2026-09-02, 19:52
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Det som är största chocken är att V+MP nästan är lika stora som M, hur fan är det ens möjligt…
Muslimer och bortskämda innerstadsbor som tror att det finns tunnelbana i hela Sverige
Citera
2026-09-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Va? Kommer alltid nån som ska in på ett bananskal och mena på sånt. JA givetvis e 90% av alla i riksdagen för att du ska få trycka på en 7-Åring. Absolut.
Judarna vill ha såna de kan ha hållhakar på i riksdagen, varför tror du de ordnade hela Epstein-ön?
Citera
2026-09-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
S har lagt fyra stora tandvårdsreformer de senaste femtio åren dessutom har man lagt några mindre också så där gissade du fel.
Ah så det är bara S som får föreslå tandvårdsreformer.

Jag är fortfarande föbluffad över hur ni ens kan finnas kvar i riksdagen, än mindre ha 25% av rösterna med hur jävla värdelösa ni är på att argumentera.
Citera
2026-09-02, 20:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Ah så det är bara S som får föreslå tandvårdsreformer.
Frågan handlade inte ens om det. Den handlade om huruvida S lagt
tandvårdsreformer de senaste femtio åren men eftersom du insåg att din sida ljugit och förlorat bestämde du dig för att låtsas som om frågan handlade om nåt annat....
Citera
2026-09-02, 20:01
Medlem
Elvis avatar
S är under attack från alla håll, otroligt tragiskt utveckling. S har gjort otroligt mycket för den lilla människan och svensk arbetarklass! Nu hoppas jag svenska arbetare slår näven i bordet. Det är slut med att sälja ut svensk välfärd och privatisera allt!

Vi vill inte ha det som i USA!
Citera
2026-09-02, 20:03
Medlem
9zs avatar
Maggan är väl inne på sista versen. Vem tar över? Finns det några självklara kandidater?
Citera
2026-09-02, 20:04
Medlem
Lyckligtvis nog skämmer hon ut sig än mer i Tv4 Play nu. Hon är en fullständig katastrof i intervjuer. Svettig och sliten ser hon ut också men det förstår jag för hennes alternativ om hon ska bli statsminister är att ena C, V och MP. Inget jag är avundsjuk på.
Citera
2026-09-02, 20:04
Medlem
Split-eds avatar
Spelar ingen roll om dom har ett stort tapp. Så länge dom kniper stadsministerposten och får sätta tjänstemän där dom vill så gör dom vad som helst.

Risken när man röstar på S är att man får ett parti som viker in för vad som helst bara dom får betalt för det
Citera
2026-09-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Frågan handlade inte ens om det. Den handlade om huruvida S lagt
tandvårdsreformer de senaste femtio åren men eftersom du insåg att din sida ljugit och förlorat bestämde du dig för att låtsas som om frågan handlade om nåt annat....
Som sagt, S har tidigare lagt tandvårdsreformer, då är det enligt er att "sno" från S om något annat parti gör det. Er femtioårsanalys var det ni själv som hittade på som någon sorts "gotcha" för att ni i vanlig ordning kopierar andra partiers politik för att försöka fiska röster.
Som sagt, totalt oförmögna att argumentera sakligt.
Citera
2026-09-02, 20:06
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Maggan är väl inne på sista versen. Vem tar över? Finns det några självklara kandidater?
Baudin. Kanske Damberg. Mycket duktiga, även fast jag avskyr politiken.
Citera
2026-09-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
S är under attack från alla håll, otroligt tragiskt utveckling. S har gjort otroligt mycket för den lilla människan och svensk arbetarklass! Nu hoppas jag svenska arbetare slår näven i bordet. Det är slut med att sälja ut svensk välfärd och privatisera allt!

Vi vill inte ha det som i USA!

Nej det är helt välförtjänt, S har svikit arbetarna som nu har gått över till SD eller övriga högern.
Kvar av S är ett patetiskt bidragsparti för lyxflyktingar.
Mängden skada som Sossarna har ställt till med under krossåren 2014-2022 är oförlåtligt och tillbaka vill man då man tänker fortsätta samarbeta med extremistiska partier som MP och V.

Vill S styra skeppet i rätt riktning så behöver man ta avstånd från V och MP, sedan para ihop sig med C och bilda en mitten som för en arbetarvänlig politik.
Det kommer dock innebära att S tappar ännu mer (till en början) då många bidragsmigranter kommer hoppa vänster ut.
Citera
2026-09-02, 20:08
Medlem
Att rösta på S är som att köpa grisen i säcken. Vad får man för regering? Det kan bli allt från S, C och KD som ett Tidö-light till ett rent vänsteralternativ med S, MP och VPK och planekonomi med stalinistiska femårsplaner. Vem vill rösta på dom under dessa premisser? Under utfrågningen igår undvek Andersson regeringsbildningsfrågan som hon undviker SD.

Sen så har ju S ingen politik alls. Deras enda "fråga" är att konstant skrämmas med och hota om SD. När hörde man senast en intervju med en högt uppsatt företrädare för S utan att de, oavsett frågan, inom fem sek börjar prata SD?

Personligen är jag väldigt irriterad över att de vill brandskatta vanliga löntagares besparingar och ISK. Det är ingen större intäkt som de lätt borde släppt vid det här laget men som de klänger sig fast vid och som stör många småsparare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in