2026-09-03, 14:01
Medlem
Fettsugnings avatar
Härligt! Blir att åka förbi sosse-systemet och inhandla champagne! Skål!
Citera
2026-09-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tänk på att om S inte hade importerat röster, dvs om man räknar bort förorten, har partiet ca 15%.

S är i princip ett mindre parti än M med skillnaden att de också har förortens röster.
Om S inte hade fått röster från förorternas invandrare och om de hade fortsatt fokusera på omsorg, vård, industri, bostäder, infrastruktur och energi då hade väl många svenskar istället röstat på dem och kanske de ändå hade landat på 25-35 procent. Men det får vi aldrig veta tyvärr. S var bra fram till och med Palme och hans "pojkar" tog över. Där någinstans började vurmandet för tredje världen, långtbortistan och senare kom feminismen, HBTQ, genus, minoritetsfokus och så klart en oansvsrig positiv syn på asylinvandring och en naiv förödande syn på icke-sekulariserad islam med mera.
Citera
2026-09-03, 14:04
Medlem
Med rätta! Northvolt, elkrisen, massinvandringen mm mm. 25% är alldeles för högt snarare!
Citera
2026-09-03, 14:10
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Ja vem tror vi blir efterträdare?

Annika ”geniet” Strandhäll?
Tobias ”inte Maffia boss” Baudin?
Morgan ”knäckte gängen” Johansson?
Anna ”aj kän spik inglisch” Linde?
Anders ”energiknippet” Ygeman?
Peter ”alltid varit för NATO” Hultqvist?
Detta är värt att upprepa om och om igen. Sossarnas lineup är horribel. Total inkompetens. För att inte tala om deras samarbetspartier!
Citera
2026-09-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Såhär säger Torbjörn Sjöström styrelseordförande på Novus.

Duger det som förklaring?

Min tro är att opinionsundersökningarna är riggade för att visa starka resultat åt "rätt" håll under devisen "framgång göder framgång".

När facit (val) närmar sig så måste man börja justera resultaten så man inte ser helt puckad ut på valdagen. Ju längre man väntar med att justera resultaten desto större justeringar krävs för att hinna ikapp verkligheten till valdagen.

Det är min förklaring till det magiska raset från ingenstans. Dvs S har aldrig haft så högt stöd som undersökningarna har visat, iaf inte sen lång tid tillbaka. Det innebär även att de motsatta partierna har haft högre resultat än vad som tidigare har uppvisats, vilket måste justeras upp inför att facit uppdagas.
Senast redigerad av HairyCojones 2026-09-03 kl. 14:13.
Citera
2026-09-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Min tro är att opinionsundersökningarna är riggade för att visa starka resultat åt "rätt" håll under devisen "framgång göder framgång".

När facit (val) närmar sig så måste man börja justera resultaten så man inte ser helt puckad ut på valdagen. Ju längre man väntar med att justera resultaten desto större justeringar krävs för att hinna ikapp verkligheten till valdagen.

Det är min förklaring till det magiska raset från ingenstans. Dvs S har aldrig haft så högt stöd som undersökningarna har visat, iaf inte sen lång tid tillbaka. Det innebär även att de motsatta partierna har haft högre resultat än vad som tidigare har uppvisats, vilket måste justeras upp inför att facit uppdagas.

Finns ju annars en mer vetenskaplig förklaring. Men du kanske inte ägnar dig åt sådant? =)
Citera
2026-09-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Undrar varför det tar så lång tid för SVT att publicera senaste mätningen?

För att dom vill pusha fram S och trycka ned L. Man lägger in rätt variabler för att resultatet skall bli RÄTT eller skall jag säga RÖTT?
Citera
2026-09-03, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För att dom vill pusha fram S och trycka ned L. Man lägger in rätt variabler för att resultatet skall bli RÄTT eller skall jag säga RÖTT?
..lite så kan man misstänka att det är
Citera
2026-09-03, 14:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones

Intressant perspektiv. Kanske kan vara en delförklaring till varför det tog flera val innan opinionsundersökningarna lyckades komma i närheten av framgångarna som SD gjorde dessa val.
De var ju notoriskt dåliga på att förutse resultatet för SD. Som man frågar får man svar kanske?
Citera
2026-09-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bord-Dennis
Kanske folk faktiskt fått det bättre helt enkelt. Men det vägrar ju S/VPK erkänna isåfall. Ilskan ska alltid riktas mot "kapitalisterna". Kapitalisterna som kanske tog lite ansvar när de jobbade, gick till jobbet trots förkylning, bet i den sura karensen, stannade arbetstiden ut på dagarna och inte "rann iväg" en kvart före som slappvänstern ofta gör. Kanske kapitalisterna en gång "skapade" jobb åt några tusen? Kanske gjorde deras insatser att företaget överlevde i en besvärlig tid? Många unga har nu råd att spara en slant i månaden. Det hatar S. Du ska inte ha pengar på något konto. De ska vara slut vid månadsslutet så att du har ngt att klaga på. Du får inte skatteplanera. Det är bara Maggan som får göra det. Du ska bo i hyresrätt, tycka synd om dig själv och alla dina grannar och "hjälpas åt". Du får inte vara ngn individuell tölp som sköter dig själv. Klaga på chefen ska du också göra. Du ska tycka synd om arbetskollegor med jättehög sjukfrånvaro även om det innebär att du får slita häcken av dig. Du får inte vara arg på dem. Du ska gratulera dem till en ny sjukpenningsperiod. Det är dom värda även om det är dina skattepengar. Bidrag är viktigare än arbete. Det är vänsterns mantra.

Jag sparar din text. Bra exempel på hur ni i högern alltid argumenterar. Inget om er egen politik och egna funderingar. Du vill väl att alla andra ska göra allt. Det vill säga vi andra...
Citera
2026-09-03, 14:21
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Detta är värt att upprepa om och om igen. Sossarnas lineup är horribel. Total inkompetens.

Tänk på att de är den kvarvarande brandväggen mot blattarna i partiet. Hujeda mig!
Citera
2026-09-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Såhär säger Torbjörn Sjöström styrelseordförande på Novus.

Duger det som förklaring?
Den kan duga om jag ser en UO eller ett valresultat som styrker dessa siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in