2026-08-20, 16:23
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vad som sker i MÖ är judarnas och arabernas problem. Men att judar här i Sverige är starkt - men inte helt - skyldiga till att Sverige håller på att "arabiseras" är ett problem för svenskar.

I Sverige ? Hur tänkte du då ?
Citera
2026-08-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Ben Gvir är en riktig jävla fullblodspsykopat! Det han håller på med är kontraproduktivt. Oavsett om man tycker det han gör är rätt eller fel så kommer det slå tillbaka. Det kommer inte att avskräcka någon palestinier från att begå terror så som deras situation ser ut. Hat mot Israel/judar kommer inte minska. Snarare tvärtom, vilket Ben Gvir förmodligen skiter i. Det enda han uppnår är hämnd. Och det ökande hatet mot Israel. Det är judar utanför Israel som kommer att stå i skottgluggen där.

Upprättelse för de anhöriga som förlorat sina nära och kära i palestinas massaker 7 oktober, även fast jag är mot dödsstraff så kan jag inte klandra israelerna för att det fått nog och tar till drastiska åtgärder mot den muslimska ondskan.
Citera
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det står att det ska byggas åskådarläktare för offrens familjer. Med tanke på det sluttande plan Israel befinner sig på så lär det inte dröja länge innan detta blir offentlig underhållning i klassisk medeltida anda. Vidrigt är bara förnamnet.
Som jag sa finns åskådarplatser för anhöriga även i USA, trots att offentliga avrättningar sedan länge är förbjudna. Jag har aldrig sett åskådarna som den mest kontroversiella aspekten av dödsstraff.

Jag har läst debattörer i USA som hävdat att det vore nyttigt om avrättningar återigen skulle bli offentliga. Tanken är att om man visade omvärlden realiteten t ex i live-tv skulle det leda till en mer nyanserad debatt än dagens ytliga argument enbart baserade på polariserade ideologiska ståndpunkter.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Finns det något Israel skulle kunna göra mot palestinier där du skulle dra en personlig anständighetsgräns?

Kan du istället peka på någonting som Israel gör som är fel? Tycker du att det är fel att avrätta terrorister?
Citera
2026-08-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise

Det står att det ska byggas åskådarläktare för offrens familjer. Med tanke på det sluttande plan Israel befinner sig på så lär det inte dröja länge innan detta blir offentlig underhållning i klassisk medeltida anda. Vidrigt är bara förnamnet.

Fast det vidrigaste är nog ändå alla de terroristbrott som förövarna straffas för genom hängning. Terroristerna får exakt vad de förtjänar men visst, det lär väl bli brösttoner och gråtande hulkande palestinaextremister i Sverige också när de första palestinierna får dingla med knäckta nackar
Citera
2026-08-20, 16:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Och ingen bryr sig om dig. Du är inte inblandad.
Här har du fel. Att människor undviker att göra ont beror inte på att de är rädda för att få samma tillbaka - det går alltid att hitta riskfria offer att förgripa sig på.

Människor undviker att göra onda handlingar därför att det alltid finns tredje personer som ser, och som bildar sig en uppfattning om personens karaktär utifrån vad de ser.

De lägger sig kanske inte i, för de har sitt eget att tänka på, men de lägger på minnet. Och de kan inte skilja på olika meningar inom sionismen, utan sionismen blir lika med Ben-Gvir.

Inga fiender kan hota Israel. Men bristen på vänner kommer att göra det.
Citera
2026-08-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
I Sverige ? Hur tänkte du då ?

Läs Sandvikenraporten i DN en gång till så kanske du förstår?
Citera
2026-08-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan du istället peka på någonting som Israel gör som är fel? Tycker du att det är fel att avrätta terrorister?
Tänker att det är god sed att svara på en fråga innan man ställer en motfråga.
Citera
2026-08-20, 16:40
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det var väl precis vad Israel gjorde när man 2005 utrymde Gaza och alla judar. Som tack valde palestinierna där Hamas med syfte att utplåna Israel vilket Hamas försökte göra den 7 oktober 2023 där en terroristarmé på flera tusen invaderade Israel och slaktade så många civila på de mest bestialiska sätt som man kunde. Att dessa mörkermän och sadistiska förövare hängs eller jagas till döds borde inte förvåna någon. Sen verkar den "offentliga hängningen" vara att offrens nära anhöriga får se avrättningen (om det nu ens blir något).

Jag förstår dock fortfarande inte varför man återupptar att "bosättare" tar över hem där palestinier bor. Finns inga logiska argument för detta.

Däremot tror jag Trumps plan kan vara bra om den lyckas. Avväpna hamas och överlåt kontrollen till en acceptabel halvneutral koalition. Sen bygga fina hotell osv.

Men judarnas sneaky markstöld är svår att försvara.
Citera
2026-08-20, 16:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker att det är god sed att svara på en fråga innan man ställer en motfråga.

Och jag tycker det är dålig sed att singla ut ett land som man kräver betydligt mer av än alla andra på planeten. Jag tycker att USA betedde sig betydligt värre åt än Israel efter 9/11 än vad Israel gjorde efter 7/10.
Citera
2026-08-20, 16:43
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Läs Sandvikenraporten i DN en gång till så kanske du förstår?

Sandvikenrapporten i DN ( !) ? Har aldrig hört talas om det. Kan du ge ett kort referat
Citera
2026-08-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Sandvikenrapporten i DN ( !) ? Har aldrig hört talas om det. Kan du ge ett kort referat

Nä, är man så obildad får man orka googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in