2026-08-30, 11:49
Medlem
Stör mig lite på den här eftersläpningen i bloggen. Kräver inte att hon ska skriva i realtid samma dag men det blir ju liksom old news när Vouge-galan redan visats på Insta hos Sandra o Elsa flera dgr tidigare än på bloggen.
Citera
2026-08-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Varför slutar hon inte blogga då om hon mår så dåligt?
Hennes bolag omsätter ca 5milj/år.Stor del kommer från bloggandet/reklamsamarbeten.
Tror hon vill ha de slantarna,och hon skulle nog inte klara av att leva i en vecka utan att dokumentera och publicera sitt liv i media...vad skulle hon då jobba med liksom? She is trapped!
Citera
2026-08-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Elsa har faktist alltid varit såhär blond, nu bara återställer hon det. Det var när hon mådde dåligt som hon plötsligt fick en annan hårfärg. Egentligen har hon alltid sett ut såhär.
Finns massor av äldre bilder där hon är naturligt mörkblond,vilket passar henne mkt bättre än blondblekningsrufset.
Citera
2026-08-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Elsa har faktist alltid varit såhär blond, nu bara återställer hon det. Det var när hon mådde dåligt som hon plötsligt fick en annan hårfärg. Egentligen har hon alltid sett ut såhär.

Javisst, klart hon har 😄
Citera
2026-08-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Stör mig lite på den här eftersläpningen i bloggen. Kräver inte att hon ska skriva i realtid samma dag men det blir ju liksom old news när Vouge-galan redan visats på Insta hos Sandra o Elsa flera dgr tidigare än på bloggen.

Sandra är ju värst i och med alla hennes jävla upprepningar i bloggen. ”Har ni
Inte läst det inlägget finns det här (länk, länk, länk)
Citera
2026-08-30, 12:34
Medlem
En Elsa innan hon började bleka svallet:
Tycker det klär henne himla mkt bättre.
(Oj,jättelång länk,sorry!)

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/49755999656/in/photolist-2iNLvz3-2jcoyXh-2jcnihk-2iNLuk4-2jcndzu-2jcoyRk-2jcnmsP-2iNLwy7-2jcjtHi-2jcoxUW-rh1vmR-2iN HPGi-2qwevyx-2iNLve3-qZG6Qn-2qwdzLq-2jcjtSg-2jcjtW9-2iNHMCt-2jcjuyG-2jcjFt2-2qwcb5T-2jcjssT-2jcneAT- 2jcjr7m-2jcowip-2jcjrcX-2jcjvA6-2jcndj4-2iNHQS4-2qwdMzg-cQPQfY-2jcnc6h-2iNHMyf-2iNNdvf-2iNLuof-2jcoG c7-2jcjrt8-2iNHMxy-2qw7G27-qZG6xD-2jcovvY-2jcnbxU-e36Rop-2qwdMAd-2iNNdtw-2jcowtV-2jcoxm1-2jcnbc8-2jc jrpv
Citera
2026-08-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Nja… om inbjudan är ”garden gala” (dessutom i Lärkstan med Vogue som värd) skulle jag också tolka det som lite mer uppstyrd klädsel men ändå lätt avslappnad iom trädgård. Tycker Elsas klädsel var passande och fin till festens tema, både klänning, de ursprungliga skorna och väskan. En ”gala” är väl ändå några snäpp över ett vanligt event?
Däremot att byta om till de där lufsiga badtofflorna…

Ja, jag kan hålla med om att man trodde folk skulle vara mer piffade med tanke på eventets namn och värd, men Stockholm är ju så. De andra har säkert också sminkat sig i en timme men det märks inte lika tydligt för de tar inte i från tårna på Elsas stissiga sätt. Fanny Ekstrand hade väl den där klänningen (eller nån extremt likt) när hon filmade ett samarbete för typ Adlibris eller nåt, hon såg ljuvlig ut i den för det var effortless. Elsa står och flämtar med pärlväska och stilettklackar och hoppas på att bli fotad men ingen bryr sig.

Men apropå hennes skor/fötter. Jag minns för typ tio år sen när hon alltid hade fotriktiga gympaskor när hon gick på stan, minns ni? Typ illrosa sneakers som inte alls passade hennes 50-talsklänningar men som hon var tvungen att ha pga fötterna. Struntar hon i det nu eller har det löst sig?
Citera
2026-08-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
En Elsa innan hon började bleka svallet:
Tycker det klär henne himla mkt bättre.
(Oj,jättelång länk,sorry!)

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/49755999656/in/photolist-2iNLvz3-2jcoyXh-2jcnihk-2iNLuk4-2jcndzu-2jcoyRk-2jcnmsP-2iNLwy7-2jcjtHi-2jcoxUW-rh1vmR-2iN HPGi-2qwevyx-2iNLve3-qZG6Qn-2qwdzLq-2jcjtSg-2jcjtW9-2iNHMCt-2jcjuyG-2jcjFt2-2qwcb5T-2jcjssT-2jcneAT- 2jcjr7m-2jcowip-2jcjrcX-2jcjvA6-2jcndj4-2iNHQS4-2qwdMzg-cQPQfY-2jcnc6h-2iNHMyf-2iNNdvf-2iNLuof-2jcoG c7-2jcjrt8-2iNHMxy-2qw7G27-qZG6xD-2jcovvY-2jcnbxU-e36Rop-2qwdMAd-2iNNdtw-2jcowtV-2jcoxm1-2jcnbc8-2jc jrpv

Ja jättefint! Men inte tillräckligt för Specielsa
Citera
2026-08-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Ja jättefint! Men inte tillräckligt för Specielsa

Densiteten har nog minskat mer i håret än resten.
Citera
2026-08-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ehh nej hon slingar sig alltid på sina frisörbesök. Och oavsett vad hon har för naturlig hårfärg så länge hon slingar/färgar så solbleks håret extremt mkt mer än om hon är ofärgad. Talar av egen erfarenhet, med färgat /slingat hår blir man ljusare efter bara en dag i stark sol. Vilket såklart påverkar hårkvaliten.

Elsa har varit "slingad och naturligt solblekt" lika länge som hon haft sin senaste soffa.
Citera
2026-08-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Ja, jag kan hålla med om att man trodde folk skulle vara mer piffade med tanke på eventets namn och värd, men Stockholm är ju så. De andra har säkert också sminkat sig i en timme men det märks inte lika tydligt för de tar inte i från tårna på Elsas stissiga sätt. Fanny Ekstrand hade väl den där klänningen (eller nån extremt likt) när hon filmade ett samarbete för typ Adlibris eller nåt, hon såg ljuvlig ut i den för det var effortless. Elsa står och flämtar med pärlväska och stilettklackar och hoppas på att bli fotad men ingen bryr sig.

Men apropå hennes skor/fötter. Jag minns för typ tio år sen när hon alltid hade fotriktiga gympaskor när hon gick på stan, minns ni? Typ illrosa sneakers som inte alls passade hennes 50-talsklänningar men som hon var tvungen att ha pga fötterna. Struntar hon i det nu eller har det löst sig?

Hennes fötter bara flyter ut i öppna skor. Sneakers var nog bättre for sure.
Citera
2026-08-30, 14:07
Medlem
cleolinas avatar
Nu är jag ingen ekonom så är osäker på tolkningen men tittar lite i Elsas årsredovisning då jag ändå inte har något vettigt för mig.
Om jag fattar det rätt (jag kan absolut inte svära på det, det här är min tolkning, jag är osäker på den) så shoppade Elsa för 777 979 kronor som hon tog på företaget under 2025. Det står ”Rörelsekostnader: handelsvaror.” Det är alltså bara posten ”handelsvaror” som uppgår till 800 000.
Nästan 65 000 shopping i månaden som hon lät företaget betala? Obscen summa som måste väl innebära att hon kan ta ALLT på företaget bara hon visar det i bloggen? Kläder, blommor, mat, möbler, smink?
Dessutom har hon personalkostnader på 3,5 miljoner. Mira fotar henne ju då och då men det mesta går väl till att betala ut lön till sig själv. Hon är den enda anställda. Nu ingår sociala avgifter också i den summan men hon borde ta ut en årslön på runt en miljon. (Nu messade en kompis precis som jag diskuterade detta med att hon förra året redovisade 2,7 miljoner i lön innan skatt…)
Så… månadslön på 225 000 (fast skatten troligen högre pga höginkomsttagare, dock) plus shopping på 65 000 i månaden som hon låter aktiebolaget betala. Vad annat kan det vara hon shoppar som företagare om inte saker hon fyller sitt liv med? Det lär ju inte vara skrivare, storpack A4-papper, 100-pack med kulspetspennor och post it-lappar för 65 000 i månaden direkt.
Haha, fan vad avundsjuk jag blir om hon på riktigt kan göra avdrag för blommor, smink, kläder, ja, ALLT som visas upp i bloggen för hon ÄR bloggen och bloggen hon i Elsa Billgren AB.
Sandra sa nån gång att hon inte visste hur mycket hennes hörlurar kostade (många tusen, typ 7 har jag för mig) för hon tog det på företaget (fastän de helt uppenbart använts jämt på hennes promenader och liksom inte för att skärma av i kontorsmiljö).
Finns det inte någon rimlighet i vad man kan låta sitt företag betala? Bloggar man om sitt liv kan företaget betala precis allting man upplever och äger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in