2026-09-01, 10:36
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Hur mycket kan jag sabba i min väg (utan tillhyggen) innan jag blir stoppad? Sparkar och slår busskuren sönder och samman och sånt. Det skulle jag villa pröva. Sen klockar jag en tid med medhavt tidtagarur/mobilapp.
  • Om jag förstör allt möblemang och skåp, garderob, klinker och slår in väggar här hemma får jag hålla på hur länge jag vill, men får också stå för att ersätta värden för skador så det är kört. Eventuellt störs grannarna.
  • På köpcentrum tillkallar de vakter så fort man inte beter sig som en ängel.
  • I skogen finns det inte så många skogsvakter men så är det inte så mycket att förstöra som SCA inte redan sabbat med motorsågningen.

Jag har i det hypotetiska scenariot bara för avsikt att skada lösöre, inte människorna eller ens att råna, bara bärsärk.
Citera
2026-09-01, 10:38
Medlem
J.Doessons avatar
Skaffa ett hobbyrum/förråd där du kan ställa gammal skit + att dina nära och kära kan skänka till ditt lilla ”rage room”, sen kan du gå lös.

Slå helst inte sönder nåt i samhället. Stor risk att skattebetalarna får betala för det.
Citera
2026-09-01, 10:38
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Hur mycket kan jag sabba i min väg (utan tillhyggen) innan jag blir stoppad? Sparkar och slår busskuren sönder och samman och sånt. Det skulle jag villa pröva. Sen klockar jag en tid med medhavt tidtagarur/mobilapp.
  • Om jag förstör allt möblemang och skåp, garderob, klinker och slår in väggar här hemma får jag hålla på hur länge jag vill, men får också stå för att ersätta värden för skador så det är kört. Eventuellt störs grannarna.
  • I skogen finns det inte så många skogsvakter men så är det inte så mycket att förstöra som SCA inte redan sabbat med motorsågningen.

Jag har i det hypotetiska scenariot bara för avsikt att skada lösöre, inte människorna eller ens att råna, bara bärsärk.

Hur är det tänkt att sabotaget ska kvantifieras när du uppför dig som en icke-ängel?
Citera
2026-09-01, 10:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:

Inte om du bor i hyreslägenhet. Här i min stad så blir du vräkt direckt om någon granne ringer värden när du trashar lägenheten. Förutom att du får betala ockerpriser för renovering av lägenheten så kommer du aldrig någonsin få bo hos dom igen. Det har hänt folk jag känt så det är inga fantasier.
Citera
2026-09-01, 10:46
Medlem
bema56s avatar
Du kommer att få ersätta det du förstör och åka på böter eller fängelse.
Din ide är rejält korkad.....
Citera
2026-09-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Hur är det tänkt att sabotaget ska kvantifieras när du uppför dig som en icke-ängel?

Jag kanske tömmer ut skräp på gatan, från en papperskorg, i ett köpcentrum. Det blir en fullpoängare i mitt system.
Citera
2026-09-01, 11:07
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Befinner du dig i Stockholm så grips du förmodligen inom 15 minuter.
Befinner du dig i Vilhelmina så kanske du grips efter 3 timmar.
Citera
2026-09-01, 11:58
Medlem
Självklart kan klara dig lång tid efter dina dumma bravader, vilket jag inte hoppas
men tiden bestäms nog mest av omgivningen runt dig och tidpunkt samt var.

Det är tack vare sådana som du som vissa saker kostar onödigt mycket.

Om du slår sönder en busskur, vem tror du betalar? självklart någon som betalar för
att återställa en ny busskur och kostnaderna hamnar i slutändan hos kund som
då skattebetalare och de som betalar sina biljetter.

Ordet lösöre får du nog tänka på om det är ditt eget eller någon annans, risken kan bli
om du förstör någons (fel person) saker och blir ertappad på stället är att du får ditt tidtagarur eller
mobil-app uppstoppad i näsborren.
Får dina nerskitade kalsonger instoppade i din mun med skitranden inåt.

Men skulle du göra något så börja sparka in foten i ett elskåp och eventuellt kan du komma
undan med pollution så du slipper runka sönder kuken.

Har läxat upp två stöddiga skitungar som slog sönder en ruta vid busskuren, dom hade fina
fotsulor sedan, även händerna var såriga när de fick plocka upp glas.
Citera
2026-09-01, 12:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Befinner du dig i Stockholm så grips du förmodligen inom 15 minuter.
Befinner du dig i Vilhelmina så kanske du grips efter 3 timmar.
Skillnaden är väl att i Stockholm kommer surdegshipsterna kissa i byxan, filma och lägga ut på Instagram och sedan ringa polisen.

I en norrländsk småby är risken större att någon hämtar Husqvarnan, en .30-06 senare och sedan ut till närmsta myr, och sedan är problemet ur världen. Utan att bemöda sig att ringa någonstans.
Citera
2026-09-01, 12:37
Medlem
Timoteuss avatar
Utan tillhygge rår du nog inte på en busskur, oavsett om den är i glas eller trä?

Är målet att hålla på länge? Gå på loppis, köp på dig keramik och klena möbler, tex korgstolar och rangliga pinnstolar. Ställ upp hela härligheten på din gård eller någon inte alltför trafikerad allmän plats och kör igång. Är det mycket folk är risken stor att någon ringer om nedskräpning innan du hinner börja göra sönder saker, så planera noga.
Citera
2026-09-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Utan tillhygge rår du nog inte på en busskur, oavsett om den är i glas eller trä?

Är målet att hålla på länge? Gå på loppis, köp på dig keramik och klena möbler, tex korgstolar och rangliga pinnstolar. Ställ upp hela härligheten på din gård eller någon inte alltför trafikerad allmän plats och kör igång. Är det mycket folk är risken stor att någon ringer om nedskräpning innan du hinner börja göra sönder saker, så planera noga.

Jag vill hämnas samhället. Förstår ingen det? Jag skissar på en plan. Återkommer.
Citera
2026-09-01, 12:47
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Kapa en 5g mast, kapa ett eltorn, sätt ut deg med kablage och kretskort vid kommunhus, snatta surströmming på ica och häll ut de i ventklationsintagen etc etc etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in