Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Tänker att en Bananas phone kan vara ett bra komplement till sin Apple om man inte vill bli avlyssnad,
https://bananaphone.io/
Att flera krypterade appar blivit krackade torde innebära att det där gamla vanliga, att ses i en eka ute på sjön när man pratar om vem man ska döda, borde bli allt mer poppis.
Hehe, ställer man frågan till dig kan man räkna med svar. Du är ju inte direkt typen som talar av okunskap eller med kluven tunga så att säga. Men det är ju i övrigt som du så självklart beskriver att man nog får se till hur man gjorde förr. Och att ses ute på sjön i en eka en kylig sensommarkväll eller under det stora eken vid
"rättvisans" kulle en ljum gryning.
Är det verkligen sådär skitsmart om man ska planera ett mord?
Har hört att polisen inte kan komma åt sms-historik om de telefonerna som är intressanta är av märket Apple. Jag vet inte utan frågar ju såklart eftersom jag är nyfiken.
Sist jag satt häktad vet jag att polisen begärde att det skulle göras en forensisk tömning av min telefon eftersom jag vägrade ge dom mitt lösenord. Svaret från NFC var att utan lösenord kan de inte göra något med, iaf då, aktuell telefonmodell Iphone 15 Pro.
Och det verkar ju inte ha med tekniken att göra så mycket som att Apple helt enkelt tar sina kunders sekretess på största allvar. Man ska väl nästintill ha mördat Gud för att det ska rucka det minsta på den principen till skillnad från många andra eller hur det nu är.
Du har säkert bättre koll på det där än vad jag har?
Men jag tänker att om SMS då är relativt skyddade borde ju även olika appar vara "skyddade" förutsatt att dom aldrig använts utanför annat än Apple-produkter.
Tänker att du som har koll på det mesta "knäppt" eller vad man ska säga borde ha koll...
Skönt att se att du är uppe och skriver igen. 🤗 Det känns som att det är över en vecka sen sist. 😡
🙏🌈❤️