Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Även jag måste skratta åt dig för du verkar smått efterbliven.
Känns som du inte har så stor erfarenhet av penningtvätt.
Först ska du lyckas köpa en bil med kontanter för 100k, inte många som går med på det men visst finns det nån enstaka desperat jävel.
Sen har du problemet att dedär är ett skitenkelt sätt att åka fast på eftersom du måste förklara/bevisa hur du köpte bilden.
Nu ska man ha klart för sig också att det beror en del på vilka summor det rör sig om och hur din ekonomi är i övrigt, just större inkomst du har desto mindre är risken att banken börjar undra var pengarna kommer ifrån.
Redan vid 10k i kontanter får du frågor av banken, så att nån vill ta emot dina 100k och kanske behöva förklara för banken var pengarna kommer ifrån vet jag inte hur många som vill det.
1/ Finns många handlare runt om i Sverige som har som specialitet att vara den handlare där kontantköp kan göras av ett givet klientel. Jag har själv varit i den branschen i många år. Detta är nog det av alla de sätt som finns på den nivån där det tvättas mest. Det finns snubbar som går in och köper 10 begagnade i bilar 130k klassen i olika namn för att därefter sälja dessa direkt. Helt knasfritt om det sköts rätt. Några av våra mest kända gäng gör detta regelbundet. Helt sjukt att du typ leker cool och flabbar åt typ ett av det vanligastef bättre sätten😂😂
Går dessutom att säkra upp ytterligare genom att ha täckning på endera sätt för en av bilarna som den som ev får en förfrågan från banken kan använda för att verifiera stålarnas härkomst, men det tar jag inte med dig för det reder du inte ut.
2/ Det ska inte göras en kontantinsättning utan en överföring, läs för fan vad som skrivs innan du försöker spela Allan. Om frågan kommer gör den det isf i ett senare skede beroende på att kontohavaren är en idiot som exempelvis försökt att använda stålarna på kontot för att finansiera ett bostadsköp från kontot eller dylikt där en tjänsteman medverkar. Är en så dum att använda monkey stålar som satts in på ens konto får en skylla sig själv.
Sköts det rätt kommer inte frågan från banken. En kan exempelvis föra över i omgångar till sin plånbok på nätet utan frågor eller föra stålarna vidare osv..
3/ Försök aldrig lära pappa göra barn, du gör bara bort dig!😉
Edit.. Misstänker nu att nästa fråga blir att vad gör bilhandlaren med kontanterna och hur får han in dom i firman igen? Det finns olika sätt om den vill det genom olika ombokningar av bilar men det mesta plockar den nog ut i vänsterfickan och också då bokas värdet på bilar och på så sätt töms firmans vinst/ stålar rakt ner i fickan på handlaren utan att det syns..