Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Väldigt märklig analys som saknar fotfäste.
Finns många anledningar till att folk inte kommer i arbete, men skyll aldrig på människorna. Det är ett systemfel att vissa grupper inte kommer in i samhället.
Vad föreslår du? Sparka på dessa människor och hoppas på det bästa eller satsa på utbildning? Jag tror på det senare och det gör S. Det kommer inte vara lätt, fel kommer att begås men vi får aldrig tappa hoppet om människan! S står för den linjen samtidigt som man jobbar för den hårt arbetande människan!
S går en svår väg. Man håller flanken mot extremismen från det som kommit fram inom V men samtidigt håller man stången gällande extremismen inom högern!
Det är ett val som handlar om vilket Sverige vi vill ha och den hårt arbetande klassen vill ha ett skifte!
Berätta för mig vad som är extremistiskt inom högern?
Berätta för mig sedan varför sossarna nu kopierar hela högerns politik framförallt delarna när det kommer till invandring (inga fler flyktingar) och hårdare straff.
Gör inte det då Sossarna till extremister också? Nu spelar det inte så stor roll iallafall då sossarna ändå säljer ut sig själva till 100% i alla frågor till extremisterna i V och MP. Så någon förnuftig flyktingpolitik eller hårda straff mot gängkriminella som avrättar folk på stan kommer inte ske.
För övrigt har vi Vänsterpartiet som man varje dag kan läsa om nån ny skandal där en ny individ blir utkastad ur partiet pga Nazism, partiet kryllar dessutom av våldsbiakande kommunister och Islamister.
Så berätta för mig vad det är som är så extremistiskt med högerpartierna som till och med sossarna inte kan motstå att kopiera? Om högern var så farliga så borde väl ändå sossarna ta avstånd från högern och inte försöka dra sig höger ut genom att kopiera hela deras partiprogram?