 20%. Hade de valt 40% så hade aktien platsat bättre i utdelningspoetföljer med allt vad det innebär.

Jag skriker köpläge och synd om dem som säljer nu! Det får jag väl äta upp om ett år när kursen är 50 kr efter att V konfiskerat vinsten.
Citera
2026-05-15, 10:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Upp 4,7% nu på en i övrigt småsur börs till 73,40 kr.
Citera
2026-06-24, 09:57
Medlem
Jag köper nog en skvätt.

Insprängt i en artikel köprekades den av DI. Hade Enity fått en egen rubrik i den reken hade den rusat 10%, eller vad tror ni?

BlueStep är ett så inarbetat varumärke att de bör kunna tuffa på bara, även om tiderna är lite tuffa och ger lite mer kreditförluster.

PE på 7 betyder ju att mycket dåliga nyheter redan är intecknade.
Citera
2026-07-27, 17:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag köper nog en skvätt.

Insprängt i en artikel köprekades den av DI. Hade Enity fått en egen rubrik i den reken hade den rusat 10%, eller vad tror ni?

BlueStep är ett så inarbetat varumärke att de bör kunna tuffa på bara, även om tiderna är lite tuffa och ger lite mer kreditförluster.

PE på 7 betyder ju att mycket dåliga nyheter redan är intecknade.

Köp 100 aktier och sälj i spannet 100-110 kr.
Detta case känns säkrare än när Akieanalytikern under nyreggade nick rekar köp i Hexatronic med säker kurs 60 kr före midsommar som sedan blev till nyår.
Citera
2026-07-28, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Köp 100 aktier och sälj i spannet 100-110 kr.
Detta case känns säkrare än när Akieanalytikern under nyreggade nick rekar köp i Hexatronic med säker kurs 60 kr före midsommar som sedan blev till nyår.

De hade en bra rapport!
Citera
2026-07-28, 09:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De hade en bra rapport!

Ja den var det inget fel på och de flesta riktkurserna ligger över 100 kr vad det nu är värt.
Citera
2026-09-04, 11:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu var kursen uppe på 80,0 kr och vände.
Vi får nog vänta på två rapporter till med hyggliga siffror och högre utdelad andel av vinsten om kursen ska etablera sig runt 100 kr så runt ett halvår till lär det ta innan den går över 100 kr.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in