2026-08-22, 11:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, utifrån formalia men vad som behövts utifrån barnets behov omfattas inte. Det är vad vi övriga försöker diskutera men som du och kurt-sune tjafsar mot hela tiden. Ni två verkar lika ointresserade av barnets behov som socialtjänsten.
Vad pratar du om? Du återberättar mitt argument som om jag inte har gjort det?

Är du bara här för att tjafsa med mig och Kurt? Det är jättemycket attacker från dig som bara handlar om att jag har fel oavsett vad det är som jag säger. Kan du komma över dig själv.
Citera
2026-08-22, 11:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Är detta säkert?
Kommer inte ihåg vem var läkaren som anmälde, och hur kan han anmäla utan att ha träffat flickan ?

Det är flera olika orosanmälningar, men det som ledde till det akuta LVU berodde på en skrivbordsläkares oro som satt och fantiserade om att mamman skulle kunna föra in farliga ämnen via infarterna.

Allt detta kan man läsa innantill om i den externa utredningen från Ensolution som finns på föräldrarnas Instagramkonto.
Citera
2026-08-22, 11:44
Medlem
Citat:
Är detta säkert?
Kommer inte ihåg vem var läkaren som anmälde, och hur kan han anmäla utan att ha träffat flickan ?

Det är vad centrum för rättvisas jurister skrivit i sin anmälan till JO
Citera
2026-08-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Vart är din källa

Flickan blev inte bara frisk av att mamman försvann en tid utan flickan fick en annnan behandling som stomi som man kan anta tar bort eventuella smärtor osv så att flickan slipper smärta.
Citera
2026-08-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid
Vet du vad? Nej. Jag tänker inte länka till helt grundläggande information som mer eller mindre är grunden till hela det här ärendet. Det är länkat och publicerat säkert över hundra gånger i tråden. Du kan läsa om de två olika orosanmälningarna i samtliga domar, Lex Sarah, den externa utredningen och det framkommer i podden i tre delar som troligtvis är grunden till att vi alla är i tråden.

Samma sak angående att droppet kunde avvecklas. Det framgår också i varenda publikation om det här ärendet. Att droppet kunde trappas ner snabbt och tillslut avvecklas är ju en av socialtjänstens tyngsta argument till att LVU var korrekt? (enligt dom).

Den enda som kan svara på om det verkligen blev bättre än flickan.
Citera
2026-08-22, 11:46
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Det du beskriver heter confirmation bias

Nej då. Man ser tydliga tecken på detta i barnjournalen på dessa barn och chockeras över att aldrig BUP varit inkopplade. Enbart somatisk vård trots avsaknad av objektiva kliniska fynd som stärker bilden.
Citera
2026-08-22, 11:47
Medlem
Citat:
Flickan blev inte bara frisk av att mamman försvann en tid utan flickan fick en annnan behandling som stomi som man kan anta tar bort eventuella smärtor osv så att flickan slipper smärta.
E hade stomi sedan länge när hon placerades
Citera
2026-08-22, 11:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Samma sak angående att droppet kunde avvecklas. Det framgår också i varenda publikation om det här ärendet. Att droppet kunde trappas ner snabbt och tillslut avvecklas är ju en av socialtjänstens tyngsta argument till att LVU var korrekt? (enligt dom).

Nu är ni tre stycken som kör med exakt samma cirkelargumentation och klamrar er fast vid vad som "framgår" i gamla, inaktuella domar. Det blir nästan genant när ni helt vägrar ta in att det tillkommit ny, avgörande information som bevisar att dessa domar fastställdes på ett kraftigt skevt och vinklat beslutsunderlag.

Ni åberopar domstolens beslut som "bevis", när domstolen i själva verket bara blev matad med socialtjänstens egna, friserade andrahandsversioner där motbevis rensats bort. Det är skolboksexemplet på ett cirkelbevis.

När ska ni faktiskt sluta upp med era cirkelresonemang och inse att ni alla har haft fel hela vägen? Verkligheten och granskningarna har sprungit ifrån era teorier för länge sedan: det slutgiltiga kvittot på det är att Elsa faktiskt är hemma igen.
Citera
2026-08-22, 11:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vet du vad? Nej. Jag tänker inte länka till helt grundläggande information som mer eller mindre är grunden till hela det här ärendet. Det är länkat och publicerat säkert över hundra gånger i tråden. Du kan läsa om de två olika orosanmälningarna i samtliga domar, Lex Sarah, den externa utredningen och det framkommer i podden i tre delar som troligtvis är grunden till att vi alla är i tråden.

Du har krävt sånt av mig. Så jag skulle vilja se samma ansträngning du själv kräver.
Citera
2026-08-22, 11:51
Medlem
PaleontologistKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har krävt sånt av mig. Så jag skulle vilja se samma ansträngning du själv kräver.
Okej, så du motsäger dig att det finns två olika orosanmälningar och att flickans dropp trappades ner och avvecklades?
Citera
2026-08-22, 11:53
Medlem
PaleontologistKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu är ni tre stycken som kör med exakt samma cirkelargumentation och klamrar er fast vid vad som "framgår" i gamla, inaktuella domar. Det blir nästan genant när ni helt vägrar ta in att det tillkommit ny, avgörande information som bevisar att dessa domar fastställdes på ett kraftigt skevt och vinklat beslutsunderlag.

Ni åberopar domstolens beslut som "bevis", när domstolen i själva verket bara blev matad med socialtjänstens egna, friserade andrahandsversioner där motbevis rensats bort. Det är skolboksexemplet på ett cirkelbevis.

När ska ni faktiskt sluta upp med era cirkelresonemang och inse att ni alla har haft fel hela vägen? Verkligheten och granskningarna har sprungit ifrån era teorier för länge sedan: det slutgiltiga kvittot på det är att Elsa faktiskt är hemma igen.
Menar du att det i den "nya avgörande informationen" så framkommer det att droppet inte trappades ner och avvecklades? Vilket var det jag svarade angående.

Jag har läst både den externa granskningen av Ensolution, Lex Sarah och JO-anmälan men jag måste ha missat den informationen.
Citera
2026-08-22, 11:54
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Menar du att det i den "nya avgörande informationen" så framkommer det att droppet inte trappades ner och avvecklades? Vilket var det jag svarade angående.

Jag har läst både den externa granskningen av Ensolution, Lex Sarah och JO-anmälan men jag måste ha missat den informationen.
Nej det här med att kräva ut etablerad information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in