Citat:
Ursprungligen postat av
intoanavrin
Varför tror du dig har rätten till att inte vaccinera dig?
Vaccin skyddar barn, gamla och svaga mot allvarlig sjukdom.
Hur skulle du känna om du smittar någon gammal eller med nedsatt immunförsvar med sjukdom som avlider till följd pga smittan?
Hoppas du förstår att människor som du är en samhällsfara och borde inte få vara på allmänna platser.
Vaccin fungerar bara så länge dom flesta vaccinerar sig....
Ja, hur kommer det sig att jag tycker mig ha rätt att avstå vaccinationer som är frivilliga?!

Det kan du väl fundera på, du som är så smart av dig.
Visa mig gärna ett fall där din älskade smittspårning påvisar att en välvaccinerad skulle ha smittats av en ovaccinerad, så lovar jag att jag skall ta det till beaktande.
Annars fattar jag inte ens vad ni nojar och ojar er över? Du och alla andra välvaxxade har ju ett påstått 100%igt skydd mot mässlingen, så varför skulle ni bekymra er om jag insjuknar och dör?
Nej, låt mig och mina barn utöva våran lagliga rätt att avstå frivilliga medicinska behandlingar.
Jag tycker alla som känner "antivaxxar-oro" borde få dubbla doser, och dubbla boostrar. Alla borde ha rätt att känna sig trygga liksom? Plus extra antidepressiv medicin vid behov. Prata med din vårdcentral är mitt förslag.