2026-08-23, 14:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Martin Beck har naturligtvis fel. Den massiva invandringen till staden under 70-talet medförde en uppsjö av problem.

Det enda med Södertälje som var bättre förr var hockeylaget.

Är inte PH småhatt?

Redan Owe Thörnqvist och låten Sverigebesöket från 1981 satte fingret på utvecklingen. Inte har det blivit bättre precis sedan dess. Slöddertälje var tidigt ute för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En känd person måste säga så för vara Pk. Säger han att det blivit sämre och invandringen skadat Södertälje så har han inte ett jobb i framtiden.

Så funkar media och vänstern. Hyllar han Palestina så kommer han hyllas med stående ovationer på guldbaggegalan.

Så hans svar är redan klart oavsett åsikt.

Man kan välja att vara tyst i frågan också. De som vurmat för multikulti lär vara utan arbete och uppdrag i framtiden. Pendeln lär slå tillbaka och det med kraft. Jag tycker det är intressant att notera vilka kändisar, sångare, artister som ALDRIG sålt ut sig till PK.
Citera
2026-08-23, 15:05
Medlem
Mad monks avatar
Bor han där är väl frågan.
Citera
2026-08-23, 15:47
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Bor han där är väl frågan.

Ja var bor mannen i fråga?

Långt ifrån Södertälje gissar jag.
Citera
2026-08-23, 15:56
Avslutad
Trumvirvel..var bor Peter?
Rosenlundsgatan västra Södermalm. Säger han nåt annat så lär pkSödermalm gå förbi och göra ett statement. Då säger han nog spela Hamilton i all ära men det här är nervigare, om han råkar vara lite kritisk.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-23 kl. 15:59.
Citera
2026-08-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag såg en artikel för några dagar sedan där Peter Haber, även känd som pappa Rudolf, pratade om sitt älskade Södertälje.

Han berättade att han inte längre har kontakter i Södertälje och att staden har förändrats mycket sedan 60-talet, men till det bättre enligt honom.

Håller ni med om att Södertälje är en bättre stad idag än på 60-talet? Tror ni att Peter Haber står upp för alla människors lika värde, vi gillar olika och för mångfald?
Hur var Södertälje på 60-talet?

Vad är det för fel på dessa gubbar som inte kan låta bli uttala sig ?

Är det en pervers uppmärksamhetstörst?

Om jag får frågan om hur det är på min gamla lågstadieskola nu idag, inte fan svarar jag på det ... Jag har ingen aning har inte varit där på X antal många år.
Citera
2026-08-23, 16:21
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Trumvirvel..var bor Peter?
Rosenlundsgatan västra Södermalm. Säger han nåt annat så lär pkSödermalm gå förbi och göra ett statement. Då säger han nog spela Hamilton i all ära men det här är nervigare, om han råkar vara lite kritisk.

Ja då är det lite väl uppenbart skitsnack. Bara med våld kan man tvinga in honom i ett syriankvarter idag.

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Syrianer räknas väl inte som araber

Araber med ett krucifix runt halsen. En semit förändrar inte ursprung beroende på vilken religion denne tillhör. Semitens härkomst är för evigt...
Citera
2026-08-23, 16:32
Medlem
Citat:
Hej!
Jag såg en artikel för några dagar sedan där Peter Haber, även känd som pappa Rudolf, pratade om sitt älskade Södertälje.

Han berättade att han inte längre har kontakter i Södertälje och att staden har förändrats mycket sedan 60-talet, men till det bättre enligt honom.

Håller ni med om att Södertälje är en bättre stad idag än på 60-talet? Tror ni att Peter Haber står upp för alla människors lika värde, vi gillar olika och för mångfald?

Tillåt mig skratta.
Jag flyttar ifrån Södertälje om 8v av en anledning....
Citera
2026-08-23, 16:37
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Hej!

Har du någon länk till dina påståenden eller drog du bara det ur röven!
Citera
2026-08-23, 17:17
Medlem
Det är mer multikulturellt iaf.

Hedersmord, våldtäkter, mord, skjutningar.
Massa kriminella gäng.
Folk som hatar varandra för att dom kommer från olika ställen

Ingen känner sig säker.

Det är lite mer spännande än under 60-talet iaf.

Bättre.. mja
Citera
2026-08-23, 17:18
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En känd person måste säga så för vara Pk. Säger han att det blivit sämre och invandringen skadat Södertälje så har han inte ett jobb i framtiden.

Så funkar media och vänstern. Hyllar han Palestina så kommer han hyllas med stående ovationer på guldbaggegalan.

Så hans svar är redan klart oavsett åsikt.

Precis, hade han yttrat något annat hade det blivit rubriker och uppmärksamhet av ett slag som han säkert inte orkar med.
Citera
2026-08-23, 17:20
Medlem
Nä, de som inte bor i det kan ju låtsas att allt är toppen, NIMBY och godhetssignalering ger pluspoäng i kulturmedelklassen.
Citera
2026-08-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är nog få städer som har blivit vare sig bättre eller sämre i Sverige de senaste 60 åren. Svenskarna lever nu liksom då i trygga samhällen och har tillgång till allt de behöver.

Däremot får man nog säga att befolkningens mentalitet har utvecklats betydligt. Man ser inte längre mellan fingrarna när det gäller mobbning, sexism, rasism, homofobi, barnaga och sexuella övergrepp o.s.v.

Svenskarna är idag ett betydligt omtänksammare, förnuftigare och mer inkluderande folk. Så visst är samhällsatmosfären bättre nu än på 60-talet.
Driver du? Har svenskhat ens testats i tingsrätt för HMF? nä, fritt fram att pissa på svennar och trakassera svennehoror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in