2026-08-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Jag har tidigare skrivit att Magdalenas siffror visar +/-3% vad oppositionen får i valet då "alla" har det valet samt detta är enklare att besvara än vilket parti där vissa fortfarande tvekar.
Magdalena; ungefär 50 procent fler väljare har förtroende för henne än de som tänker rösta (s)
Ett mycket dåligt resultat.
För Jimmie och Kristersson är det ungefär 100 procent skillnad

Det där är mycket intressant därför att väldigt mycket folk bestämmer sig först på valdagen, och för en partiledare som har dåligt förtroende blir det därför sannolikt ett rejält tapp på valnatten.
För sossarna ligger även deras verbala u-sväng i kriminalpolitik och invandringspolitik i fatet. Vem kan lita på sådana vingelpettrar, resonerar väljarna.
Senast redigerad av 42-43-44 2026-08-23 kl. 17:11.
Citera
2026-08-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Magdalena; ungefär 50 procent fler väljare har förtroende för henne än de som tänker rösta (s)
Ett mycket dåligt resultat.
För Jimmie och Kristersson är det ungefär 100 procent skillnad

Det där är mycket intressant därför att väldigt mycket folk bestämmer sig först på valdagen, och för en partiledare som har dåligt förtroende blir det därför sannolikt ett rejält tapp på valnatten.
För sossarna ligger även deras verbala u-sväng i kriminalpolitik och invandringspolitik i fatet. Vem kan lita på sådana vingelpettrar, resonerar väljarna.
högern har ingen chans att vinna.
Citera
2026-08-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Mohamsson ökar.

Fler som överväger en taktikröst.
Det finns inget sätt att L kommer att gå över 3 %.
Citera
2026-08-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Politiken är viktigare än makten för SD (tvärtemot för S), man har drivit politiken i en riktning som nu många partier anser riktig och det kommer fortsättas att driva partier i deras riktning i opposition.
Oppositionspartier kommer inte att pressas i någon riktning.
Citera
2026-08-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Vet inte om du är ett troll då du inte svarar på det jag skriver.

Menar du att bortsett från anhöriginvandring så har inte invandringen sjunkit?

Varför röstade dessa sossar som du känner på SD tidigare? På grund av invandringen så klart. Nu antar jag att de tänker att sossarna också vill ha stram migration, så de kan gå tillbaka. Dvs: mission accomplished, SD har lyckats.

Skulle sossarna öka migrationen igen tillsammans med MP och V så kommer förstås väljarna gå tillbaka till SD eller något annat liknande parti.

Du verkar tro att folk har röstat på SD för deras skattepolitik, vilket bara säger mig att du är en idiot.
De flesta röstar inte på grund av invandring.
Citera
2026-08-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
De flesta röstar inte på grund av invandring.
Nästan alla som röstat på SD har gjort det pga invandring.

Byter man tillbaka från SD till S så är det antingen pga att man är nöjd och tycker SD är färdiga, eller att S har blivit mer som SD.
Citera
2026-08-23, 19:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Beror på vilka som räknas som höger. Vänster: V, MP och S. Höger: C, L, KD och M. Mitten: SD.
Det kommer bli någon form av blocköverskridande samarbete. S, KD och C?
Citera
2026-08-23, 19:12
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att "vinna" utan kunna bilda regering som får igenom sin budget.
Citera
2026-08-23, 19:30
Medlem
Citat:
Väljarna inser nog redan FÖRE VALET att de rödgröna är så dödligt splittrade att de saknar möjlighet att styra Sverige så att landet inte tar allvarlig skada.
Citera
2026-08-23, 19:49
Medlem
Trots att C har ökat så står Thand-Ringqvist och stampar, såg som hastigast det var +-0 och 11 %.

Detta är förfärligt dåligt. Men hon saknar helt Charisma, dessutom ett tråkigt parti.
Dom förstör framtiden med sin anti-kärnkraftslinje och sticker SVÄRDET i ryggen på Tidö.

Simona ökade med 2% och snöbollen har sats i rullning. Om vi utgår från L:s 2% och då räknar in "ökningen" omvandlar jag läget för L till 3% och det är då match.

Folk börjar nog inse att SKOLAN blir mer och mer viktig valfråga och det gynnar L. Så visst tyder mycket på att L sakta kryper upp till 4%.
En del kvinnor, som "normalt" röstar S kommer då att gå över till L för man misstror både Maggan och Klistersson.

Inse sedan att man inte kan lita på de undersökningar som kommer på partisympatisörer. Soffan har idag en mycket stor dragningskraft och jag kan nästan se att S kommer att drabbas. 28,9% till S säger jag på min magkänsla.
Citera
2026-08-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trots att C har ökat så står Thand-Ringqvist och stampar, såg som hastigast det var +-0 och 11 %.

Detta är förfärligt dåligt. Men hon saknar helt Charisma, dessutom ett tråkigt parti.
Dom förstör framtiden med sin anti-kärnkraftslinje och sticker SVÄRDET i ryggen på Tidö.

Simona ökade med 2% och snöbollen har sats i rullning. Om vi utgår från L:s 2% och då räknar in "ökningen" omvandlar jag läget för L till 3% och det är då match.

Folk börjar nog inse att SKOLAN blir mer och mer viktig valfråga och det gynnar L. Så visst tyder mycket på att L sakta kryper upp till 4%.
En del kvinnor, som "normalt" röstar S kommer då att gå över till L för man misstror både Maggan och Klistersson.

Inse sedan att man inte kan lita på de undersökningar som kommer på partisympatisörer. Soffan har idag en mycket stor dragningskraft och jag kan nästan se att S kommer att drabbas. 28,9% till S säger jag på min magkänsla.
detta är önsketänkande.
Citera
2026-08-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 98ek
Väljarna inser nog redan FÖRE VALET att de rödgröna är så dödligt splittrade att de saknar möjlighet att styra Sverige så att landet inte tar allvarlig skada.
var? Varje opinionsundersökning visar att de rödgröna leder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in