2026-08-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Sila kameler och svälja sperma eller vad fan det heter... Kristendomen har väl visst tagit över Sverige din dumme fan, det är därför vi är ett kristet land? Med kyrkor och gudstjänster och fan å hans moster. Än så länge vill säga.

Har man ögon att se med så ser man vart hän det barkar. Men fortsätt vara tolerant och förstående du. Fast du kanske gillar den samhällsutvecklingen iofs.

Är vi ett kristet land som ett av världens mest sekulariserade i konkurrens med japan. Du lite haltande logik, fast inte särskilt förvånande när det gäller dig. Kyrkor som avkristnas och säljs och gudstjänster som endast besöks av dom närmast sörjande, när var du senast på en gudstjänst? Svenska kyrkan är på randen till att ha färre än hälften av befolkningen som medlemmar. Det beror knappast på muslimerna. Muharrem Demirok är ju som känt medlem i Svenska Kyrkan. Har man ögon så ser man att även muslimer i Sverige är extremt sekulariserade, men fortsätt du blunda och skrika högt om att vargen kommer fast alla vet den inte kommer komma.
Citera
2026-08-25, 19:13
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Hur vore det om du läste lite i tråden, din lus?

(FB) om 4 år kommer islam ta över sverige

Islam har på inget sätt "tagit över" där jag befinner mig iallafall, så du kan väl vara bussig att förklara för en som inte pallar läsa allt mög här? 🤩
Citera
2026-08-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
https://www.facebook.com/tidningennorrskensflamman/posts/sveriges-f%C3%B6rsta-shariadomstol-drivs-sedan-snart-ett-%C3%A5r-tillbaka-av-mattias-walvi/1676271787836957/

Och? Ganska obegåvat inlägg som svar på att jag förklarar att det inte finns någon statssanktionerad Sharia domstol men försök du komma på ngt bättre än ett inlägg på facebook. För övrigt verkar du inte ens förstå länken. Det står han bedriver privat medling ingen Sharia domstol, ska vi säga så eller har du ngt att tillföra ämnet så är jag idel öra.
Citera
2026-08-25, 19:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Är vi ett kristet land som ett av världens mest sekulariserade i konkurrens med japan. Du lite haltande logik, fast inte särskilt förvånande när det gäller dig. Kyrkor som avkristnas och säljs och gudstjänster som endast besöks av dom närmast sörjande, när var du senast på en gudstjänst? Svenska kyrkan är på randen till att ha färre än hälften av befolkningen som medlemmar. Det beror knappast på muslimerna. Muharrem Demirok är ju som känt medlem i Svenska Kyrkan. Har man ögon så ser man att även muslimer i Sverige är extremt sekulariserade, men fortsätt du blunda och skrika högt om att vargen kommer fast alla vet den inte kommer komma.

Känner du mig? Spännande.

Är många år sedan jag var på en gudstjänst. Jag är inte religiös. Men det är väl lite det som är min poäng också: Avkristnandet breder väg för islamiseringen. Religion är inte viktigt för svennar, men det är det för muslimer som vi håvar in i massor och som ynglar av sig. Jag har inte sagt att det är deras fel, det ligger helt och hållet på oss. Finns inget sånt som en sekulsriserad muslim och även om det gör det så räcker det med en liten klick fundamentalister för att inrätta ett sharia-samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Islam har på inget sätt "tagit över" där jag befinner mig iallafall, så du kan väl vara bussig att förklara för en som inte pallar läsa allt mög här? 🤩

Det är inte mitt jobb. Läs din late lort.
Citera
2026-08-25, 19:23
Medlem
Citat:
Var får du de siffrorna ifrån? Enligt forum för levande historia finns det 8% med muslimsk bakgrund i Sverige, tror nog merparten av de identifierar sig som muslimer:

https://www.levandehistoria.se/for-skola/kompetensutveckling-for-dig-som-arbetar-med-utbildning/prata-rasism-i-skolan/stodmaterial-om-antimuslimsk-rasism/stark-era-kunskaper/islam-och-muslimer-i-sverige
Nope, bara 1% identifierar sig som muslimer enligt denna mycket exakta undersökning: https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/demografi-religion-och-sprakkunskap/

Invandrare från muslimska länder är antingen sekulariserade innan de kommer hit eller blir det väldigt snabbt efteråt. Islam är bevisligen en mycket liten religion i Sverige.
Citera
2026-08-25, 19:26
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Det är inte mitt jobb. Läs din late lort.

Nej du har nog inget jobb alls! Jag vet iallafall så mycket att det inte finns några shariadomstolar med juridisk makt i Sverige.
Citera
2026-08-25, 19:26
Medlem
Sladdarens avatar
Och Mona ... https://www.youtube.com/watch?v=tEo2aZFnu5w&list=RDtEo2aZFnu5w&start_radio =1

Samt Reintfälth hade mycket med att Islam tar över å göra https://www.youtube.com/watch?v=fOb3ANGt7LE
Citera
2026-08-25, 19:28
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Nej du har nog inget jobb alls! Jag vet iallafall så mycket att det inte finns några shariadomstolar med juridisk makt i Sverige.

Det handlar om en samhällsutveckling som kommer bli väldigt svår att omvända. Sant är att vi inte lever i ett muslimskt samhälle at the moment, men de flyttar fram sina positioner. Allt det här muslimska dravlet vi har idag hade vi inte för 30 år sedan. Det går fort i PK-Hockey.
Citera
2026-08-25, 19:31
Medlem
Citat:
Känner du mig? Spännande.

Är många år sedan jag var på en gudstjänst. Jag är inte religiös. Men det är väl lite det som är min poäng också: Avkristnandet breder väg för islamiseringen. Religion är inte viktigt för svennar, men det är det för muslimer som vi håvar in i massor och som ynglar av sig. Jag har inte sagt att det är deras fel, det ligger helt och hållet på oss. Finns inget sånt som en sekulsriserad muslim och även om det gör det så räcker det med en liten klick fundamentalister för att inrätta ett sharia-samhälle.

Så det betyder alltså att det är inte ditt fel om alla dom här sekulariserade muslimerna tar över vad? Solvalla? På vilket sätt kan en klick fundamentalister ta över och inrätta shariasamhälle? Vi har en hel del nazister och annat högerfnaskpatrask men mig veterligt så har dom inte lyckat inrätta ett fjärde rike i Sverige än, eller? Din logik är lite haltande.
Citera
2026-08-25, 19:37
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Och? Ganska obegåvat inlägg som svar på att jag förklarar att det inte finns någon statssanktionerad Sharia domstol men försök du komma på ngt bättre än ett inlägg på facebook. För övrigt verkar du inte ens förstå länken. Det står han bedriver privat medling ingen Sharia domstol, ska vi säga så eller har du ngt att tillföra ämnet så är jag idel öra.

Ett inlägg på Facebook? Det är en artikel skriven av vänsterextrema tidningen Flamman. Att domstolen inte är statlig och skattefinansierad är irrelevant, det är ett tecken i tiden vilket du rimligen bör försöka begripa.

https://wlbc.se/visanyhet/48

"Juristen Mattias Walving-Lundberg har startat vad han kallar Sveriges första shariadomstol. Tanken är att civilrättsliga tvister ska kunna avgöras genom skiljeförfarande med islamisk rätt som grund. Kritiker varnar för att religiösa normsystem därmed kan få en etablerad väg in i svensk rättstillämpning."
Citera
2026-08-25, 19:37
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Så det betyder alltså att det är inte ditt fel om alla dom här sekulariserade muslimerna tar över vad? Solvalla? På vilket sätt kan en klick fundamentalister ta över och inrätta shariasamhälle? Vi har en hel del nazister och annat högerfnaskpatrask men mig veterligt så har dom inte lyckat inrätta ett fjärde rike i Sverige än, eller? Din logik är lite haltande.

Vad finns det mest av? Muslimer eller nazister?

De har redan tagit över områden.
Citera
2026-08-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Ett inlägg på Facebook? Det är en artikel skriven av vänsterextrema tidningen Flamman. Att domstolen inte är statlig och skattefinansierad är irrelevant, det är ett tecken i tiden vilket du rimligen bör försöka begripa.

https://wlbc.se/visanyhet/48

"Juristen Mattias Walving-Lundberg har startat vad han kallar Sveriges första shariadomstol. Tanken är att civilrättsliga tvister ska kunna avgöras genom skiljeförfarande med islamisk rätt som grund. Kritiker varnar för att religiösa normsystem därmed kan få en etablerad väg in i svensk rättstillämpning."

Det finns massa tokstollar som hittar på både det ena och det andra, get gör det inte en lögn till en sanning. En fel tror på virvlat vatten och en del anser det vara problematiskt. Och vilka anser att det är problematiskt. Kar INGEN anledning att klicka på länkar vill du bevisa något kan du använda dom som källhänvisning annars är inte din åsikt värd mer än dasspapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in