2026-08-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Tala om för mig i vilket annat land man får rösta i nationella val när man är omyndig. Tala också om i vilket annat land jag som svensk (utan dubbla medborgarskap), och boende i detta land, äger rösträtt i nationella val.

Det vet jag inte, men för att värna demokratin behöver vi fler unga och fler invandrare som röstar. Valet ska inte vara för en välbeställd elit
Citera
2026-08-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det vet jag inte, men för att värna demokratin behöver vi fler unga och fler invandrare som röstar. Valet ska inte vara för en välbeställd elit

Så en omyndig invandrad men ”permanent” boende i Sverige skall kunna påverka vem som blir Sveriges statsminister och det kallar du demokrati?

Jag kan dock upplysa dig om att INGET land i världen tillåter omyndiga personer utan medborgarskap att rösta i Parlamentsval. Ett land tillåter Icke-medborgare att rösta i Parlamentsval och det är Nya Zeeland. Dock måste dessa ha varit permanent boende i landet i minst 12 månader.

Då frågan är OT i denna tråd kommer jag inte att besvara mer inlägg om detta.
Citera
2026-08-29, 11:56
Medlem
Kommer alla som stödjer Trump att minnas alla namnbyten ?
Jag är mycket tveksam
Citera
2026-08-29, 12:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Trump, den ägda gamla gubben, fortsätter att höra patetiska utspel och aktioner, samtidigt som kretsen kring honom roffar åt sig miljarder i korrupta medel.
Motståndarna är en hord sinnessjuka transor och illegala invandrare?

Måste finnas nått annat.
Verkligen sjukt hur lågt det landet sjunkit.

Grundorsaken är lobbysystemet och hur extremt mäktiga särintressen kapar politiken.
Motståndarna är inte en hord transor och illegala. Demokraterna må vara köpta dom med, som du säger pga USAs lobbyism, men transor och illegala är inte köparna. Demokraterna har andra problem.

Svarta illegala barbarer som äter hundar och hormonbehandlad skolmat är triggers i påhittade kulturkrig, från den administration som just nu styr USA.
Skärp dig förfan.
Citera
2026-08-29, 12:08
Medlem
hjaelploskilles avatar
Allt MAGAs får är kulturkrigstrams. Trump skyddar Epsteins pedofiler, priserna på allt går upp, nytt krig i Mellanöstern, ingen ny sjukvårdsplan MEN ett namnbyte på en obetydlig sjö! Hahahaha
Citera
2026-08-29, 12:23
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Mycket bra beslut av Trump.

Nu saknas bara en ocean. Atlanten nästa!
EU får vara snabba och plocka in Island i EU och sedan döpa om Atlanten till Icelandic Ocean.
NATO kommer då att få heta NITO hädanefter.
Citera
2026-08-29, 12:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Varför döper vi svenskar inte om Östersjön till Lake Sweden?
Det vore lite väl att utmärka oss men samtidigt har vi ju i alla fall längsta kusten.
I Finland kallas Östersjön för Österhavet vilket är minst sagt märkligt med tanke på att det ligger väster om Finland.
I tyskan kallas det Ostsee men konstigt nog ligger det ju norr om Tyskland.
I Estland kallas det för Vesterhavet vilket är korrekt för dem men tydligen inte för Finland....

De flesta länder har ju nån form av Baltiska havet som namn men Norge och Danmark är på vår sida.

Mare Balticum hette det väl på latin om jag inte minns fel. -um är väl nåt genitiv om jag inte minns helt fel.
Citera
2026-08-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ju mer oberäkneligt och opålitligt USA ser ut att vara desto svårare blir det för oss att planera vårt pensionssparande.
Är du ung så är detta inte ett problem men för oss som är 50+ så är Trump ett enormt problem.
LOL.
Citera
2026-08-29, 13:28
Medlem
Han blir bara dummare och dummare den fjanten
Citera
2026-08-29, 13:40
Medlem
Trump har också antytt att världshaven borde få nya amerikanska namn. Hur det skulle gå till i praktiken är oklart och kanske är det bara han själv som förstår det. 🤡
Citera
2026-08-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Såg klippet och var helt övertygad om att det här måste vara fejk: https://x.com/OJoelsen/status/2092902988415140048

Men nej, 100 % äkta. Det här är vad den orangea galningen håller på med om dagarna.
Han har ju flera gånger bevisat sig vara en omogen idiot. Canada har det perfekta svaret:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kanadas-svar-pa-donald-trumps-namnbyte-taco-avenue/

Om man nu verkligen byter namn till TACO Avenue, så kommer Trump aldrig att förlåta dem. Så fungerar en arg femåring med bokstavskombination.
Citera
2026-08-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Kommer alla som stödjer Trump att minnas alla namnbyten ?
Jag är mycket tveksam
De anser väl att namnbytena är judarnas fel, skulle jag gissa 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in