2026-08-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Hoppas någon tipsar gais ledning.
Att sådant pervo dels tränar barn/ungdomar och sedan kåtar sig på nätet och id-kapar är steget inte långt tills han börjar med tjejerna han tränar, göra samma sak.
rent krasst kan vem som helst tipsa anonymt via denna krypterade tjänst https://report.whistleb.com/sv/riksidrottsforbundet

just sayin... uppföljning inom 10 dagar om du följer upp
Citera
2026-08-31, 14:28
Medlem
Är männen som inte fick doppa målsägare?
Citera
2026-08-31, 14:30
Medlem
Han har ju hållt med detta under åratal, han måste ju lagt otroligt mycket tid på detta . . . till vilken nytta/glädje/motiv???

De borde göra en sinnesundersökning på den jäveln!
Citera
2026-08-31, 14:34
Medlem
Citat:
Trodde det var en allmänn handling och att målsägande bestämmer och inte domstol eller åklagare visste jag inte.

Så är det men FUP behöver granskas och maskas om de ska lämnas ut och då det i såna här fall rör sig om tusentals sidor med chattloggar, förhör osv så tar det lång tid och kostar mycket pengar då man får betala en liten summa per sida man får ut.

Jag läste en FUP en gång gällande ett sexbrott och även om den utsatte var maskad så är det ändå extremt mycket personlig information som läcker ut i dessa. Polisförhör med bekanta osv där de får berätta om sin relation och allt poliserna frågar om. Det var skolkamrater som frågades ut om den utsattes pojkvänner, flickvänner, saker som sagts i förtroende - otroligt personliga detaljer som hamnar i dessa FUP:ar.
Citera
2026-08-31, 14:36
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jklpuzo95
Ja 20000% bombsäkert. Det är den killen som har koppling till GAIS som akademichef.

Allltså är man akademichef i GAIS varför sysslar man med sådant här?

Snacka om att kasta bort en karriär totalt.
Citera
2026-08-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THOR-Radio
Han har ju hållt med detta under åratal, han måste ju lagt otroligt mycket tid på detta . . . till vilken nytta/glädje/motiv???

De borde göra en sinnesundersökning på den jäveln!
Är väl antagligen smygbög
Citera
2026-08-31, 15:15
Avstängd
Jon10s avatar
På dagtid akademichef i en utav Sveriges mest anrika föreningar, på kvällstid sitter och sexchattar med män under kapade identiteter.

Vilken jävla snubbe.
Citera
2026-08-31, 16:16
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Du kan själv skapa en pdf av texten på bilderna, inte raketforskning direkt.
En fult komprimerat jpeg-collage eller ett ordentligt dokument man kan läsa OCH söka i utan att få cancer i ögonen. Eller förklara hur man skapar en pdf av bilderna och återställer komprimeringen och sökbarheten i texten, du som är så teknisk. Eller menade du att man skulle göra ett pdf-dokument av sönderkomprimerade bilder? HAHAH

Citat:
Ursprungligen postat av jklpuzo95
Kan du länka mig sidan jag ska lägga upp det och länka via så kan jag göra det. Imgur är det som jag visste. Jag brukar inte göra såna här inlägg eller kommentarer.
Här går också att lägga upp dokument
Citera
2026-08-31, 16:40
Medlem
Citat:
skrämmande läsning vad sebbe åstadkommit med idstölderna. Tycker att de detaljerade beskrivningarna av offren hur de känner och mår säger mer än om de skulle visa nån bröstbild.
Hade detta varit usa hade sebbe fått 20 års fängelse.
Skyddstillsyn är ett skämt..
Hoppas alla överklagar
Har bara läst Ellens del av historian hittils och det känns helt bissart hur han inte får fångelse för det här. Det har pågått i flera år, han har gjort det med uppsåt och det har lett till att ett flertal män sökt upp henne och till och med sökt upp henne i hennes hem. Hon har utsatts för livsfara, tänk om nån av de där männen var ett psycho som våldtog henne?

Att han inte får fängelse är ett svek mot offren.
Citera
2026-08-31, 17:05
Medlem
Flus avatar
Bisarr historia som påminner en hel del om Dokument Inifrån-serien "Stalker" som gick för några år sedan. En man förföljdes i flera år av en person som tycktes veta allt om honom.
En tråd om detta fall finns här: (FB) "Stalker", Dokument inifrån - SVT
Citera
2026-08-31, 18:01
Medlem
Citat:
Hoppas någon tipsar gais ledning.
Att sådant pervo dels tränar barn/ungdomar och sedan kåtar sig på nätet och id-kapar är steget inte långt tills han börjar med tjejerna han tränar, göra samma sak.

SL är inte kvar i sin tjänst vilket framgår av GP:s artikel.
Citera
2026-08-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaBr
SL är inte kvar i sin tjänst vilket framgår av GP:s artikel.
Nja, ordförande säger att han e arbetsbefriad, så ännu är det inte klart samt är fortfarande listad på föreningens hemsida som just AC. https://archive.ph/gXk2w

Frågan är om de kapar honom nu eller väntar tills dom vunnit laga kraft. Rent krasst borde de ju finnas tillräcklgit för avsked och anmälan till disciplinnämnd redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in