2026-09-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Men i mätningarna innan har väl S haft bra mycket högre i mätningarna?
Har varit trend länge hade runt 37% under mandatperioden men då lagändringar tar tid så börjar resultaten nu visa sig.
Citera
2026-09-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har varit trend länge hade runt 37% under mandatperioden men då lagändringar tar tid så börjar resultaten nu visa sig.

Kan vara så, kan vara många saker med. Vissa säger tandvårdsreformen och att Magda härmade SD rakt av där och sa att de också vill ha det.
Citera
2026-09-02, 13:06
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Vad betyder det?
V och Mp har helt egna lösningar. S står inte så långt ifrån Tidö i praktiken var det jag kommenterade.
Citera
2026-09-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
V och Mp har helt egna lösningar. S står inte så långt ifrån Tidö i praktiken var det jag kommenterade.

I teorin ja broder, va tror du händer dagen efter valet? S behöver mer röster, de behöver folk som definitivt stannar dessutom. Krav på egenförsörjningen är inte vägen till det. Och inte mindre invandring heller.

Jag tror inte S har blivit mindre maktkåta, förmodligen mer på något sjukt sätt de senaste 4 åren än de var innan. De måste, rent matematiskt, fortsätta den destruktiva politiken för att kunna finnas om 20 års tid och inte gå ner på 7 % ungefär.

Dessutom har SD blivit det nya arbetarpartiet, de har fått rätt i det dom sagt, de blir mindre kontroversiella och problemen blir mindre i samhället med dom. Dessutom går välfärden dit den ska med dom vid rodret. SD, ett riktigt arbetarparti, har dessutom hittat moderaterna i detta. S önskar att det vore dom men den tiden är förbi. Med SD och M blir det balans mellan arbetare och företagare dessutom, vilket är något som svenska folket kommer inse under kommande mandatperioder.

S har ingenting att erbjuda snart förutom lögner, jag tror det redan har hänt dock för ett "antal" år sedan.

Den enda stor anledningen till att S finns ens i riksdagen är p.g.a. 15 % invandrare som röstar på dom och runt 40 % gamla 65-85 år. Sedan också kvinnor p.g.a. oinsattheten, hjärntvätten och andra frågor man prioriterar.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-02 kl. 13:14.
Citera
2026-09-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Ja S kopierar ju Tidö rakt av nu men förhoppningsvis låter sig ingen luras av det. Ingenting av det kommer bli verklighet så länge MP och V är med i bilden, S kan sedan inte regera utan MP och V.

Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Väldigt goda nyheter! Längtar tills de riktigt avgörande debatterna börjar. Så dåligt Magda presterade igår är det nästan bättre för Sossarnas del att stå över medverkan.

Jag förstår fortfarande inte hur S,V, Mp, C -röran kan ha ett övertag. Dom är ju faktiskt inte överens om någonting.

Minnet är kort hos Svensken, den rödgröna rörans politik är exakt samma fruktsallad av kaos som politiken som fördes under de destruktiva åren 2014-2022. V och MP vill gå tillbaka till kaoset. S måste kohandla mellan V, MP, C men det kommer enbart sluta med att man viker ner sig i alla frågor.

Lägg där till att åren 2014-2022 var mitt under blomstrande högkonjunktur, om samma politik hade förts idag under lågkonjunktur så kommer det bli betydligt mer kaotiskt.
Senast redigerad av korvstofft 2026-09-02 kl. 13:14.
Citera
2026-09-02, 13:10
Medlem
Jag tycker att Socialdemokraternas nuvarande politik är motsägelsefull. De har i flera stora frågor i praktiken närmat sig högern samtidigt som de behåller mycket av sin gamla modell med höga skatter, stora offentliga utgifter och en stark tro på att staten ska lösa problemen. Det kommer inte fungera, speciellt inte när S rör sig höger ut medans deras potentiella samarbetspartners rör sig åt andra hållet.
Citera
2026-09-02, 13:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Men i mätningarna innan har väl S haft bra mycket högre i mätningarna?

Ja, absolut. Men det kan hända att de får 30% ändå. De brukar tappa i valspurten. Jag tror att deras egentliga nivåer är vad som redovisas under mellanvalen.
Citera
2026-09-02, 13:13
Medlem
Citat:
Kan vara så, kan vara många saker med. Vissa säger tandvårdsreformen och att Magda härmade SD rakt av där och sa att de också vill ha det.
Samt tjatet om maffialag som delar av kräver grundlagsändring där det behövs två beslut med val emellan och då S vet att ett nytt beslut krävs efter valet så skulle dom ta åt sig äran att dom fixat det då gemeneman inte vet att det krävs två beslut.
Citera
2026-09-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ja, absolut. Men det kan hända att de får 30% ändå. De brukar tappa i valspurten. Jag tror att deras egentliga nivåer är vad som redovisas under mellanvalen.

Vi får se, längtar efter nästa mätning, vi får se på vilket sätt de har skruvat den. Är de Sosseälskare finns det inte en chans att de försöker sitt yttersta att styra svaren genom olika sätt att ringa runt på och vilka områden med tanke på denna drömmätning som kom idag.
Citera
2026-09-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Samt tjatet om maffialag som delar av kräver grundlagsändring där det behövs två beslut med val emellan och då S vet att ett nytt beslut krävs efter valet så skulle dom ta åt sig äran att dom fixat det då gemeneman inte vet att det krävs två beslut.

Operations SAKS kom jag o tänka nu, har de röstat igenom första delen denna mandatperioden? Har för mig löftet om att Operation SAKS skulle börja gälla och röstas igenom för andra gången efter 2026 med en ny Tidöregering?

Operation SAKS knullar ju alla Maffialagar som S kan klämma ur sig. Operations SAKS är den absolut hårdaste åtgärden man kan göra på laglig väg inom EU. Så där har ju S dragit det korta strået redan.
Citera
2026-09-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Hade tänk att rösta AFS

Men det verkar bli jämnare och finnas en chans. Kommer nog rösta på SD igen.

Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Äntligen en person som tänker rationellt!
Bra där

Helt jävla ologiskt. Skriv istället att du är aktiv i SD och rädd stt AfS fortsätter att käka väljare av er för att ni totalt sålt ut er och övergett alla ideal ni stod för.

Hur kan man ens överväga ett parti som inte har en solid ideologisk bas?
Citera
2026-09-02, 13:21
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Vi får se, längtar efter nästa mätning, vi får se på vilket sätt de har skruvat den. Är de Sosseälskare finns det inte en chans att de försöker sitt yttersta att styra svaren genom olika sätt att ringa runt på och vilka områden med tanke på denna drömmätning som kom idag.

Vi får se vad de andra mätningarna säger. Men jag har inget minne av att jag har sett ett S som inte har varit underskattat i några mätningar sedan jag började hålla koll 2008, och då gäller det specifikt i valslutspurterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in