2026-08-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Kändes som det var ovanligt att de gick ut med kön och åldersspann på de skadade. Annars har de väl sällan kommenterat det, dessutom i ett så tidigt skede?

Kanske för att säga: "Ni ska inte bli så upprörda över att en flicka dog, för det var minsann flera killar som blev skadade"?

Och sen ångrade de sig och tänkte, "Nej, vi berättar inte att en flicka dog, men vi talar om att flera killar blev skadade, så att folk kan tycka synd om killarna".
Citera
2026-08-22, 08:12
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det kanske är din ålder som gör att du inte kan tänka två tankar samtidigt 😉 men som svar på din fråga;
Jo de kan BÅDE ringa 112 OCH ha kontakt med andra konton på Tiktok.
Mycket möjligt...eller så är det så att jag inte behöver tiktok för att fungera i samhället. Och dom behöver inte heller TikTok. För hur klarade dom av det innan?
Håller du inte med om att TikTok har en jävla mycket skit, och om den här skiten har synts innan men ingen har varnat för att de är så avtrubbade och inte tar något på allvar förren det händer.
Så nej, de klarar inte att tänka sunda realistiska tankar
Citera
2026-08-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTranslateNorrmann
The proposed ResNet50 model achieved the highest accuracy, 92%, compared to other transfer learning models. The proposed method also outperformed the state-of-the-art models in terms of accuracy and computational cost.
https://ietresearch.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1049/htl2.12073

Förstår du vad RETRACTED betyder?
Citera
2026-08-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Din logik förutsätter alltså att misogyna högerincels måste få sprida sitt hat oemotsagda för annars ballar dem ur. Inte nog med det, det är blattarnas fel att dessa högerradikala incels inte omfamnas och inkluderas i samhället.

Inte nog med att du kommer dragandes med en liberal skitanalys, med syftet att flytta fokus från MGM:s nationalistiska influenser (och motiv?). Du bortser även från ren historia då du verkar utgå från att skolattacker är något nytt. I verkligheten hade Sverige skolattacker på 1960-talet, 1970-talet och i början av 00-talet. Företeelsen är alltså inte ny. Vad som däremot är ganska nytt i Sverige, är skolmördarnas måltavlor: oftast oskyldiga invandrare och kvinnor. Samt deras.motiv: högerradikalism och nationalism.

Han va ingen icel aldrig i livet. Socialtjänsten har psykat honom hela uppväxten
Citera
2026-08-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra fråga. Detta är väl nu 4:e attacken av liknande slag, Trollhättan, Malmö, Örebro, Fagersta. Alla är det radikaliserade unga män, sittandes på nätet och hatar mot samhället och invandrare.

Mönstret är tydligt även i andra länder. Jag är absolut för en restriktiv invandringspolitik, men dessa unga män snappar upp snacket figurer som Kasselstrand och Allard, som vill "skicka ut alla icke etniska svenskar" eller "bygga arbetsläger".
Mönstret är tydligt för alla utom de som vägrar se saker för vad det är. Har ingen koll på vad Kasselstrand och Allard talar om även fast jag vet vem de är, men jag tror inte det är dessa två personer bl.a. som snappar upp idéer om att begå våldsdåd på skolor eller döda oskyldiga på skolor. En killgissning är att det är en relativt liten isolerad grupp pojkar/män som radikaliseras med likasinniga som är i "liknande skor" som de själva. Utanför, oälskad, förstår inte känslor eller kanske rent av inte känner några alls. Med internet kan dessa hitta varandra. I denna lilla cirkel finns också flickor/kvinnor som jag tror har liknande personligheter men de utför aldrig (sällan?) några våldsdåd, men är med i chattarna och skapar/delar videos lika mycket som andra könet.
Sen förstår jag inte alls det här med att gå in med ett svärd eller likna Darth Vader eller vad de nu är ute efter. Ser ju supertöntigt ut och det tror jag att majoriteten av befolkningen tycker också. Vilket också är lite intressant då det också säger något om dessa gärningsmän.
Citera
2026-08-22, 08:18
Medlem
”En person som hade hela livet framför sig” måste ju betyda att det är en elev som är avliden? Så fruktansvärt hemskt oavsett. Någon som vet?
Citera
2026-08-22, 08:19
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Ja, exempelvis i inlägg #1994 där förhållandet mellan MGM och pappan under uppväxten tas upp.

Vad gäller domen från september 2025 om MGM:s omhändertagande enligt LVU så är det lite anmärkningsvärt att det skedde så sent i livet. MGM var ca 17,5 år då och skulle bli myndig inom kort. ”I grevens tid” skulle någon tycka. Alldeles på tok för sent skulle jag vilja säga.

Återställ psykvården!

//Edit//Advokaten som förde pappans talan verkar vara samma person som även är målsägandebiträde i Brattåsrättegången. Hon är verkligen med där det händer just nu. Gemensam nämnare i allt här är psykisk ohälsa.
Senast redigerad av JymdKjam 2026-08-22 kl. 08:41.
Citera
2026-08-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trappisten
För att tryckkokarteorin alltid var korrekt, trots att modern evolutionsbiologi hävdar att den är felaktig.

Gärningsmannens framtidsutsikter bestod förmodligen i att bli hånad och bespottad under resten av hens livstid. Kanske skulle hen ha fått plats på något boende. Med dessa utsikter är alternativet att dra med sig några ner i avgrunden ett reellt alternativ.

Vill man på allvar motverka denna typ av dåd bör man fundera på att bygga ett samhälle som inrymmer samtliga existerande typer. Detta är dock omöjligt eftersom det svenska samhället till följd av invandring redan består av helt oförenliga typer, detta i kombination med industriell kollaps och ekonomiska nedskärningar och du har en krutdurk.

Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Din logik förutsätter alltså att misogyna högerincels måste få sprida sitt hat oemotsagda för annars ballar dem ur. Inte nog med det, det är blattarnas fel att dessa högerradikala incels inte omfamnas och inkluderas i samhället.

Inte nog med att du kommer dragandes med en liberal skitanalys, med syftet att flytta fokus från MGM:s nationalistiska influenser (och motiv?). Du bortser även från ren historia då du verkar utgå från att skolattacker är något nytt. I verkligheten hade Sverige skolattacker på 1960-talet, 1970-talet och i början av 00-talet. Företeelsen är alltså inte ny. Vad som däremot är ganska nytt i Sverige, är skolmördarnas måltavlor: oftast oskyldiga invandrare och kvinnor. Samt deras.motiv: högerradikalism och nationalism.

Nej han menar att skapa ett samhälle där alla personligheter är inkluderande. Just nu är hela samhället byggt av neurotypiska personer för neurotypiska personer, så personer med neuropsykiatriska diagnoser riskerar falla mellan storlarna.

Varför snackar du skit om svenskar? Så invandrare begår inte brott? MGM verkar ju ha varit invandrare, han hade iaf inget svenskt namn:

https://www.instagram.com/reel/DcTwyyXlPZ9/
Citera
2026-08-22, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Allt är socialtjänstens fel, det kan jag garantera. De är en grupp kvinnor som förstör människor
Haka inte upp dig på soc. Detta hade han gjort oavsett kontakt med soc eller inte.
Soc hade antagligen koll på honom på grund ut av hans beteende men misslyckades.
Citera
2026-08-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Allt är socialtjänstens fel, det kan jag garantera. De är en grupp kvinnor som förstör människor
Visst kan socialen göra misstag. Det sker, händer och kommer hända igen. Men kom igen. Vet du hur mycket det krävs för att socialen ska omplacera ett barn? Med tanke på att du skyller ett våldsdåd på socialen så vet jag att du inte har några kunskaper alls om ämnet. Att skylla ett våldsdåd på socialen är galenskap.
Citera
2026-08-22, 08:23
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmX8
Typiskt korsriddarterrorister att vara incells. Riktigt weak släktträd på dom generna.

Vilken skolattack i ordningen är det av vit mobbad incell nu då?

Skulle vilja säga det är 50/50.
Citera
2026-08-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Dådet i malmö var mot lärarna. .och inget rasistiskt dåd.

Varför är du efterbliven? Skolmördaren i Malmö hade visst uttryckt SD-sympatier på Facebook. Utöver det hade han skrivit en jävla massa hat om kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in