Citat:
Ursprungligen postat av
christerst
I denna tråd likställs Ryssland med Putin. Konstigt. Men det är också just det Putin själv vill, som ser sig som en förkroppsling av Ryssland rent bokstavligt.
Men så är det förstås inte. Det fattar vem som helst. Ryssland har extremt många etniska grupper, från halvneger till judar, perser och albinofinnar. Finns allt. Dessutom asiater som flyttat in. Svenskar är 100 ggr mer homogena än ryssar, även med all den invandring som kommit till.
Så det är ett hemskt land som regeras av en despot.
Jag "ser" den. Syns att det är främst "pro-ryska" röster i tråden som önskar att ta det dit.., att det är Putin som förskropsligar Ryssland som person.
Pytt säger jag..vanliga ryssar vill betala räkningarna, amorteringar och bekymrar sig främst över sina barns framtid. Som det är mera överallt.
Samtidigt så vill ju Putin dra tillbaka landet..med sin korruption, uppmuntra till angiveri etc.., så att det blir mindre utav själva individen..och dess åsikter..och mera utav staten..(dvs Putin)..
Är f-n så glad att jag inte lever där. Man gör nog klokast att hålla k-ft om sina tankar.., innan en avundsjuk granne ringer till FSB och skvallrar om att Putin är en korrupt j-vel som leder landet till ruin.
Krävs nog bollar stora som man måste ha i en skottkärra, för att offentligt ge utryck för sina tankar.