Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Beror väl på anledningen, din dumma jävla pajas.
Jag åkte in för mögelfobi.
Du kan inte jämföra mögelfobi med våld, fattar du väl.
Mögelfobi...du ser! Jag har ju alltid sagt att du är lite speciell ;-)
Först och främst så avser ju inte detta lagförslaget "
våld", utan "
risk för våld". Det är någonting du måste ha med dig i diskussionen kring detta lagförslaget.
Du kanske missuppfattar vad jag menar. Men om vi ser till de tvångslagstiftningarna vi har idag så är det främst LVU (Lagen om vård av unga), LVM (Lagen om missbrukare) samt LPT (Lagen om psykiatrisk tvångsvård). Detta är tvångsåtgärder som regleras i egna lagar, men som är sprungna ur insatser i Socialtjänstlagen, Hälso- Sjukvårdslagen och Patientlagen (dvs skydds- och vårdlagar). Detta bygger alltså på att åtgärderna i första hand skall tas emot med frivillighet. Det är sedan när den enskilde inte samtycker till vården, eller frivilligt deltager, som man övergår till tvångslagstiftning. Så "anledningen" spelar ingen roll, eftersom tvångsvårdslagstiftning är uppbyggd på det sättet jag nyss angav. Det är också en anledning till att tvångsvård
inte är rätt verktyg att ta till här!
/Slutligen önskar jag att du slutar kalla mig för massa förolämpningar. Det räcker med hur du betedde dig mot mig i föregående tråd.
Jag visar dig respekt genom att inte (en enda gång) kalla dig vid sådana ord, då kan du ju visa dig vuxen nog att göra detsamma.