2026-08-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
De 10 senaste skoldåden i USA har begåtts av vänsterextrema transor.

Risbergska var inte politiskt motiverat. Han ville ju inte jobba och tog ut sin ilska på Soc.

Nej, jag vet att ni jättegärna vill att det ska vara så, men inte en enda av dem har någon uttalad politisk motivation eller tillhörighet. Försök igen.
Citera
2026-08-21, 18:25
Medlem
Ungdomar sprider mellan varandra att en tjej är död, en nära till henne har tydligen fått den informationen. Sprids mellan gamers.
Citera
2026-08-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Är det för tidigt att lägga en del av skulden hos Säpo/polis som inte hade koll på honom?

Sjukt svårt att ha koll på vad (egentligen vem som) har för sig på internet, så länge det inte flaggas av sociala medie bolag. GM har främst vart aktiv på tik tok där han spridit masskjutningsglamofierandr material, främst på Anton Lundin, risbergska gärningsmannen och även internationella massmördare som Brenton Tarrant osv. GM:s konton har blivit avstängda minst 5 gånger, men inget av detta har flaggats av tik tok.
Citera
2026-08-21, 18:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Med en Pappa som heter Karoly och hans efet mellannamn Carlos kvittar det var han är född.

Han är invandrare.

Är det alltså ene förälderns och MGM:s namn som är avgörande här? Det gör honom till invandrare?
Citera
2026-08-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja svinen försvann fort men endel gör fortfarande jobbet att försöka mörka och få det att se ut som en ”Etnisk svensk”

Förlåt men hur rasistisk får man vara?! Det är uppenbarligen en kille som är helt uppvuxen i Europa. Menar du att han har gener som gjorde att han utförde dådet?! Eller kan det vara så att det finns en jävligt skev internetkultur som unga män dras in i som har noll att göra med vilket ursprung man har??
Citera
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Tragiskt. Känner du till om det bedrivs någon forskning eller utveckling på området som publicerats för att tekniskt komma åt den här typen av kringgående? Hade varit intressant att ta del av.

Jo. Vi sitter konstant och tränar AI att identifiera olika "kryptiska" poster både via text och bild.

Men sånt tar tid. Jag ser också bara vad som postas publikt. Vad som skickas i DMS osv är troligtvis mycket värre och svårare att stoppa
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ungdomar sprider mellan varandra att en tjej är död, en nära till henne har tydligen fått den informationen. Sprids mellan gamers.
Inte enligt folk här i tråden.

Självklart finns det döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Det lr vänster extrmist blatte denna gången.

Nja, verkar vara en tysk eller med tyskt påbrå. Ena förnamnet låter spanskt/Sydamerikanskt. Har han möjligen bakgrund från Argentina som av outgrundlig anledning verkar ha en hel del befolkning med tyskt påbrå... *host*
Citera
Medlem
Sägs vara en *iam Nebe*
*L
Citera
Medlem
Alltså diskussionsnivån hos en del alltså. En del är ju här enbart för att provocera fram reaktioner.

Om namnet Agnes - en mamma som intervjuats av tv4 heter Agnes. Kan namnet komma därifrån?

Och varför skulle motivet ligga i gärningsmannens ursprung eller hudfärg? Jag tror det är annat som är riskfaktorer, som ensamhet och utsatthet. Den här gm verkar ju inte direkt haft en stabil uppväxt.

Ok I know. Jag är på flashback.. kanske dumt av mig att förvänta mig nån slags rimlig nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Klickade igenom några inlägg och såg nåt brev från "Anton". Och symbolen fanns i flera klipp. Kommentarerna såg jag inte.

Kommentarerna jag refererade till fanns i GM:s kommentarsfält, alltså personer som gillat GM:s content och världssyn. Nu är kontot avstängt, och dessa går inte längre att se.
Citera
2026-08-21, 18:28
Medlem
Sprids bland gamingungdomar att en tjej är död, en släkting som fått informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad har du för belägg för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in