2026-08-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Han är väl knappast överbelånad, tillgångar på 14 miljoner och lån på 7 miljoner, det är inte hela världen.

Vet inte hur du får fram de siffrorna. Men han äger ett hus som är "belånat upp över taknocken" enligt AA själv, och en aktieportfölj där han löpande får göra justeringar pga att han är överbelånad. Men visst skpåbilen lär vara obelånad. Inte en speciellt solid snubbe om du frågar mig.
Citera
2026-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Vet inte hur du får fram de siffrorna. Men han äger ett hus som är "belånat upp över taknocken" enligt AA själv, och en aktieportfölj där han löpande får göra justeringar pga att han är överbelånad. Men visst skpåbilen lär vara obelånad. Inte en speciellt solid snubbe om du frågar mig.
Netto förmögenhet 7 milj. Eget kap i KF på 2 milj. Behöver han pengar kan han sälja från depån. Har ingen större kassa som jag skulle rek.utan placerar allt.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3DjxQYmslEwvY%26amp%3Bpp%3DygUdbGl2ZXQgc29tIGF yYmV0c2ZyaSBtaWxqb27DpHI%253D
Citera
2026-08-24, 18:01
Medlem
Men vet vi hur ärlig han är.

Han kanske är lika smart o försiktig som många andra av oss men LÅTSAS
att han är högbelånad o har kanske ett kapital på runt 4 mkr
Citera
2026-08-24, 18:04
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Likväl måste han göra det varje dag (natt) oavsett om han känner för det, är sjuk eller på annat sätt indisponibel! Han är beroende av inkomsten och då definieras det som ett jobb!
Helt klart arbetsberoende, såg video där han bekräftar att han måste få in mer pengar för youtubefilmerna pga att banken krävde det. Dessutom höjde han priset för att ta del av dessa med 300 proc. Han jobbar mycket mer än mig till lägre lön dessutom. Arbetsfri miljonär.... nä tror ikke det.
Citera
2026-08-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Netto förmögenhet 7 milj. Eget kap i KF på 2 milj. Behöver han pengar kan han sälja från depån. Har ingen större kassa som jag skulle rek.utan placerar allt.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3DjxQYmslEwvY%26amp%3Bpp%3DygUdbGl2ZXQgc29tIGF yYmV0c2ZyaSBtaWxqb27DpHI%253D

Det är väl extremt tveksamt att ta med huset de bor i den förmögenhetssammanställningen? De kan inte öka belåningen på det eftersom AA inte är kreditvärdig. Visst de kan sälja huset.

Hur fick han ihop fordonen till 1,2 mkr? Det han har visat upp hittills är väl inte värt en bråkdel av det? Lotusen har han värderat till 300K men kräver en gigantisk service innan den är körbar.
Citera
2026-08-24, 19:41
Medlem
Citat:
Det är väl extremt tveksamt att ta med huset de bor i den förmögenhetssammanställningen? De kan inte öka belåningen på det eftersom AA inte är kreditvärdig. Visst de kan sälja huset.

Hur fick han ihop fordonen till 1,2 mkr? Det han har visat upp hittills är väl inte värt en bråkdel av det? Lotusen har han värderat till 300K men kräver en gigantisk service innan den är körbar.

Ser ut som en glädjekalkyl i maj månad.

Hitta.se skulle nog snarare peka på max 5 för huset. Aktier har väl dalat med 1 mkr sedan i maj. Tveksamt med fordonen. Dessutom latent reavinstskatt på huset om skulle säljas. Huset är därmed kanske netto knappt positivt. Aktierna, som delvis måste skattas för att tas ut, är väl nu under 2 mkr netto (eller kära Uddafigur?).

Skulle väl tala för förmögenhet på 2-3 mkr netto på två personer. Säkert bättre än många men ingen enorm förmögenhet.
Citera
2026-08-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Aktierna, som delvis måste skattas för att tas ut, är väl nu under 2 mkr netto (eller kära Uddafigur?).

Japp!
Citera
2026-08-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Ser ut som en glädjekalkyl i maj månad.

Hitta.se skulle nog snarare peka på max 5 för huset.
Angående huset tror jag du är ganska rätt ute med ca 5 milj? En sökning sa att villor med havsutsikt kan nå 6-7 milj. men det har han inte.
Citera
2026-08-24, 21:34
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Angående huset tror jag du är ganska rätt ute med ca 5 milj? En sökning sa att villor med havsutsikt kan nå 6-7 milj. men det har han inte.
Jag har också reagerat på värderingen av huset. Hus på hans gata som tycks vara minst lika fina får för 5+ mkr. Han har sagt att huset är maxbelånat, och i så fall har huset knappast något slaktvärde om han skattar reavinstskatt.
Citera
2026-08-24, 21:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Han ser ju inte Youtube som arbete, mer än ett nöje som ger pengar.

Skatteverket anser att det är ett arbete och att han arbetar i sitt eget företag.

-Inget FIRE där inte och inget liv som arbetsfri miljonär således.

-Snackar skit gör han.
Citera
2026-08-24, 21:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

När man listar antal dollarmiöjonärer i olika länder så är praxis att primärbostaden inte räknas i i förmögenheten, man räknar nettoförmögehet förutom primärbostad.

Dollarmiljonaär är dock inte AA oavsett hur man beräknar förmögenheten, och flyttar han till Spanien så är han inte heller miljonär.

Men flyttar han till Vebezuela så blir han arbetsfri miljardär precis som väldigt många andra där.
Citera
2026-08-24, 22:35
Avslutad
Senaste video så känns det som han trollar.
Han menar att man ska investera i börsen, med pengar som man ej har råd att förlora.

Jag antar att han söker uppmärksamhet bara för att få mer följare = Pengar.

Så AA är rätt smart faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in