2026-08-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jag får en känsla att GM är afghan.

De har en förkärlek till knivdåd.
Snarare finnar som gillar knivar. Nä GM är en smal finnig incel som bor i en villa hos mor och far. Etnisk svensk.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Jo, det är samma rutiner som polisen måste behärska. Duktiga skarpskyttar med moderna lasersikten kan idag skjuta med sådan precision att letal eld bllr onödig.
Lägg av med skitsnacket. Polisen skjuter där det är lämpligast i den situationen. Ofta är det i bröstet, magen. Lägg ned med ditt trollande. Är ingen jävla sniper som skjutit machete-galningen. Lasersikten används inte, knäppgök.

Citat:
En man med machete har skjutits i benet av polis, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Vi har gripit en person, säger polisen presstalesperson Pelle Vamstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammedpojke
https://ibb.co/bRyTH7Gb

En av det skadade i attacken

Kärlekshandtagen räddade hans liv..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Är det klarlagt att GM är en elev på skolan? Kan ju vara någon galning utan koppling till skolan som anfallit eleverna av en slump.

Nej det är inte klarlagt, förhoppningsvis kommer mer information fram vid den presskonferensen
Citera
Medlem
Risken är att de är döda då
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
En helikopter gick direkt för att cirkulera i luften, en helikopter transporterade dit nationella insatsstyrkan (som inte var framme förrän GM redan var skjuten).

Det är fortfarande bara de två involverade, plus en ambulanshelikopter som stått på backen i ~2,5 timme.

Hade det varit många svårt skadade så hade det varit betydligt mer fart på ambulanshelikoptrar eftersom att det är långt till närmaste lämpliga sjukhus.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Jag hade inte sprungit emot en person med machete. Men hade gärna sett dig göra det

Om flera går till attack samtidigt med träplankor och andra tillhyggen så är det inga problem att övermanna en kille med svärd/machete. Men med din inställning kommer det alltid vara fritt fram för sådana här idioter. Det är alltså i princip ditt fel att sådant här blir allt vanligare.
Citera
2026-08-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Jag hade inte sprungit emot en person med machete. Men hade gärna sett dig göra det

Eller hur, lätt att snacka bakom tangentbordet. Spelar ingen roll om man är 10 pers, minst någon kommer få smaka på macheten nästan garanterat vid ingripandet och det vet alla involverade och det krävs inte mycket för att man ska dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om det är GM så ser det ut som en tjockis.
Tvivlar på att det är GM, skulle inte sitta lugnt efter att ha blivit skjuten i benet och inte före heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Nej skolattacker generellt. Menade jag. Men det är ju inte som att svenskar bara utfört skolattacker med svärd. Rickard använde ju automatvapen och han på Malmö latinskola använde ju kniv.

Förlåt om jag missförstådd er konversation. Jag trodde ni menade skolattacker generellt.

Han använde ett semiautomatiskt vapen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hur kan ingen utav eleverna på skolan hittat till den här tråden för att ge oss lite info?!
Dom är väl inrymda?!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Dröjer väldigt länge med uppgifter om dödsoffer. Är ju väldigt likt Örebro tyvärr...
Lärde du dig inte då att man måste identifiera dödsoffer innan de blir just "dödsoffer"?
Citera
2026-08-21, 16:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Lägg av med skitsnacket. Polisen skjuter där det är lämpligast i den situationen. Ofta är det i bröstet, magen. Lägg ned med ditt trollande. Är ingen jävla sniper som skjutit machete-galningen.
Om du läser mitt första inlägg i tråden, så märker du att det endast är fakta. Du hoppar in mitt i mina svar till dom som invänder.

Se till att uppföra dig vuxet och moget utan personangrepp, istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in