2026-02-21, 21:46
Medlem
kommer det blir nån ny dreamfilm?
Citera
2026-03-25, 19:51
Medlem
Gick filmstreaming i graven när Dreamfilm fick lägga ner?

Eller vilka använder ni er utav nu när Dreamfilm inte finns längre?
Citera
2026-04-20, 08:53
Medlem
nuecess avatar
Fortfarande inget nytt kring nåt värdigt alternativ till dreamfilm?
Citera
2026-04-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nueces
Jag har använt mig av nyafilm22.com i flera år nu, det är en betalnings tjänst som kostar runt 50kr/månaden men den har ALLT utan annonser, autoplay och topp kvalité.
Ibland läggs sidan ner men då ändras det från nyafilm22>nyafilm23.com
Citera
2026-04-22, 22:24
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shafty
Jag har använt mig av nyafilm22.com i flera år nu, det är en betalnings tjänst som kostar runt 50kr/månaden men den har ALLT utan annonser, autoplay och topp kvalité.

Verkar vara en bra sida.

Men vi söker fria sidor som man inte behöver betala för...

Just att hitta svenska serier som typ "Över Atlanten" är som att hitta en nål i en höstack efter att Dreamfilm gick ner.

Men tack för ett bra tips.
Citera
2026-04-26, 16:52
Medlem
nuecess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shafty
Verkar bra men hört att den laggar/buffrar otroligt mycket. Finns det verkligen inte längre ett gratisalternativ som dreamfilm tidigare var?
Citera
2026-07-15, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nueces

Kör Stremio appen på min Samsung TV och sedan installerat PenguPlay så kan jag se filmer/serier med svensk undertext som automatiskt startar om man ställt in svenska på undertexter i Stremio.

Bara installera stremio på mobilen så kan installera tillägget och sedan synkronisera dom på puzzelbiten i Stremio på din TV.

https://stremio-addons.net/addons/penguplay

Nu kan jag se 4K HDR mycket bättre mot dessa streamingsidor. Enda dåliga är svenska filmer,serier och tv program som inte finns annars det bästa att använda idag.
Citera
2026-08-07, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycklarna
Kör Stremio appen på min Samsung TV och sedan installerat PenguPlay så kan jag se filmer/serier med svensk undertext som automatiskt startar om man ställt in svenska på undertexter i Stremio.

Bara installera stremio på mobilen så kan installera tillägget och sedan synkronisera dom på puzzelbiten i Stremio på din TV.

https://stremio-addons.net/addons/penguplay

Nu kan jag se 4K HDR mycket bättre mot dessa streamingsidor. Enda dåliga är svenska filmer,serier och tv program som inte finns annars det bästa att använda idag.

Det är något som är knas med min Stremio. Kunde tidigare titta utan problem. Men nu kan jag inte söka på filmer/serier överhuvudtaget. Jag kan fortfarande se det som jagtidigare börjat kolla på men inte söka på något nytt. Vet du vad det kan bero ?
Har provat logga ut och in osv men inget fungerar. Varken på min tv eller dator.
Citera
2026-08-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
Det är något som är knas med min Stremio. Kunde tidigare titta utan problem. Men nu kan jag inte söka på filmer/serier överhuvudtaget. Jag kan fortfarande se det som jagtidigare börjat kolla på men inte söka på något nytt. Vet du vad det kan bero ?
Har provat logga ut och in osv men inget fungerar. Varken på min tv eller dator.

Om du börja använda tillägget PenguPlay så kommer det fungera för dig. Det är gratis tillägg.
Citera
2026-09-01, 18:01
Medlem
dreamfilm är tillbaka
Citera
2026-09-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppa92
dreamfilm är tillbaka

Vilken adress?
Citera