2026-09-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Finns det några fler länder än USA och Ukraina som styrs av komiker?
KJust det, Ukraina (missade först att du hade nämnt dem). Både Trump och Zelensky lanserade sig i politiken genom en tv-serie där de kunde visa upp en bild av sig själva som respektlösa no-nonsensehjältar i kamp mot en feg omvärld.

Visserligen var avsikten från början med dessa tv-serier inte att de skulle leda över till en politisk karriär, men efter hand blev de ändå en slags "career vehicles" på det sättet. I bägge fallen förväxlade publiken huvudpersonen med skådespelaren (som i fallet Trump ju dessutom bar samma namn och bodde på samma adress som i tv)
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-03 kl. 08:54.
Citera
2026-09-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hur tänker sig Trump att han ska byta namn på sundet?

Genom att hota Google och Apple att han kommer döda deras styrelser (Trump är kompis med maffian i new york), om de inte ändrar namnet på sundet i sina appar, så som han gjorde nyligen för Lake Ontario i Kanada?
Han tror att han kan göra det genom att sätta upp litet amerikanska flaggor och utfärda en presidentorder. Vilket naturligtvis inte övertygar någon utanför hans egen fan base.

Faktum är att USA:s president inte kan addera nytt territorium till landet (alltså inte heller kolonier i gammal stil) utan ett uttryckligt godkännande från kongressen (författningen, artikel 1 och 4). Trump skulle säkert försöka slingra sig förbi det hindret på något sätt och jag tror inte att ett sådant godkännande skulle kunna ges med enkel majoritet utan det kräver säkert någon form av "super majority" i senaten, alltså minst 60 av 100 röster, vilket är helt utom räckhåll.

Han kanske skulle säga att det är han själv och familjen Trump som äger Hormuz-sundet ("det var jag som tog det, och nu bär det mitt namn") men att han sedan gör den amerikanska staten till med-ägare via en lease på 99 år? Det vore verkligen ett grepp i hans stil.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-03 kl. 09:38.
Citera
2026-09-03, 09:21
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Trump är mästertroll, men jämfört med vad Musk och Thiel tjänar på Trump så är Trump bara småfisk.

Förklara för mig som inte förstår eller håller med i ditt påstående, börja med Musk redovisa hans topp 10 trollningar lite kort där Donald framstår som en liten mört i jämförelse.
Citera
2026-09-03, 09:25
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Ingenting förvånar mig
Ingenting, aldrig någonsin?
Citera
2026-09-03, 09:39
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Kan inte han bara dö snart?
Citera
2026-09-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Kan inte han bara dö snart?
"That'll be the Day!" - the Day of Liberation.

(Visserligen skulle det i första skedet bara leda till att han ersattes av någon annan i sin krets, men ingen i gänget har tillnärmelsevis den sammanhållande kraft inom MAGA-rörelsen som Trump besitter).
Citera
2026-09-03, 10:13
Medlem
Anktalares avatar
Steg ett borde väl vara att först ha kontroll över det? Men vad lilla jag om saken, det var så länge sen jag gick på dagis och kommer inte ihåg hur sandlådelekarna går till längre.
Citera
2026-09-03, 10:45
Medlem
Trump är en sån där person som bara kommer den ena bra ideen efter den andra.

Tror inte usa har haft någon bättre president historiskt sett.

Och han utför allt han säger han ska utföra också.

Inte konstigt att folk röstar på trump år efter år.

Men vi svenskar har svårt att förstå varför haha.
Men så reser man runt i usa och hör bara en massa bra om Trump från folket.

Om han har möjlighet så fortsätter han nog att va president i fyra år till.
Om det nu är möjligt. 2 perioder är väl max. Men ska finnas nåt Loop hole
Citera
2026-09-03, 10:45
Medlem
Röda havet borde kallas för Oranga havet också. McDonalds bara för Donald och så klart vi i Sverige borde säga trumpstek och trumpor istället för rumpstek och strumpor.
Citera
2026-09-03, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?
Vilket namn vore mer passande?

https://yle.fi/a/7-10104607

https://www.di.se/live/trump-hormuzsundet-borde-dopas-om-efter-mig/

Men kan någon avliva kräket någongång ? Tredje gången gillt
Citera
2026-09-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Om han har möjlighet så fortsätter han nog att va president i fyra år till.
Om det nu är möjligt. 2 perioder är väl max. Men ska finnas nåt Loop hole

Det finns inga kryphål, författningstillägget är mycket klart och specifikt skrivet för att undanröja alla möjligheter att runda det. Det är vattentätt. Fungerar inte heller att köra en "omvänd ticket" år 2028 med Vace som toppnamn och Trump som vicepresident-kandidat, varpå Vance antas vinna och sedan byta plats med Donnie strax efter att de har intsllerats. Den vägen är också utesluten.

I praktiken är den enda möjligheten att Donnie helt enkelt skulle tvinga sig kvar med öppet våld, dvs köra över valet och göra en militärkupp i stället. Han har ju redan sagt "på skoj" att han skulle bli en bra diktator.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-03 kl. 11:26.
Citera
2026-09-03, 11:13
Medlem
Morotsclownen fortsätter leverera komik på hög nivå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in