2026-08-31, 01:14
Medlem
Luktar uppgjort. Nu när pengarna börjar ta slut så hittar hon på egna idéer.
Citera
2026-08-31, 05:39
Medlem
kaktusplastiks avatar
Hon skriver på Instagram att det hänt massa jobbigt på sistone men att hon inte delat det för hon vill inte att folk ska tycka synd om henne.

Någon med lite insyn som kan berätta vad det handlar om i övrigt…? Är det konkursdags igen för clean eating? Hon verkade ju nyss bygga nåt eget bageri, måste vara svindyrt.
Citera
2026-08-31, 05:49
Medlem
kaktusplastiks avatar
Hittade ett par intressant kommentarer på bloggbevakning om att Katrin ville ta in en privat brandutredare. Hon filmade f ö igår att hon åkte båt så gissar att hon hittade någon som ställde upp…

Citat:
Elln är / 2026-08-30 14:08
Det är väl klart man vill ha flera bedömmare om man kan.
Försäkringsbolaget gär en samlad bedömning där polisens utredare väger tungt.

Hon skulle väl måla om? Säkert brandfarlig färg eller olja som stod på baksidan och fattat eöd.

Brottsutredning / 2026-08-30 17:04
Om det pågår en polisutredning så FÅR INTE Katrin vara där med en privat undersökare innan polisen gjort sin utredning först. Området har tillträdesförbud även för henne och är avspärrat i väntan på utredning, så det skulle vara högst beklagligt om hon åkte dit och började gräva med sin fingrar. Det kommer hon inte undan med. Det är högst anmärkningsvärt att hon lyfter detta offentligt och jag hoppas utredande polis får kännedom om detta. Det är högst misstänksamt.
Citera
2026-08-31, 06:28
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Hittade ett par intressant kommentarer på bloggbevakning om att Katrin ville ta in en privat brandutredare. Hon filmade f ö igår att hon åkte båt så gissar att hon hittade någon som ställde upp…

Jag googlade följande "finns det nått ord inom kriminologi som förklarar varför en gärningsman vill hjälpa till att lösa fallet?", fick då följande svar:

Inom kriminologi, kriminalpsykologi och gärningsmannaprofilering finns det flera begrepp och teorier som beskriver och förklarar detta specifika beteende. Fenomenet kallas ofta på engelska för att gärningsmannen "inserts himself into the investigation" (vilket på svenska brukar beskrivas som att gärningsmannen infiltrerar, engagerar sig i eller söker sig till utredningen).

Här är de vanligaste begreppen och motiverande faktorerna som kriminologer använder för att förklara varför en gärningsman vill hjälpa till att lösa sitt eget brott:

1. Psykologiska profiler & drivkrafter

Hjältekomplex (Hero Complex): Gärningsmannen söker bekräftelse och vill framstå som en osjälvisk person eller räddare inför lokalsamhället och polisen. Detta är särskilt vanligt hos anläggare av mordbränder (pyromaner) eller vårdpersonal som skadar patienter, där de först skapar en kris för att sedan "upptäcka" den eller hjälpa till att rädda offer.

Jag tycker att sättet hon skriver på och hennes allmänna beteende är otroligt udda.

Skulle mitt hus brinna ner så skulle jag ju knappast vara där dagen efter och filma och lägga ut på mitt instagram, eller skriva "undrar om det är nån som vill mig illa"

Känns otroligt suspekt alltihopa.
Citera
2026-08-31, 07:35
Medlem
Jag antar det är först 2027 man kan se hur hennes bolag har gått under 2026. Det är inte enkelt att driva bolag, särskilt inte när man ska försöka sälja knäckebröd och kalorifria nudlar för hutlösa priser till Östermalmskärringar.

Vem fan köper ett paket knäckebröd för 100:- när vanlig Wasa Husman är bättre? Det skulle aldrig någonsin falla mig in och jag kan för mig liv inte begripa varför man skulle vilja köpa skiten. Det är ren och skär humbug. Hennes marknadsstrategi kanske fungerar på några hjärntvättade idioter, men kan inte tänka mig att Bajs Eating AB går särskilt bra idag.

Det är inte första gången Katrin är involverad i ljusskygg verksamhet eller annan fuffens. Hon är pengakåt och maktgalen, allting för henne handlar om yta, fasad och framgång. Allt.

Om branden vill jag inte egentligen inte uttala mig om, kan Katrin vara så jävla dum att hon inte tror att polis, utredare och försäkringsbolag skulle vara extra vaksamma här? Det lär bli en lång process...
Citera
2026-08-31, 08:18
Medlem
Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag googlade följande "finns det nått ord inom kriminologi som förklarar varför en gärningsman vill hjälpa till att lösa fallet?", fick då följande svar:

Inom kriminologi, kriminalpsykologi och gärningsmannaprofilering finns det flera begrepp och teorier som beskriver och förklarar detta specifika beteende. Fenomenet kallas ofta på engelska för att gärningsmannen "inserts himself into the investigation" (vilket på svenska brukar beskrivas som att gärningsmannen infiltrerar, engagerar sig i eller söker sig till utredningen).

Här är de vanligaste begreppen och motiverande faktorerna som kriminologer använder för att förklara varför en gärningsman vill hjälpa till att lösa sitt eget brott:

1. Psykologiska profiler & drivkrafter

Hjältekomplex (Hero Complex): Gärningsmannen söker bekräftelse och vill framstå som en osjälvisk person eller räddare inför lokalsamhället och polisen. Detta är särskilt vanligt hos anläggare av mordbränder (pyromaner) eller vårdpersonal som skadar patienter, där de först skapar en kris för att sedan "upptäcka" den eller hjälpa till att rädda offer.

Jag tycker att sättet hon skriver på och hennes allmänna beteende är otroligt udda.

Skulle mitt hus brinna ner så skulle jag ju knappast vara där dagen efter och filma och lägga ut på mitt instagram, eller skriva "undrar om det är nån som vill mig illa"

Känns otroligt suspekt alltihopa.
Citera
2026-08-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachoAlg
Synd hon inte va där och inomhus när det hände

Hon var nog där, men utomhus och eldade på.
Citera
2026-08-31, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Jag antar det är först 2027 man kan se hur hennes bolag har gått under 2026. Det är inte enkelt att driva bolag, särskilt inte när man ska försöka sälja knäckebröd och kalorifria nudlar för hutlösa priser till Östermalmskärringar.

Vem fan köper ett paket knäckebröd för 100:- när vanlig Wasa Husman är bättre? Det skulle aldrig någonsin falla mig in och jag kan för mig liv inte begripa varför man skulle vilja köpa skiten. Det är ren och skär humbug. Hennes marknadsstrategi kanske fungerar på några hjärntvättade idioter, men kan inte tänka mig att Bajs Eating AB går särskilt bra idag.

Det är inte första gången Katrin är involverad i ljusskygg verksamhet eller annan fuffens. Hon är pengakåt och maktgalen, allting för henne handlar om yta, fasad och framgång. Allt.

Om branden vill jag inte egentligen inte uttala mig om, kan Katrin vara så jävla dum att hon inte tror att polis, utredare och försäkringsbolag skulle vara extra vaksamma här? Det lär bli en lång process...

Har aldrig köpt något från detta varumärke. Framförallt för att hon kropps-shamade överviktiga konstant förr, inte en krona ska hon ha.
Citera
2026-08-31, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Har aldrig köpt något från detta varumärke. Framförallt för att hon kropps-shamade överviktiga konstant förr, inte en krona ska hon ha.
Fattar inte vem som köper hennes skitprodukter som tillverkas billigt i Polen och säljs dyrt i Sverige? Idioter.
Citera
2026-08-31, 08:48
Medlem
En lite märklig grej som jag inte sett någon skriva om här.

Jag såg en story från Katrin ganska nyligen innan branden där hon visade en stor växt på landet precis vid altanen och grunden, och frågade om hjälp med att få bort den. Reagerade redan då på att det såg väldigt mycket ut som parkslide.

Parkslide är ju en invasiv art och ett riktigt helvete att bli av med, och just vid äldre hus kan det bli extra besvärligt. Rötterna kan ta sig in i befintliga sprickor och svagheter i gamla grunder och murverk och förvärra skadorna. Har man den precis intill huset kan det alltså bli ett rätt omfattande och dyrt problem.

Och så brinner hela huset ner bara några dagar senare…

Någon mer som såg storyn eller har en skärmdump? Hade varit intressant att se exakt när hon la upp den och om det faktiskt var parkslide.
Citera
2026-08-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMorris
Fattar inte vem som köper hennes skitprodukter som tillverkas billigt i Polen och säljs dyrt i Sverige? Idioter.
Du verkar ha missat att hon flyttat tillverkningen till Almnäs utanför Södertälje? Gjordes under vår/sommaren nu.
Citera
2026-08-31, 11:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande

Dessutom smakar produkterna skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in