2026-08-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag undrar varför du är så besatt på Israel sötnos?

Hade det vart Singapore som hade nekat hade du inte sagt ett skit

Och Israel är inte gnälliga, de har bara nekat och sen grinade kommunisterna att UD borde reagera och det gjorde de, genom att påminna om reseavrådan.

Så sluta lipa och move on söttis
Inte besatt. Bara intresserad av konflikten. Hade du visat minsta tecken på att vara en normal vettig person så hade jag kunnat förklara varför. Men nu är du uppenbart en radiostyrd idiot och då är det inte så stor poäng längre.
Citera
2026-08-25, 08:46
Medlem
Söttis under min militära tid så hade jag MÖ på mitt bord. Så du behöver inte förklara ngt...kan alla politiker, generaler, kommando enheter etc från alla berörda länder sen Israel blev en stat.

Nu är man i privata sektorn och kortfattat: Israel och GCC kommer närmare varandra tack vare UAE.

Så sötnos.... igen... en nekad inresa är inte mkt att analysera

Cenk från TYT blev nekad inresa till UK.
Han har inte heller brutit några lagar men UK ville inte ha honom där och deras rätt.

Australien nekade en israelisk höger politiker, då såg jag inte dig grina på FB om yttrandefriheten sötnos..varför?

Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Inte besatt. Bara intresserad av konflikten. Hade du visat minsta tecken på att vara en normal vettig person så hade jag kunnat förklara varför. Men nu är du uppenbart en radiostyrd idiot och då är det inte så stor poäng längre.
Citera
2026-08-25, 09:15
Medlem
Citat:
Söttis under min militära tid så hade jag MÖ på mitt bord. Så du behöver inte förklara ngt...kan alla politiker, generaler, kommando enheter etc från alla berörda länder sen Israel blev en stat.

Nu är man i privata sektorn och kortfattat: Israel och GCC kommer närmare varandra tack vare UAE.

Så sötnos.... igen... en nekad inresa är inte mkt att analysera

Cenk från TYT blev nekad inresa till UK.
Han har inte heller brutit några lagar men UK ville inte ha honom där och deras rätt.

Australien nekade en israelisk höger politiker, då såg jag inte dig grina på FB om yttrandefriheten sötnos..varför?
Nu var du söt som ville skryta om dina militära meriter och hur duktig du är.
Jag har inte grinat om yttrandefrihet. Men upplys mig om den Israeliska höger politikern så kan jag yttra mig.
Citera
2026-08-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redgreyo
Lär dig svenska get knullare.
Varför då? Jag får ju ändå höga bidrag som du som skattebetalare står för. Tänk på det när du är påväg till jobbet och jag sitter i min bil som staten betalat och kollar på svenska tjejer.
Citera
2026-08-25, 09:44
Medlem
Vill bara påpeka du inte har chans mot mig sötnos om du vill leka vem som kan mest om MÖ konflikten ...så dont go there...

Hursomhelst sötnos : Simcha Rothman, vart nekad för sin hårda retorik 2025.
Och du som är så orolig för yttrandefriheten så antar jag du blev lika upprörd när han nekades för det är yttrandefrihet eller hur söttis?

Skillnaden söttis är att jag sa samma sak där: Australien kan neka honom för det är deras rätt. Jag reagerar inte olika bara för "min sida" får avslag.

Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Nu var du söt som ville skryta om dina militära meriter och hur duktig du är.
Jag har inte grinat om yttrandefrihet. Men upplys mig om den Israeliska höger politikern så kan jag yttra mig.
Citera
2026-08-25, 09:51
Medlem
Vet du som gör mig glad🥺

När mina skattepengar/fonder går till Elbit , Israeliska vapen företag som gör att Israel kan skapa dig en ny parkerings plats i Gaza som Israel håller på fixa (efter bombat skiten av dina syskon) så att bilen jag köpte dig kan få en bra utkik över Medelhavet 🥺 varsågod😘 och pride paraden kan göras i Gaza.

Men även ett social fall som du accepterar väl att Israel kan neka inresan på folk utan lipa om yttrandefriheten eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Varför då? Jag får ju ändå höga bidrag som du som skattebetalare står för. Tänk på det när du är påväg till jobbet och jag sitter i min bil som staten betalat och kollar på svenska tjejer.
Citera
2026-08-25, 10:15
Medlem
Citat:
Vet du som gör mig glad🥺

När mina skattepengar/fonder går till Elbit , Israeliska vapen företag som gör att Israel kan skapa dig en ny parkerings plats i Gaza som Israel håller på fixa (efter bombat skiten av dina syskon) så att bilen jag köpte dig kan få en bra utkik över Medelhavet 🥺 varsågod😘 och pride paraden kan göras i Gaza.

Men även ett social fall som du accepterar väl att Israel kan neka inresan på folk utan lipa om yttrandefriheten eller hur?
Det där skiter ju jag fullständigt i.

Själv glider jag runt i min skattefinansierade bil, lever på dina skattepengar och funderar på vad jag ska göra med all fritid medan du arbetar ihop nästa utbetalning åt mig.
Citera
2026-08-25, 10:23
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ni svärjevänner brukar ju vara starka förespråkare för yttrandefriheten, särskilt när det gäller er egna frihet

Bara DERAS yttrandefrihet, som du nämner, aldrig andras egentliga rättigheter eller hyfs. Men givetvis så har nassar vare sig konsekvenstänk eller någon egentlig intern logik.

Israel borde så klart släppa in vänstern, men kommer inte göra det då de inte faktiskt är vare sig en demokrati eller bryr sig minsta om palestinier.
Citera
2026-08-25, 11:00
Medlem
Lite OT men har man egendom så måste man väl göra sig av det innan man får bidrag?

Men men ejoy ...puss

Citat:
Det där skiter ju jag fullständigt i.

Själv glider jag runt i min skattefinansierade bil, lever på dina skattepengar och funderar på vad jag ska göra med all fritid medan du arbetar ihop nästa utbetalning åt mig.
Citera
2026-08-25, 11:15
Medlem
Citat:
Lite OT men har man egendom så måste man väl göra sig av det innan man får bidrag?

Men men ejoy ...puss
Vi har en särskild kusin som jobbar på myndigheten och sköter både myndighetskontakterna och bidragsoptimeringen inifrån.

Man vill ju inte riskera bidragen som du arbetar så flitigt för att finansiera. Du ska ju inte arbeta förgäves.
Citera
2026-08-25, 11:20
Medlem
LKKINGENs avatar
Den stora frågan borde vara varför någon väljer att åka till Israel?
Citera
2026-08-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jonas Sjöstedt och Hanna Gedin släpps inte in i Israel eftersom de anses ”anti-israeliska”.
https://www.jpost.com/israel-news/article-906354

Har Israel rätt?
Jag, och antagligen majoriteten av svenskarna, håller med Israel i detta att de är ”anti-israeliska”.

Och alla demokratiska länder får väl själva bestämma vilket vänsterslödder de vill släppa in. Ser inget konstigt i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in