Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Nja… om inbjudan är ”garden gala” (dessutom i Lärkstan med Vogue som värd) skulle jag också tolka det som lite mer uppstyrd klädsel men ändå lätt avslappnad iom trädgård. Tycker Elsas klädsel var passande och fin till festens tema, både klänning, de ursprungliga skorna och väskan. En ”gala” är väl ändå några snäpp över ett vanligt event?
Däremot att byta om till de där lufsiga badtofflorna…
Ja, jag kan hålla med om att man trodde folk skulle vara mer piffade med tanke på eventets namn och värd, men Stockholm är ju så. De andra har säkert också sminkat sig i en timme men det märks inte lika tydligt för de tar inte i från tårna på Elsas stissiga sätt. Fanny Ekstrand hade väl den där klänningen (eller nån extremt likt) när hon filmade ett samarbete för typ Adlibris eller nåt, hon såg ljuvlig ut i den för det var effortless. Elsa står och flämtar med pärlväska och stilettklackar och hoppas på att bli fotad men ingen bryr sig.
Men apropå hennes skor/fötter. Jag minns för typ tio år sen när hon alltid hade fotriktiga gympaskor när hon gick på stan, minns ni? Typ illrosa sneakers som inte alls passade hennes 50-talsklänningar men som hon var tvungen att ha pga fötterna. Struntar hon i det nu eller har det löst sig?