2026-08-21, 18:22
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palsternacke
True crime community, tror det startade som ett community som var interreserade av true crime (obviously). Men det hela har spårat de senaste månaderna, och nu har det förvandlats till en mötesplats för unga (ofta utstötta) som hyllar/glamoriserar skolskjutare och andra massmördare då de känner någon typ av samhörighet till dessa (utanförskap). Innan GM:s konto blev nedtaget, var i stort sett alla kommentarsfält fyllda med personer som dessa. Ganska skrämmande att det finns så många unga som ser upp till sånt här
Klickade igenom några inlägg och såg nåt brev från "Anton". Och symbolen fanns i flera klipp. Kommentarerna såg jag inte.
Citera
2026-08-21, 18:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterGul
Finns sjuk mycket jihadism, höger och vänster extrem samt våldsförhärligande videor.

Börjar du kolla på något av de ämnena så kommer algoritmen börja mata dig med allt mer och mer extremt material.

Testa själv och ladda ner TikTok och sök på true crime community, sen likar du alla videor med våldsdåd och följer konton. Sen gör du så 10 min varje dag i vecka.
Efter 5-10 dagar kommer TikTok mata dig nonstop med förhärligande videor på skoldåd.

Det låter helt sjukt. Jag har aldrig varit inne på TikTok och har ingen lust att börja använda skiten. Inte undra på att kidsen blir upfuckade i skallen
Citera
Medlem
Hade han ett Facebook konto?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var ryska ord på kontot. Kan detta vara en rysk påverkansoperation.

Vita svenskar blev angripna, Ryssland önskar oro i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och Polen.

Jag ser ett mönster.

Tror FSB hade sett till att inte lämna text på ryska helt öppet sådär.
Citera
2026-08-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wchaela
Fel.

https://imgur.com/a/WEF3dwT

Loggan är international flag of planet earth med ett stoptecken ovanpå
säkert relaterad till någon form av sadiströrelse nlm 764 tcc . vem vet

den ser inte ut att vara allmänt känd så¨säkert något som edgelordsen i hans krets kommit på med själva

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:International_Flag_of_Planet_Earth.svg
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Ska erkännas jag har inte särskilt koll på Polen vilket syns. Bara att erkänna jag hade fel.

Carlos får mig dock att undra om han har romersk bakgrund då någon tidigare nämnd hans fara Karoly är typisk zigenskt.

Även om Carlos är latinamerikanskt finns det zigenare med det namnet med.
Tyvärr har du fel om Carlos också

Citat:
Carlos is a masculine given name, and is the Maltese, Portuguese and Spanish variant of the English name Charles, from the North Germanic Carl.
Citera
Medlem
Kryckmannens avatar
Nu landade nationella insatsstyrkan på polishögskolan utanför Stockholm igen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikurolls
när man talar om ''true crime community'' så menar man den gruppen främst barn som glamoriserar skolskjutare och massmördare. det finns fortfarande folk som är intresserade av true crime, men på så sätt att de inte går och begår knivdåd på en skola för att deras idoler gjort det och som inte är ''en del'' av TCC, om du förstår vad jag menar? jag tror MGM känt sig/varit utsatt på något vis, bestämt sig att det är världens fel och att de ska straffas för det.

tänker mycket på etablerade och outsiders när sådant här händer. vi/dem där ett barn som hamnar i radikalkretsar ser alla andra som fiender.

Asså TCC är ju bara ett sökord som finns på tiktok. Serien man skall kunna se videos ifrån där inne är väl "True Crime"?

Men hela denna hashtagen hade tagits över utav troll som bara satt och posta skitvideos. Därför jag tänker påverkansoperation. Och speciellt när jag ser att Ryska konton har citerat honom eller nämnt honom, och att dessutom sen på hans konto sen se Kasselstrand...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Kan bekräfta att dessa algoritmer är så gott som omöjliga att ta ner.

Jag jobbar som social media content moderator (Inte TikTok) och så fort vi tar bort något dyker 40 nya konton upp med nya sett att kringgå auto modereringen.

Tragiskt. Känner du till om det bedrivs någon forskning eller utveckling på området som publicerats för att tekniskt komma åt den här typen av kringgående? Hade varit intressant att ta del av.
Citera
2026-08-21, 18:25
Avstängd
tomyhockeys avatar
Mannen med svärd och hjälm garanterad en Anton copy som hatar invandrare .
Citera
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Är det för tidigt att lägga en del av skulden hos Säpo/polis som inte hade koll på honom?

Säpo höll knappt koll på islamistiska terrorister när de hängde ut en oskyldig flykting i aftonhoran och expressen.

De har nog missbedömt faran här också dessvärre.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Är det för tidigt att lägga en del av skulden hos Säpo/polis som inte hade koll på honom?
SÄPO borde naturligtvis ha fått signaler om den här dåren för länge sedan. Hur många fler går under radarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in