2026-08-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Skitsnack
Inte en ENDA GGN har han fördömt när ryska civila som dör.

Han är en hycklare

USA = dåligt (och alla som har en stark militär koppling till USA är då jättedumma speciellt om de är fruktansvärt starka militärt och skadar valboskapet )

Ryssland = jätte bra men kan inte säga det nu längre pga kriget. Men V kämpade in till slutet att inte bistå med vapen och inombords så gråter dem men trycket är för hårt.

Uhm, Ryssland = jättebra” blir lite svårt att få ihop med Sjöstedts egna uttalanden. Han har ju kallat Putin fascist och tjuv, fördömt Rysslands invasion, stött sanktioner och sagt att Ukraina måste vinna kriget. Han har dessutom uttryckligen sagt att man måste skilja på den ryska regimen och det ryska folket.
Citera
2026-08-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Israelerna befarar väl att Vänsterpartisterna vill upprätta kontakter med terrorister i området. Alla vet att det partiet har terroristvurmare i sina led.

Knappast. Sionazisterna befarade att vänsterpartisterna skulle berätta om den behandling de utsätter palestinierna för. På samma sätt som Nordkorea inte låter utlänningar rapportera från landets fångläger försöker man förhindra rapportering från flyktinglägren på Västbanken.
Citera
2026-08-30, 19:07
Medlem
Klart han säger så...annars är han rökt politiskt
Vänstern ville inte beväpna Ukraina. Det säger allt.

Om jag var statsminister och en allierad till mig vart anfallen skulle jag skicka alla godsaker samt frivilliga som min farfar i finska vinterkriget...vi väntar inte

Vänstern gick bara med pga trycket var för hårt. Försök inte gosa bort Sjöstedts agenda.

Jag kollar handlingar, inte ord vännen

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Uhm, Ryssland = jättebra” blir lite svårt att få ihop med Sjöstedts egna uttalanden. Han har ju kallat Putin fascist och tjuv, fördömt Rysslands invasion, stött sanktioner och sagt att Ukraina måste vinna kriget. Han har dessutom uttryckligen sagt att man måste skilja på den ryska regimen och det ryska folket.
Citera
2026-08-30, 19:14
Medlem
Och där rökte jag ut dig

Du ville bara leka moderat men var så enkelt att få ut dina riktiga tankar.
Hursomhelst vännen... Sjöstedt förlorar kampen...du och han kan fortsätta " folkmord wooah vapenvila " men Gaza får du helt enkelt glömma...de är bortom räddning. Du vet och jag vet Israel har stora planer för pallarna om hur man ska bete sig framöver.

Grekland och Finland har köpt israeliska vapen för flera miljarder dollar.

Även Sjöstedts kamrater i Spaniens regering köpte israeliska militära godsaker via Tyskland så de kunde kringå sin egen bojkott

Finland lämnat UNWRA

Så... tror du seriöst om vi ponerar du din pov att EU skulle bry sig om ett par pallar när avancerade vapensystem/mjukvaror finns på bordet???

Spanien säger ju att ett "folkmord " sker , så varför då köpa vapen från de så Israel kan fortsätta "folkmordet"

Kan du förklara det? Eller har du tappat tungan?

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Knappast. Sionazisterna befarade att vänsterpartisterna skulle berätta om den behandling de utsätter palestinierna för. På samma sätt som Nordkorea inte låter utlänningar rapportera från landets fångläger försöker man förhindra rapportering från flyktinglägren på Västbanken.
Citera
2026-08-30, 19:17
Medlem
Sjöstedt får helt enkelt göra en zoom ...mkt mer miljövänligt
Senast redigerad av David1982 2026-08-30 kl. 19:20.
Citera
2026-08-30, 19:19
Medlem
Du undviker min fråga ser jag
Varför vågar Sjöstedt åka till Israel då och inte Ryssland om båda är lika hemska?

Svara på det om du kan

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Citera
2026-08-30, 19:23
Medlem
Men han skiljer inte på Israeliska folket så du skjuter dig i foten när du försvarar din pojkvän

Han säger ju samma skit om pallarna... "det är Hamas inte folket" även de röstade fram asen. Där ingen tal om bojkott

Men när Israels regering slår till då ska minsann alla i Israel straffas...läs vad jag skriver

Citat:
Citera
2026-08-30, 19:27
Medlem
Citat:
Klart han säger så...annars är han rökt politiskt
Vänstern ville inte beväpna Ukraina. Det säger allt.

Om jag var statsminister och en allierad till mig vart anfallen skulle jag skicka alla godsaker samt frivilliga som min farfar i finska vinterkriget...vi väntar inte

Vänstern gick bara med pga trycket var för hårt. Försök inte gosa bort Sjöstedts agenda.

Jag kollar handlingar, inte ord vännen

Då får du allt kolla lite mer noggrant i dina handlingar. Sjöstedt har sagt,

”det inte finns någon övre gräns för stödet och: ”Vi får inte tillåta att Ryssland krossar Ukrainas självständighet”

Några dagar efter Rysslands invasion hade Vänsterpartiet motsatt sig regeringens beslut att skicka 5 000 pansarskott till Ukraina. Då gick han ut offentligt emot partiledningen och uppmanade den att ändra sig, vilket dom också gjorde!

På Vänsterpartiets EU-sida står det uttryckligen att Ukraina har folkrätten på sin sida, att det inte finns några ursäkter för Rysslands ”illegala och brutala överfall” och att partiet ska stå upp för Ukrainas rätt till sitt territorium i varje omröstning.
Citera
2026-08-30, 19:30
Medlem
Citat:
Men han skiljer inte på Israeliska folket så du skjuter dig i foten när du försvarar din pojkvän

Han säger ju samma skit om pallarna... "det är Hamas inte folket" även de röstade fram asen. Där ingen tal om bojkott

Men när Israels regering slår till då ska minsann alla i Israel straffas...läs vad jag skriver

Nu får du faktiskt komma in i matchen! 2025 sa han,
”Jag är absolut motståndare till allt våld mot civila, oavsett om det är israeler eller palestinier. Jag avskyr Hamas…”

Han har även beslkt Tel Aviv och berättat om samtal med israeler och betonat behovet av att människor på båda sidor börjar tala med varandra.
Citera
2026-08-30, 19:32
Medlem
Fördöma ojjj ....då sker ju saker
Han lägger för fan mer på krut på sina pallar för valboskapet

Försök inte igen lilla vän...

7/10 så säger Sjöstedt "vi fördömer...MEN"
Finns inga men... Man ska inte prata med terrorister, man ska döda dem som Israel gör nu.

Sjöstedt är lite sur att Israel har kommit igenom Gaza kriget till deras fördel. Ingen byggnad står helt upp, tunnlarna är Hamas egna gravar nu då de är omringade nu, Kidon (israels eliter inom lönnmord) jagar hans pojkvänner och dödar de en efter en och inga bojkott. TVÄRTOM mer godsaker

Klart Sjöstedt är lite sur.

Hade han vart en sån sann humanist så hade han åkt till Ryssland och vågat besöka oppositionen där då han LIKSTÄLLER Ryssland/Israel. Men du kan inte erkänna att Israel är ingen regim som griper oliktänkande utan en demokrati

Citat:
Du vet helt enkelt inte vad du pratar om!

Sjöstedt har varit tydlig med principen att civila inte ska attackeras, oavsett nationalitet. Ex har han även fördömt Turkiet förutom redan nämnda länder (Ryssland och Israel).

Han har inte likställt Israel med Ryssland. Det V sagt är, ”Det finns många skillnader och konflikterna ser ut på olika sätt. Men bägge har det gemensamt att det handlar om olaglig ockupation och krigsbrott.”

Finns inga belägg för att Sjöstedt hatar Israel. Däremot har han sagt att Israel har rätt till säkerhet och trygghet inom erkända gränser och att kritik mot Israel inte får blandas ihop med antisemitism.
Citera
2026-08-30, 19:35
Medlem
Men vill inte bojkotta pallarna så dubbla måttstockar

Läs för fan vad jag skriver

Ord betyder inte ett skit, handlingar gör det.
Han vill bojkotta Israel och få bränsle för det därav resan medans Hamas kan vara kvar och skicka raketer till Israel och Israel ska bara stå ut med pga civila pallar...jo tjena

Citat:
Nu får du faktiskt komma in i matchen! 2025 sa han,
”Jag är absolut motståndare till allt våld mot civila, oavsett om det är israeler eller palestinier. Jag avskyr Hamas…”

Han har även beslkt Tel Aviv och berättat om samtal med israeler och betonat behovet av att människor på båda sidor börjar tala med varandra.
Citera
2026-08-30, 19:38
Medlem
Klart han gjorde det... han såg ju vindarna vända...

Men nu behöver inte Sjöstedts oroa sig....
Gaza är nu inget hot längre och tack Gud att Israel inte lät trycket stoppa deras krig.

Nu kan vi säga att vi är nöjda eller hur?

Sjöstedts kan nästa ggn åka via Egypten till Gaza eller Jordanien....men han måste be snällt nästa ggn

Citat:
Då får du allt kolla lite mer noggrant i dina handlingar. Sjöstedt har sagt,

”det inte finns någon övre gräns för stödet och: ”Vi får inte tillåta att Ryssland krossar Ukrainas självständighet”

Några dagar efter Rysslands invasion hade Vänsterpartiet motsatt sig regeringens beslut att skicka 5 000 pansarskott till Ukraina. Då gick han ut offentligt emot partiledningen och uppmanade den att ändra sig, vilket dom också gjorde!

På Vänsterpartiets EU-sida står det uttryckligen att Ukraina har folkrätten på sin sida, att det inte finns några ursäkter för Rysslands ”illegala och brutala överfall” och att partiet ska stå upp för Ukrainas rätt till sitt territorium i varje omröstning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in