2026-08-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Var där i onsdags. Små horungar de hade tur att jag inte bevittnade detta.
Lärarna måste få sparken.

När jag läste rubriken trodde jag det handlade om högstadieelever. Men det verkar handla om gymnasieelever. Skrämmande.
Citera
2026-08-29, 17:49
Medlem
Ingen vet alltså vilka de här ungdomarna var, ändå är tråden full av folk som tar saker för givna och kallar dem för apor. Otyglad invandring är förvisso en påfrestning på samhället, men det kan man ändra på. Infödda idioter är svårare att komma åt.
Citera
2026-08-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Det är sannolikt inte barn från Campus Manilla om vi säger så
Det skulle iofs kunna vara det enda andra alternativet förutom förortsungar. Privilegierade små överklass-brats.
Citera
2026-08-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Det förstår du väl att man inte kan gå ut med namn och bild på odågorna. Det vore ju rasistiskt och barnen skulle bli kränkta.
Barn och barn, det var gymnasieelever, alltså ungdomar i
18-årsåldern.
Citera
2026-08-29, 21:25
Medlem
LittleFishs avatar
80-talisterna verkar inte totalmissat uppfostringsdelen med att vara förälder. Det eller så det ett gäng apor från mellanöstern och då går det inte göra nått annat än att repatriera.
Citera
2026-08-29, 21:26
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Barn och barn, det var gymnasieelever, alltså ungdomar i
18-årsåldern.
Naturligtvis har du helt rätt med ditt ordmärkeri.
Vänligen
Citera
2026-08-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Sjölins gymnasium har inte speciellt många "blattar" så lägg ner blattespåret.

”Inte speciellt många blattar” hahah

Nähä ok. Men tydlighet tillräckligt många…
Citera
2026-08-29, 22:34
Medlem
Kan vara överklass brats, och om det visar sig vara det så blir det klass-kamp innan
valet
Citera
2026-08-29, 23:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Mja, det finns flera andra saker nu som inte heller fanns när du växte upp. Korrelation och kausalitet är inte samma sak, tåls att påminnas om. Varför väljer man att skylla på islam och inte typ Tiktok, kommunal skoldrift eller gud vet vad annat som inte fanns när du var barn.

Jag vet lika lite som dig och EnRosaHamster om vad det var som egentligen hände på Skansen igår, men inte hör du mig skylla på Tiktok-trender där man ska ställa till med oreda. Det är för att jag, liksom övriga i tråden, inte vet att det är så det ligger till.
Det finns ingen anledning att beskylla TikTok, eftersom svaret ändå är Islam.

Dina tik tok klipp har inspirerats av islam anhängare.
Citera
2026-08-29, 23:26
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Nej det måste vara blattar. alldeles för konstigt annars.
vad är det för magisk skola du pratar om?
Är den byggd av bacon?

Han har nog dessvärre rätt där. Det framstår som om det kan vara något påhittat av inhemska förmågor. Sjölins är en något bättre skola, med enbart teoretiska ämnen (alltså inga fordonsprogram eller industriprogram, gymnasiesärskolor eller vad sådant nu heter idag) och en tämligen väl inarbetad kundgrupp bland övre medelklass och lägre överklass.

Det handlar om barn till mellanchefer som vill läsa vidare, till ganska stor del, enligt uppgift.

Tyvärr verkar slapp uppfostran och intryck från kulturer av lägre stående slag även ha letat sig hit. Trist. Mycket, mycket trist.
Citera
2026-08-29, 23:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Han har nog dessvärre rätt där. Det framstår som om det kan vara något påhittat av inhemska förmågor. Sjölins är en något bättre skola, med enbart teoretiska ämnen (alltså inga fordonsprogram eller industriprogram, gymnasiesärskolor eller vad sådant nu heter idag) och en tämligen väl inarbetad kundgrupp bland övre medelklass och lägre överklass.

Det handlar om barn till mellanchefer som vill läsa vidare, till ganska stor del, enligt uppgift.

Tyvärr verkar slapp uppfostran och intryck från kulturer av lägre stående slag även ha letat sig hit. Trist. Mycket, mycket trist.

Tragiskt må jag säga om det visar sig vara vita människor detta.
White trash är ju naturligtvis en del av sverige det med, men vårt generellt högre IQ gör ju att det inte är så många.
Jämför man mena är ju typ hela gruppen efterbliven med bara enstaka normalt fungerande.
Citera
2026-08-29, 23:46
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Enligt Aftonblade nu:

”Ungdomar från en skola ska i dag ha betett sig illa på Skansen i Stockholm.
De ska ha jagat grisar på Lill-Skansen, kastat saker på babianerna på Skansenakvariet och stulit en golfbil.
– Det är så otroligt respektlöst, framförallt från lärarna som inte verkar bry sig, säger en anställd på Skansen till Aftonbladet.
Skolungdomarna ska nu ha tvingats lämna av Skansens säkerhetsavdelning.
Det är oklart om några djur skadades.”

Konstigt att svenska barn inte kan sköta sig

Tja det är självklart en samling skitungar som på ett smärtsamt vis borde få lära sig hur de ska sköta sig och vem som bestämmer. Det är mycket lätt att skylla på att lärarna är mesiga och inte har någon auktoritet. Nu är det så att de inte får göra något, inte något som fungerar i alla fall. Lågaffektivt bemötande är det som gäller. Vilket innebär att den lärare som verkligen vill ta tag i situationen blir anmäld, satt under utredning och avstängd. Jag vet för det har hänt närstående till mig. Ungarna lär sig självklart hur det fungerar och vet att de i stort sett kan göra vadsomhelst utan att det får några som helst konsekvenser. Så det enda lärarna numera kan göra är att titta bort, härda ut och se fram emot pensionen när de äntligen slipper förnedra sig. Svensk skola är tyvärr i totalt förfall. Många svenska ungar också, eller hur svenska de är det vet jag ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in