Citat:
Ursprungligen postat av
TordNyman
Kolla på denna videon om en AI låt, jag menar om du är korkad så fattar du inte, men om du är någorlunda med på det hela så kommer i princip ALL musik och ÄVEN all Film vara producerad av AI...
Jag skulle tippa inom 10 år så finns inga riktiga film skådisar kvar eller musiker, visst i musiker delen kan man ju undra hur de ska uppträda live, ja jag vet inte.....
https://www.youtube.com/watch?v=SPTXkOlXrgU
Ja, det är läskigt att AI:na kan göra så bra musik nu, och även sångtexter och poem. Jag har bett ChatGPT att skriva poem på olika teman, och det är kusligt så bra det blev!

Bättre än något som någon nu levande poet skulle kunna skriva, och jag överdriver inte nu.
En annan tanke: jag undrar hur många låtskrivare, författare, poeter o.s.v. som REDAN har använt AI men låtsats att de skapat själva? Och gjort sig ett namn på detta och tagit betalt.
Dock tror jag att det alltid kommer att finnas ett behov av verkliga, mänskliga skådespelare och sångare dessutom, för folk kommer att vilja gå ut i alla fall ibland, och se på opera, teater och musikuppträdanden live. Man vill ha riktiga människor att beundra och anknyta till. Men det kommer att fuskas mycket med AI, så mycket är säkert!