2026-08-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Jag menade, varför bryr sig familjen Zorman om vad Albin heter på facebook. Känns jävligt småaktigt.

Håller såklart med dig speciellt när sonen fortfarande finns kvar.
Citera
2026-08-28, 14:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Familjen tackar för stödet:

Citat:
Familjen tackar för stödet: ”Fortfarande i djup sorg”
Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 11.29
Efter fartygsolyckan utanför Tjörn där en mamma och hennes dotter omkom sedan deras fritidsbåt kolliderat med ett fraktfartyg skickar nu familjen en hälsning där de tackar för stödet efter olyckan, skriver Expressen.

”Familjen befinner sig fortfarande i djup sorg men är tacksamma för allt stöd de fått och att prövningen av detta mål sker skyndsamt”, skriver familjens advokat Henrik Olsson Lilja.

Tidigare under dagen meddelade åklagaren att fraktfartygets befälhavare samt en lots åtalas misstänkta för bland annat vållande till annans död. Båda nekar till brott.

Det har verkligen gått snabbt till åtal. Det beror enligt åklagaren på att det finns så bra teknisk bevisning. Snipan har tydligt kunnat ses med radar. Ska bli intressant att höra vad lotsen och kaptenen pysslat med istället för att göra sina jobb.
Citera
2026-08-28, 23:22
Medlem
Jag var inne på både Albins och Ramonas fb direkt när det blev känt att det handlade om dem. Ingen av dem hade båda efternamnen där. Så jag tror inte att Albin har tagit bort något namn, utan de har väl helt enkelt inte lagt till respektive namn efter att de gift sig.
Citera
2026-08-29, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Men snälla, ”uppgifterna”? Det är hitte-på.
Han har aldrig haft fruns efternamn på Facebook och hon har heller inte hans.

Han har inte tagit bort någonting.

Betydligt rimligare.

I kafferepet står båda efternamnen i avsnittsbeskrivningen så de är snarare noga med att poängtera hela namnet. (”I rollen som AZO ser vi ****” )

Edit: gick egentligen in i tråden för att se hur det gått för sonen. Läste i nån artikel att han också låg inlagd och hoppas verkligen att han fått komma hem och klarat sig. Många tankar till Albin!
Senast redigerad av Kveikja 2026-08-29 kl. 08:26.
Citera
2026-08-29, 10:04
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Betydligt rimligare.

I kafferepet står båda efternamnen i avsnittsbeskrivningen så de är snarare noga med att poängtera hela namnet. (”I rollen som AZO ser vi ****” )

Edit: gick egentligen in i tråden för att se hur det gått för sonen. Läste i nån artikel att han också låg inlagd och hoppas verkligen att han fått komma hem och klarat sig. Många tankar till Albin!

Han fick komma hem ganska snabbt så förhoppningsvis är han okej rent fysiskt.
Citera
2026-08-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Han fick komma hem ganska snabbt så förhoppningsvis är han okej rent fysiskt.

Ändå något men ja, psykiskt lär det vara betydligt svårare att hela.
Citera
2026-08-29, 16:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vad pratar du om?
Det var nån som antydde att han tagit bort hennes namn pga vilja från hennes familj. Tror jag att jag läste .
Men jag kanske fatttade fel.
Har ingen aning.
Citera
2026-08-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det var nån som antydde att han tagit bort hennes namn pga vilja från hennes familj. Tror jag att jag läste .
Har ingen aning.

Känns ganska löjligt av hennes familj iaf. Men det är kanske en hedersak. Hon var väl från Balkan? Bosnien?
Citera
2026-08-29, 16:53
Medlem
Hrass avatar
Lyssnade på ett gammal avsnitt och av en händelse:
425. Skådis-special 01:05:12

Citera
2026-08-30, 13:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Har ingen aning.
En jätte märklig trådsanning som inte betyder ett piss.

På fb har han ALDRIG haft det tagna efternamnet.
På insta är det tagna efternamnet med.

Och, oavsett vad - betyder det ingenting om nånting.
Citera
2026-08-30, 16:46
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Har ingen aning.
Tror detta är en Mandela-effekt, faktiskt. Vill man får man väl gräva i Internet Archived Wayback Machine.

F.ö vill jag minnas att hon var från Slovenien.
Citera
2026-08-30, 21:57
Medlem
Namnet spelar väl ingen roll? Jag heter inte samma sak som min pappa? Allt är ju bara väldigt tragiskt men ingen hade brytt sig ett skit i denna tråden ( hade inte ens existerat) om det hade varit Per Johansson ute med sin fru och 2 barn i en snipa. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in