Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Bra fråga. Detta är väl nu 4:e attacken av liknande slag, Trollhättan, Malmö, Örebro, Fagersta. Alla är det radikaliserade unga män, sittandes på nätet och hatar mot samhället och invandrare.
Mönstret är tydligt även i andra länder. Jag är absolut för en restriktiv invandringspolitik, men dessa unga män snappar upp snacket figurer som Kasselstrand och Allard, som vill "skicka ut alla icke etniska svenskar" eller "bygga arbetsläger".
Mönstret är tydligt för alla utom de som vägrar se saker för vad det är. Har ingen koll på vad Kasselstrand och Allard talar om även fast jag vet vem de är, men jag tror inte det är dessa två personer bl.a. som snappar upp idéer om att begå våldsdåd på skolor eller döda oskyldiga på skolor. En killgissning är att det är en relativt liten isolerad grupp pojkar/män som radikaliseras med likasinniga som är i "liknande skor" som de själva. Utanför, oälskad, förstår inte känslor eller kanske rent av inte känner några alls. Med internet kan dessa hitta varandra. I denna lilla cirkel finns också flickor/kvinnor som jag tror har liknande personligheter men de utför aldrig (sällan?) några våldsdåd, men är med i chattarna och skapar/delar videos lika mycket som andra könet.
Sen förstår jag inte alls det här med att gå in med ett svärd eller likna Darth Vader eller vad de nu är ute efter. Ser ju supertöntigt ut och det tror jag att majoriteten av befolkningen tycker också. Vilket också är lite intressant då det också säger något om dessa gärningsmän.