Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Om du var min flickvän och du faktiskt tyckte det du beskrev så hade jag helst gjort mig av med dig. Förstår biten med att det är helheten som är det sexiga men du skrev i princip ut för hela forumet att din man är ful. Så tolkar jag det.
Jag skriver ganska tydligt att attraktionen till min partner sitter i helheten och i vad hans kropp får mig att känna, inte att jag tycker att hans kropp i sig är oattraktiv. Det är en ganska viktig skillnad.
Givet det TS skriver är ju en kvinnokropp, rent estetiskt, vackrare än en manskropp och det tror jag att många skulle kunna hålla med om. Frågan var, vad är det jag som kvinna attraheras av hos en man? Det var det min text försökte svara på.
För mig är min partner världens snyggaste och sexigaste man, och det är väldigt tydligt för honom att jag tycker det. Det finns en skillnad mellan att kunna se att någon är snygg utifrån ganska konventionella ideal och att faktiskt tycka att någon är snygg och attraktiv(smaken är som baken). Brad Pitt är ett ganska enkelt exempel. Jag kan absolut se att han är en snygg man rent visuellt, utan att för den skull tycka att han är snygg/attraktiv.
Det är också det jag menar med att mina preferenser har förändrats. Inte att jag tycker att min partner är mindre snygg, utan snarare tvärtom. Jag skriver om skillnaden mellan att se någon som snygg och att faktiskt känna att någon är snygg. För mig är min partner 10 av 10 och på ett mycket mer omfattande sätt än bara det visuella.
När jag var yngre var jag mycket mer styrd av det visuella. En kille kunde vara "snygg", utan att det nödvändigtvis var det som väckte min attraktion. Förstår du hur jag menar? 😅