2026-09-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Född i Sverige, men är väl sandöken och importerad av Palme ändå, som de här ovan säger.
Spelar ingen roll var hon är född. Man kan av blotta synen lätt avgöra att hon inte är svensk. Det var ingen som såg ut som henne i Astrid Lindgrens filmer, vilket är måttstocken för hur en svensk ser ut.
Citera
2026-09-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Jag köper inte ditt resonemang om att "lämnat partiet" kontra "uteslutits" inte skulle vara motstridiga, så nej. Och ärligt talat bryr jag mig inte särskilt mycket om denna detalj, av en detalj, av den större bilden.

Slutledningen som leder till det du kommit fram till är bortom min begreppsförmåga, men... noted.

Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Vänsterpartiet är ett ganska konstigt parti. Framförallt nere i gärdsgårdsserien på kommunnivå.

Nåja, de låter nog inte medlemmar kandidera för andra partier. Särskilt inte partier som startats av politiska vildar som hoppat av V och inte lämnat sin riksdagsplats.
Citera
2026-09-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Spelar ingen roll var hon är född. Man kan av blotta synen lätt avgöra att hon inte är svensk. Det var ingen som såg ut som henne i Astrid Lindgrens filmer, vilket är måttstocken för hur en svensk ser ut.
Importerad av Palme invände jag mot. Tvivlar inte på utländska föräldrar. Hade Malin i nya Saltkråkan också. Den i gamla måste färga håret blont, fast hon hade svenska, apropå utseende.
Citera
2026-09-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fasrand
Ok, men det är irrelevant.

"Jag skiter i att det inte är sant, det är för jävligt ändå!"

Citat:
Eftersom hon var med i V inte så speciellt länge sen nu.

Hon står med på valsedeln i kommunalvalet för partiet "Framtidens vänster". Hoppa på dem, vetja, det är de värda!
Citera
2026-09-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Importerad av Palme invände jag mot. Tvivlar inte på utländska föräldrar. Hade Malin i nya Saltkråkan också. Den i gamla måste färga håret blont, fast hon hade svenska, apropå utseende.
Var tvungen att googla upp och självklart är det inte relevant vad skådespelarna i en film från 2025 har för ursprung, det har inget alls med Astrid Lindgren att göra, det är en remake på en klassisker.
Vad folk har för hårfärg är också totalt irrelevant då alla svenskar inte är blonda och blåögda.
Citera
2026-09-03, 19:46
Medlem
Fasrands avatar
Citat:
Ok, men det är irrelevant. Eftersom hon var med i V inte så speciellt länge sen nu. Och att förmodligen 30% av de som är med är terror/krigsromantiker samt manshatare av vita män, speciellt över en viss ålder samt heterosexuella män, & antisemitism. ( dvs det är rasism, och köns/ ålder diskriminering) , skulle kunna rabbla upp ännu mer än så. Så av någon " okänd " anledning dras trasiga, farliga människor till partiet som: islamister, psykiskt instabila ( som denna kvinna uppenbarligen var ), ingen tillfällighet att många av dessa firade helt öppet morden av 1500 unga oskyldiga Israeler 7e oktober 2023. Som alla minns - var utfört av terroristorganisationen Hamas. Så särskilt förvånade blev inte någon, av det här vidriga mordhotet mot en ung 16 årig tjej. Innan valdagen kommer vi nog få hinna se mera av sånt här skit.

Citat:
Ursprungligen postat av gart
"Jag skiter i att det inte är sant, det är för jävligt ändå!"
Hon står med på valsedeln i kommunalvalet för partiet "Framtidens vänster". Hoppa på dem, vetja, det är de värda!
Sant är att hon inte för speciellt länge sen var medlem I Vänsterpartiet. Detta är fakta. Och det är fullständigt relevant. Okay "framtidens vänster, " tja då träffade jag rätt ändå eftersom det är samma sak och skit. Och dessutom blir det ju ännu värre actually.
Btw, tar med mitt inlägg som du inte klarade av att besvara - utan kör med så kallad " cherry-picking." Mkt vanligt när man inte har några vettiga argument. Ungefär som hon som mordhotade 16 åringen, när hon inte kunde besvara frågor började hon istället blåsa helt vild och desperat i en visselpipa. Vanligt förekommande bland rå kommunister och psykisk instabila. Är det.
Citera
2026-09-03, 19:47
Medlem
Är det inte dags att V terrorstämplats?
Citera
2026-09-03, 19:49
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Slutledningen som leder till det du kommit fram till är bortom min begreppsförmåga, men... noted.

Du vill bara inte begripa.

Citat:
Nåja, de låter nog inte medlemmar kandidera för andra partier. Särskilt inte partier som startats av politiska vildar som hoppat av V och inte lämnat sin riksdagsplats.

Då underskattar du grovt hur stor gråzonen är på de här nivåerna. Lokalpolitikens lägre nivåer är i princip som idrott är för skolungdomar. Man förväntas nästa vela runt mellan olika sporter/partier, bara för att få öva upp sig och bestämma vad som passar bäst för en. De flesta partier är glada bara du tar dig tid att fylla en stol åt dem.

Och för övrigt lär Framtidens Vänster i princip kunna betraktas som ett satellitparti till Vänsterpartiet. Grundarna har garanterat fortfarande försänkningar och sympatier i ursprungspartiet. Kan Vänsterpartiet -förlåt, "vissa enskilda vänsterpartistiska representanter"- aktivt stödja Hamas, då kan de aktivt stödja mer radikala avknoppningar från sitt eget parti.
Citera
2026-09-03, 19:50
Medlem
Det här ger en inblick hur otroligt hjärntvättade och svenskhatande en del blattar är.

Hon lär nog inte ens trott att det hon sade var olagligt för "det var ju en nazist och sådana får man slå ihjäl".
Citera
2026-09-03, 19:50
Medlem
Fasrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Är det inte dags att V terrorstämplats?
Ja Absolut, det är en relevant fråga faktiskt.
Citera
2026-09-03, 20:19
Medlem
Informationen som sprids är falsk:

https://x.com/mjalthugg/status/2095538856934232130

Personen i klippet är inte med i V och representerar inte V. Detta hade Christian Peterson själv lätt kunnat räkna ut eftersom personen står som partilös:

https://upplandsvasby.tromanpublik.se/person/9266775e-4314-48ac-9cc4-b999c199ccd1

Tråkigt att så mycket desinformation sprids på Flashback...
Citera
2026-09-03, 20:37
Medlem
jessewn372s avatar
Får kraftiga Gretavibbar. Undrar vilken diagnos denna tjejen har.

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Helvete vilket psykfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in