2026-08-24, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Nä okej, så du har på egen hand tagit reda på allt det du tror dig veta som rör paret? Ingen av den information du baserar din åsikt på är presenterad av tex Jocke och Anjo?

Hallå sötnos, hade du ingen kommentar på ditt felaktiga antagande som du tillskrev mig angående Linnea och Chrippa?

Känns lite oförskämt faktiskt, funderar på att göra en dokumentärserie i 6 avsnitt, 2 timmar per styck om denna oförrätt.
Citera
2026-08-24, 08:25
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Hallå sötnos, hade du ingen kommentar på ditt felaktiga antagande som du tillskrev mig angående Linnea och Chrippa?

Känns lite oförskämt faktiskt, funderar på att göra en dokumentärserie i 6 avsnitt, 2 timmar per styck om denna oförrätt.

Det är hopplöst. Enligt dessa clowner får man inte tycka illa om kräftan med fru av det DOM själva har lagt ut på internet.
Citera
2026-08-24, 08:26
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Ja listan på varför man kan avsky paret kan göras lång. Ska vi rada upp bara 20 saker?? 😁

Ja gör det. Rasa upp 20 unika saker dom gjort.
Citera
2026-08-24, 08:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Ja gör det. Rasa upp 20 unika saker dom gjort.

Käften, tjockis. Det var en personligt riktad pik.
Citera
2026-08-24, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Det är hopplöst. Enligt dessa clowner får man inte tycka illa om kräftan med fru av det DOM själva har lagt ut på internet.

Jag tycker inte illa om dem alls, Marsvinsbaronessan antog att jag gjorde det. En del, t.ex. du verkar vara lite arg på dem, det är ok med mig, men jag är det absolut inte. De betalar priset för det de har gjort, så varför skulle jag bry mig om deras snedsteg nu?

Men visst är det där tröttsamt.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-08-24 kl. 08:34.
Citera
2026-08-24, 08:35
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Jag tycker inte illa om dem alls, Marsvinsbaronessan antog att jag gjorde det. En del, t.ex. du verkar vara lite arg på dem, det är ok med mig, men jag är det absolut inte. De betalar priset för det de har gjort, så varför skulle jag bry mig om deras snedsteg nu?

Ja för enligt dom är jag jockes hund. Fast jag skiter fullständigt vad Jocke gjort.
Jag kan se med egna ögon o göra min egna bedömningar om vad jag tycker om kräftan med fru.
Jag behöver inte ha någon psykotisk Jocke för att kunna bilda mig en egen uppfattning
Citera
2026-08-24, 08:36
Medlem
Citat:

Unna dig!

Men jag ber givetvis så hemskt mycket om ursäkt för att felaktigt ha tolkat dig som att du tycker att Chrippa är oskön när du egentligen inte tycker det. Däremot har jag aldrig sett dig göra annat än att gnälla eller concerntrolla i Jockes tråd, så det är lite svårt att tolka dig på annat sätt. Men hör av dig om du behöver svar till dokumentären, blir det In Your Head som producerar eller kör du indie?

Citat:
Du får tycka precis vad du vill, men om du tycker något baserat på saker som inte stämmer är det du som ser dum ut. Att ändra åsikt i en fråga innebär inte att du måste ändra åsikt om personen i stort.
Citera
2026-08-24, 08:45
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Unna dig!

Men jag ber givetvis så hemskt mycket om ursäkt för att felaktigt ha tolkat dig som att du tycker att Chrippa är oskön när du egentligen inte tycker det. Däremot har jag aldrig sett dig göra annat än att gnälla eller concerntrolla i Jockes tråd, så det är lite svårt att tolka dig på annat sätt. Men hör av dig om du behöver svar till dokumentären, blir det In Your Head som producerar eller kör du indie?

Du får tycka precis vad du vill, men om du tycker något baserat på saker som inte stämmer är det du som ser dum ut. Att ändra åsikt i en fråga innebär inte att du måste ändra åsikt om personen i stort.

Nä du tycker inte alls att jag ska få tycka vad jag vill om det där ”drömparet” Lundström. Du gör allt för att vi som inte gillar kräftan med bihang ska ändra åsikt om dom bara för att ni har så mycket agg emot Jocke.
Sluta klistra på mig en klisterlapp om att jag är jockes hund.
Citera
2026-08-24, 08:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nä du tycker inte alls att jag ska få tycka vad jag vill om det där ”drömparet” Lundström. Du gör allt för att vi som inte gillar kräftan med bihang ska ändra åsikt om dom bara för att ni har så mycket agg emot Jocke.
Sluta klistra på mig en klisterlapp om att jag är jockes hund.
Du är ju Jockibois hund - se det som ett erkännande, din lojalitet och tjänstvillighet är tydlig och du kreddas för det.

Vad i videon tycker du handlar om Jockiboi. Jag har sett den och enligt min uppfattning handlar den i princip uteslutande om hur Julia med alla medel försökt att frånta barnet sin rätt till sin pappa, hur Chrippa - tvärtemot Julias lögner - kämpat för att få till ett umgänge med dottern och hur Julia framstår som helt fixerad vid att försöka få Chrippa till umgänge med henne själv snarare än med dotter. Dottern är bara medlet för att försöka få igenom sin vilja.

Det som blir absolut tydligt är Julias alla lögner i denna fråga.

Jag misstänker att det kan bli lite Jockiboi i senare avsnitt .. kanske bör du spara din heliga indignation å hans vägar tills det kommer. Risken är ju annars att du har kört slut på krutet innan det är dags.
Citera
2026-08-24, 09:03
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är ju Jockibois hund - se det som ett erkännande, din lojalitet och tjänstvillighet är tydlig och du kreddas för det.

Vad i videon tycker du handlar om Jockiboi. Jag har sett den och enligt min uppfattning handlar den i princip uteslutande om hur Julia med alla medel försökt att frånta barnet sin rätt till sin pappa, hur Chrippa - tvärtemot Julias lögner - kämpat för att få till ett umgänge med dottern och hur Julia framstår som helt fixerad vid att försöka få Chrippa till umgänge med henne själv snarare än med dotter. Dottern är bara medlet för att försöka få igenom sin vilja.

Det som blir absolut tydligt är Julias alla lögner i denna fråga.

Jag misstänker att det kan bli lite Jockiboi i senare avsnitt .. kanske bör du spara din heliga indignation å hans vägar tills det kommer. Risken är ju annars att du har kört slut på krutet innan det är dags.

Tänker inte ge ofpundarna någon visning.
Men som jag skrivit till andra användare tidigare, jag har egna ögon o kan göra mina egna bedömningar om kräftan med bihang om deras tidigare videos dom har lagt ut på nätet innan kräftan fick sitta i sin kräftbur. Så kom inte o säg att det är Jocke som har bestämt vad kräftan med bihang har gjort för videos tidigare. Att du inte kan inse att man kan ogilla kräftan med bihang utan Jockes påverkan är bara så psykotiskt.
Citera
2026-08-24, 09:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tänker inte ge ofpundarna någon visning.
Men som jag skrivit till andra användare tidigare, jag har egna ögon o kan göra mina egna bedömningar om kräftan med bihang om deras tidigare videos dom har lagt ut på nätet innan kräftan fick sitta i sin kräftbur. Så kom inte o säg att det är Jocke som har bestämt vad kräftan med bihang har gjort för videos tidigare. Att du inte kan inse att man kan ogilla kräftan med bihang utan Jockes påverkan är bara så psykotiskt.
Du har alltså inte ens sett avsnittet utan sitter och "känner" dig fram och fantiserar hejvilt om vad som kan visas.
Det är ungefär som med allt annat i denna förtalshärva med andra ord. Fakta är inte viktigt bara känslan och att det går att "känna fram" något negativt mot Chrippa och Linnea och givetvis att husse Jockiboi är nöjd ..
Ni är så fina människor på er kant

Nåja, är man faktaresistent så är man ..

Givet din avatar så kan du dessutom sluta låtsas att du "står i mitten" .. t om utan den lojalitet mot Jockibiosekten som uttalas klart i dina inlägg så skulle din uthängning av L:s bild berätta var du står.
Citera
2026-08-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har Julia flytt landet? För vilka pengar då undrar man ju hon har jobbat lika mycket som Rask i sitt liv. Är det dvärgjocke som betalar?

Citat:
Jaha. Ja det stärker ändå att hon nog faktiskt ändå var bjuden.

Att Julia flydde landet nu är ingen slump, hon vet hur mycket skit som finns om henne.

Såvitt jag förstått det hade hon pratat i lives om att hon och hennes mamma skulle gå på bröllopet, men att hon sedan slutat ta upp det. Oklart om hon bara antog att hon skulle bli bjuden eller om hon faktiskt ströks från listan.

Det är svärmor som pyntar för resan, hon verkar ha ärvt lite pengar nyligen. Man får ge Julia att hon har flax som alltid lyckas omge sig med folk som kan tänka sig att betala. Jag vet iofs inte hur det var innan hon blev ihop med Chrippa, hon kanske jobbade då. Men sedan dess har hon väl mest levt av honom, hans familj, Wempa, familjen Book, Anjo och Jocke. Han ingår såklart i Chrippas familj men tror att han hjälpt till mycket mer ekonomiskt (och säkert praktiskt) än de andra.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om hon bett både Jocke och Chrippa om pengar samtidigt under pågående drama, medan hon sagt till båda att hon inte pratar med den andra. Parasit.

Citat:
Ja med dagens teknik får de skärmfilma om man ska tro på det. Speciellt då deras förtroende är princip noll.

Är väl bara att ladda upp materialet någonstans, finns säkert filmer på skärmen och massa skit. Låt oss starta en kampanj!

Citat:

Förklarade vad som ledde fram till slutsatsen som gjorde att jag felaktigt klumpat ihop dig med majoritetsskribenterna. Men du behöver ju inte bli ledsen och utåtagerande bara för att någon tycker att du framstår som gnällig, skit i vad andra tycker. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in