2026-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zypadera
Men Carlos har haft andra svenska incels som förebild

Jasså?
Citera
2026-08-22, 16:51
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Suck..somna inte med foliehatten, det skaver.

Visar SVT/Tv4/Aftonbladet/DN bild samt namn på personen samt namn på offrerna?

Det gjorde dom 2015, fullt namn och bild utan censur, samt namn på offrerna.

Vem har foliehatt på sig egentligen?
Citera
2026-08-22, 16:56
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Snyft? Det är väl intressantare hurdan fadern var, än var han var född.

Det är klart att det spelar roll hur fadern var, mer än var han var född. Det är attityd man bedömer först och främst och inte etnicitet. Det finns idioter och rötägg överallt i världen, så även i Sverige. ALLA svenskar är inte likadana, heller inte ALLA latinamerikaner, afrikaner eller asiater. Så att först å främst tycka att det är viktigast vart någon kommer ifrån är idiotiskt inskränkt tänkande. Men typisk nu bland outbildade rednecks!
Citera
2026-08-22, 17:03
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Suck..somna inte med foliehatten, det skaver.

Ännu en gång, vem har foliehatt på sig?

Dagen efter: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMep6E/uppgifter-fagersta-18-aringens-ord-i-forhor-hade-velat-doda-fler

0 namn 0 bilder på GM och Offren

Samma dag: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/J1L4g6/anton-21-misstanks-for-morden-pa-skolan

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEVmj1/lavin-offrade-sig-for-sina-elever-vi-glommer-dig-aldrig

Namn + bild på GM samt ett offer

Berätta hur du tänker
Senast redigerad av pepsi hax 2026-08-22 kl. 17:21.
Citera
2026-08-22, 17:09
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Ingen politiker inte ens Jomshof kommer att våga/vilja publicera namnet. Men om det ändå komma ut i större skala så ser alla att det är ett invandrarnamn och det är inget vinst för Vänsterpartierna. Men även de har ju backat på invandring så detta är inte händelsen som ger Högern valsegern.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-22 kl. 17:11.
Citera
2026-08-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Inte enligt svensk media, dom skrev ingenting på ett bra tag då dom var så osäkra på om killen är tillräckligt vit för att hänga ut namn och bild, men tydligen var han inte det så dom sket i att hänga ut namn och bild.
Det du kallade snyft var ju i TV4, är väl media. Hur länge dröjde det innan de skrev något? Man brukar oftast vänta med namn och bild till efter domen. Varför tror du han är svart? Påstås ha ungersk far.
Citera
2026-08-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ingen politiker inte ens Jomshof kommer att våga/vilja publicera namnet. Men om det ändå komma ut i större skala så ser alla att det är ett invandrarnamn och det är inget vinst för Vänsterpartierna. Men även de har ju backat på invandring så detta är inte händelsen som ger Högern valsegern.
Vadå vänster? Om det är så att hans farföräldrar kom hit från Ungern på 1980-talet, var någon höger emot det? Namnet kommer väl när han är dömd om inte förr.
Citera
2026-08-22, 17:20
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Det du kallade snyft var ju i TV4, är väl media. Hur länge dröjde det innan de skrev något? Man brukar oftast vänta med namn och bild till efter domen. Varför tror du han är svart? Påstås ha ungersk far.

Var skrev jag att han var svart?

Han är tillräckligt "icke vit" för att censurera och inte ge ut namn eller bild på

Till skillnad från förra gången detta hände då blev det namn + bild samma dag

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/J1L4g6/anton-21-misstanks-for-morden-pa-skolan
Citera
2026-08-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Var skrev jag att han var svart?

Han är tillräckligt "icke vit" för att censurera och inte ge ut namn eller bild på

Till skillnad från förra gången detta hände då blev det namn + bild samma dag

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/J1L4g6/anton-21-misstanks-for-morden-pa-skolan
Ja, väntade mig ett sådant exempel. Han var ju död, kan inte vänta på någon dom.
Citera
2026-08-22, 17:25
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ja, väntade mig ett sådant exempel. Han var ju död, kan inte vänta på någon dom.

Det var ingen fastställd det var en gissning men postades ändå.

Samt offrets bild + namn gavs ut direkt

Nu är offret svenskt då blev det ingen bild eller namn
Citera
2026-08-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Högerextremismens våld har sopats under mattan av den blåbruna regeringen, troligen med hänsyn för SDs smutsiga historia. Det är mest tjafs om islamism, det rasistiska våldet beaktas inte.
Mycket tyder på samma typ av dåd som i Trollhättan, Malmö och Örebro, incel, missanpassad med högerextrema intressen.
Vart går gränsen från att vara höger till extrem? Och vad är högerextrema intressen? Jag hör och läser ofta ordet men vet liksom inte vad det är man ska göra för att klassificeras som extrem. Jo jag fattar ju om man håller på med terror, våld och hot tex att man är extrem. Men ibland så är det någon som blir kallad högerextrem och så tänker jag ungefär såhär. Va! är han eller hon högerextrem, det hade jag aldrig kunnat gissa. Typ personen ifråga ser ut som vem som helst så man misstänker ju inget pga utseendet. Nä så jag är bara nyfiken. Räcker det med att man har en viss åsikt eller har sagt/skrivit något som inte vänstern håller med om?
Senast redigerad av Korpen2000 2026-08-22 kl. 17:31.
Citera
2026-08-22, 17:42
Medlem
DenverAirports avatar
I senaste kommunvalet fick Socialdemokraterna 27,93% och Vänsterpartiet 26,48% i Fagersta. Inget trevligt samhälle de partierna bygger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in