Igår, 22:15
Medlem
Jag är nyfiken på hur dom flesta gör nu för tiden för att lyckats hitta ett jobb så dela gärna med dig hur det gick till och hur länge du jobbat?
Citera
Igår, 22:22
Medlem
Donatellis avatar
Jobbat hela livet inom industrin mer eller mindre. Flyttat mellan olika städer vid behov. Detta sedan innan myndighetsålder.
Gick inte färdigt gymnasiet. Men pluggade i senare ålder genom s.k real-kompetens och prov på UNI.

Aldrig vart arbetslös.
Är idag chef på mellanstort företag.

Anser nya generationer är lata. Fanns inte på min tid. Man jobbade eller så blev du utfryst. Detta i äkta svensk traditionell anda.

Vad undrar du över?
Senast redigerad av Donatelli Igår kl. 22:27.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatelli
Jobbat hela livet inom industrin mer eller mindre. Flyttat mellan olika städer vid behov. Detta sedan innan myndighetsålder.
Gick inte färdigt gymnasiet. Men pluggade i senare ålder genom s.k real-kompetens och prov på UNI.

Aldrig vart arbetslös.

Anser nya generationer är lata. Fanns inte på min tid. Man jobbade eller så blev du utfryst. Detta i äkta svensk traditionell anda.

Vad undrar du över?
Det frågades efter hur det går till nu för tiden. Inte hur det kunde gå till för 30-40 år sedan.

Citat:
Jag är nyfiken på hur dom flesta gör nu för tiden för att lyckats hitta ett jobb
Citera
Igår, 22:32
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Det frågades efter hur det går till nu för tiden. Inte hur det kunde gå till för 30-40 år sedan.

Hur vet du hur gammal jag är? Handlar inte om ålder. Handlar om vilja och öppenhet för nya saker.

Din kommentar är bara patetiskt.

Jag ser det som kan jag så kan du. Sluta lata dig. Rör på dig. Flytta om så måste. Utveckling av att se nya saker är det som är livets gåva.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Citat:

Aldrig vart arbetslös.

Vad undrar du över?

Kände du någon som fixade så du kom in på företaget?
Citera
Igår, 22:43
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Kände du någon som fixade så du kom in på företaget?

Nej. Jag provjobbade en sommar fick god resumé och så sökte jag vidare på det.

Tidigare gott uppförande ger mycket vid arbetsintervjuer. Ibland kan det faktiskt ge mer än erfarenhet.

Vilket jag tagit till mig själv idag. Jag rekryterar inte bara på fet utbildning utan ofta på vad har skett tidigare ”in action” så att säga
Citera
Igår, 23:00
Medlem
hockexs avatar
Sökt via af - platsbanken eller på företagets egna hemsida .

Vad tror du egentligen ts? Vissa specifica jobb får man säkert mest genom kontakter men annars är det bara att söka fler än ett jobb i veckan.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex

Vad tror du egentligen ts? Vissa specifica jobb får man säkert mest genom kontakter men annars är det bara att söka fler än ett jobb i veckan.

Så DU har fått jobb via platsbanken menar du?
Citera
Igår, 23:05
Medlem
Donatellis avatar
Citat:

Kan kommentera. AF har aldrig gett mig jobb och ärligt talat vet jag ingen som fått det via dom. Dom företag som söker där igenom är antingen desperata eller så vill dom inte betala själv för rekrytering.

Det är en totalt onödig instans som endast skapar jobb pga dom tanterna som dricker kaffe och känner sig viktiga där.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Så DU har fått jobb via platsbanken menar du?
Ja, två totalt, senaste var för tre år sen. Är det så chockande?

Citat:
Kan kommentera. AF har aldrig gett mig jobb och ärligt talat vet jag ingen som fått det via dom. Dom företag som söker där igenom är antingen desperata eller så vill dom inte betala själv för rekrytering.

Det är en totalt onödig instans som endast skapar jobb pga dom tanterna som dricker kaffe och känner sig viktiga där.
Ja det håller jag med om, man för söka allt själv. När jag var i tidiga 20 års åldern blev jag dock erbjuden av af att få taxikort betald utav dem. Så på den fronten kan det vara nyttigt men det blev aldrig något då personen som nämnde det gjorde ett missttsg då det endast var till för invandrare.
Citera
Igår, 23:42
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ja, två totalt, senaste var för tre år sen. Är det så chockande?

Ja det håller jag med om, man för söka allt själv. När jag var i tidiga 20 års åldern blev jag dock erbjuden av af att få taxikort betald utav dem. Så på den fronten kan det vara nyttigt men det blev aldrig något då personen som nämnde det gjorde ett missttsg då det endast var till för invandrare.

Vilket ju är helt sinnessjukt. Taxikort bekostas för invandrare - men inte för svenskar? I Sverige?
Citera
Igår, 23:50
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:

Har för mig att det fanns en privat arbetsförmedling på 90-talet i Malmö, funkade tydligen bättre att få jobb genom dom än på AF. Känner ingen som har fått jobb genom Arbetsförmedlingen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in