2026-08-20, 17:12
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Jag ser inga problem med dödsstraff för massmördare och terrorister.

Jag förstår inte hur man kan bli så "bestört" av det här.
Citera
2026-08-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Krav på icke-diskriminerade lagar är internationell rätt.

Tänker du på sedvanrätt nu, typ sverige som bedriver "grön koloialism" mot samerna?
Citera
2026-08-20, 17:25
Medlem
Så terrorister som mördar judar är okej enligt dig?
Deras enda mål i livet är att mörda alla judar och jämna israel med marken.

Ponera att detta skulle ske i Sverige.
Låt oss säga att göteborg är fullt av terrorister.
Som skjuter raketer mot oss.
Sänder in självmordsbombare.
Och en dag går dom in och mördar 1200 personer på en festival i.

Deras största önska är att alla svenskar ska utrotas..

Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Vem ska östeuropéerna i semiternas land hänga egentligen?

Ska polacker som Mileikowsky (Netanyahu) hänga den semitiska urbefolkningen i riggade militärdomstolar och kalla det rättvisa?

Ni har bedrivit etnisk rensning och stulit mark i snart 80 år. Att rättfärdiga publika lynchningar genom att kalla offer för "obotligt hjärntvättade" är ren och skär fascism.
Citera
2026-08-20, 17:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nej. Däremot mycket av dagens Jordan får anses tillhöra detta babelstina. Västbanken var ockuperat av Jordan ett tag tills dom flydde tillbaka till där dom hör hemma. Tyvärr så verkar det som vissa sprang vilse samtidigt som några i Jordan blev persona non grata och fick sedermera bli "palestinier".
Gubben i lådan som jag skrev till anser att Västbanken är israeliskt. Det blir en annan diskussion då.
Citera
2026-08-20, 17:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är västbanken palestinskt menar du?

Area A ja.
Citera
2026-08-20, 17:27
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, jag har inte fel. Det är du som flyttar målstolparna i ditt svar till mig. Jag skrev uttryckligen att terroristerna skall dömas enligt den lag som fanns när brotten begicks. Du vet väl att man inte behöver svara på ett inlägg bara för att? Ibland är det bättre om du bara kniper igen. Du kan inte snabbgoogla fram något jag inte redan känner till härvidlag.
Vilket inte stämmer eftersom knesset var tvungna att införa en ny lag för att det skulle vara möjligt. Hade de inte gjort det hade det inte varit möjligt. Eller invänder du mot det också?
Citera
2026-08-20, 17:29
Medlem
Israel gjorde bort sig med iran och gaza.
Det säger en hel om hur mycket de har gjort bort sig att jag och greta thunberg plötsligt står på samma sida.
Citera
2026-08-20, 17:30
Medlem
Citat:
Gubben i lådan som jag skrev till anser att Västbanken är israeliskt. Det blir en annan diskussion då.

Det är israeliskt. undtaget är ju område A som har ett visst självstyre reglerat enligt osloavtalet (dvs israel...)

men då pratar vi om "det bergiga området av judea och samaria" , västbanken är ju den juderensade och av jordanien anekterade området.
Citera
2026-08-20, 17:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Det säger en hel om hur mycket de har gjort bort sig att jag och greta thunberg plötsligt står på samma sida.

Nej, det säger betydligt mer om dig
Citera
2026-08-20, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Oj, många samlade känslomässiga åsikter på en och samma gång du kom med här.

Tänkte lite på det här med din klyvna tunga och även klyvna tankesätt som du förmedlar så tydligt. En sak som var oerhört underhållande var att du hitta en karta där "västbanken" stod med. Då gällde tydligen den kartan i just det avseendet. Då kommer ju såklart följdfrågan. Stod detta "palestina" med också på den kartan? Eller hur resonerar du här?

Du försöker spela smart men visar bara din totala okunnighet.

Ja, ”Palestine” stod med på kartan eftersom det var det officiella namnet på hela det brittiska mandatet innan de östeuropeiska terroristerna invaderade.

Västbanken är erkänt ockuperat territorium enligt internationell rätt.

Att du hänger upp dig på linjer på en karta ändrar inte på det faktum att ni är inflyttade kolonisatörer utan rötter i Levanten.
Citera
2026-08-20, 17:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Area A ja.
Oj, nu gjorde du bort dig. Vilket "juridiskt dokument" talar för att Area A är palestinskt territorium?
Citera
2026-08-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är inget mysterium, enskilt nåde aldrig hans parti Otzma Yehudit up till 3.25% spärren och skulle rimligtvis inte gjort det i det senaste valet heller.

så geneiet och krigshjälten bibi, som inte ville se höger-partiernas röster gå till spillo , hjälpte de 3 partier att lösa ett sammarbete . Tkuma (smotrich parti) Otzma Yehudit (tiktok clownen) och Noam gick ihop under parply-partiet The Religious Zionist Party.

som klarade 3.25% spärren (har för mig att inget av de 3 partierna gjort det på egen hand historiskt) och resten är som det heter, historia.

Så får man de knasigaste av knasbollar i ministerställning.

men att tro att de har något vidare stöd för knasigheterna , är lite som att argumentera för att svenska folket älskar invandring och helt psyksjuka "miljörörelse jipppon" eftersom de ger oss så mycket härlig kriminalitet och dyra elräkningar, jamenar miljöpartiet har ju haft 12 minsitrar i sveriges regering de senaste 20 åren, och SD 0....

edit: klart visade det sig att alla invandrare faktiskt var oskyldiga till den enorma vågen av kriminalitet och att planeten faktiskt exploderade pga av att vi inte gjorde "miljöomställnigen" så radikal som MP önskade, så hade de ju inte framståt som galningar.

de insraeliska knasbollarna fick ju tvärrätt och var uppenbarligen aldeles för naiva , de fick ju mer rätt än någon annan 7 oktober 2023....

För dig och mig som följer israelisk politik är det inget mysterium, men för utomstående kan det vara märkligt hur en specifik minister (Israel har sjukt många ministrar) kan valsa runt i världspressen månad efter månad och sänka Israels anseende ännu lägre än det redan är.

Men som du säger, Ben Gvir är mycket medveten om att regeringen är beroende av hans mandat för att den ska kunna sitta kvar. Han kan göra och säga i princip vad han vill och alla andra ministrar tittar åt ett annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in