2026-08-20, 12:20
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
”Mellanösterns enda demokrati”? Offentliga hängningar?
Är det ett parlamentiskt taget beslut så räknas det som ett demokratiskt beslut inget utrymme för diskussion.
Sen kan man diskutera vad en demokrati är och hur väl det stämmer överens med verkligheten men det får bli i en annan tråd.

Det dom gjort med att ha olika lagar för medborgare och andra tycker jag verkar vara en helt utmärkt idé.

För svenskar ska givetvis svenska lagar gällande. Varför ska svenska rättsprinciper gälla de som ej vill vara eller ens kan vara svenskar.

Men kommer du hit och får stanna, blir välkomnad med mat, bostad, kläder och bidrag utan motkrav så tycker jag att dels skulle det finns en massa tacksamhet. Man skulle vilja försöka betala tillbaks på alla möjliga sätt, tex genom att lära sig, språket, låta sig integreras och bli en del av det närmade samhället.

Begår man brott, talar illa om och på annat sätt inte visar sin uppskattning så behöver man inte vara särskilt bekymrad över ifall man får stanna eller inte och när väl medborgarskapet kommer så kan man göra och säga precis vad man vill, exakt så som politikerna har riggat systemet.

Hade vi haft helt andra regler för dessa tillresta hade saker och ting antagligen sett helt annorlunda ut.
Brott mot svenskar och svenska samhället i Sverige och Europa skulle omedelbart innebära indraget medborgarskap eller uppehållstillstånd samt livstids utvisning, något som sker automatiskt utan att det är upp till en enskild jurist att yrka på det eller ej.
Sen hyra fängelse platser i tex Vitryssland, Ryssland, Kina och andra ställen där ett fängelse är ett fängelse inte en semesterort där man kan kräva special mat och ha åsikter eller säga något oartigt mot personalen.
Skulle sen inte personen efter fullgjort straff utan några avdrag för gott uppförande etc kunna utvisas så får han helt sonika sitta kvar.
Jag tror inte detta skulle bli så dyrt då dessa typer av fängelser inte brukar ha så lång livstid på sina gäster och statslösa personer är det ingen som frågar efter.

Sen av ren princip så tycker jag rättsväsendet skulle ha rätt att i förebyggande syfte då vidta samma återvänder för de som anses vara en risk och kan antas bli en en brottsling i framtiden.
Hellre det än att chansa på att de vi låter komma hit och gruppvåldta utan större konsekvenser skickas iväg för säkerhetsskull.

Så inte för att säga något positivt om Israel men dom är många gånger ett föregångsland när det gäller effektiva lösningar på problem som är enkla att läsa. Tyvärr finns det ingen vilja i Sverige att läsa dessa problem på något sätt överhuvudtaget.
Nu önskar jag lngen något illa men ibland tänker jag att någon/några av våra vänster politiker skulle bli gruppvåldtagna några veckor i en källare sen se vad dom har att säga om vår invandring.
Idag tycker och bestämmer dom en massa men det är lätt när man har livvakter i ett samhälle där medborharnas liv och skydd inte alls ses som något problem fastän dom själv inte ens vågar ta en promenad genom stan sent en onsdagkväll.
Citera
2026-08-20, 12:21
Medlem
.nattramn.s avatar
Du spred alltså ett falskt citat från drottningen. Tål du inte att bli rättad?

Istället för att ta det fortsätter du med nya lögner. Att Israels ledare aldrig skulle ha blivit inbjudna till slottet, det är ju absolut inte sannt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är ingen slump att Buckingham Palace aldrig har bjudit in terrorstatens ledare på ett officiellt statsbesök till slottet under alla dessa decennier.
När du blir rättad över även denna lögn (var den medveten eller är du så ointelligent?) så erkänner du nu i alla fall att du ljög. Även om du gör det tillsynes ovillig utblandat med annat.

Citat:
Du tror att du upptäckt något smart men du bevisar bara min poäng.

Både Faisal av Irak 1956 och Faisal av Saud 1967 bjöds in på storslagna statsbesök decennier innan din så kallade stat ens fick lukta på slottet.

Det var först efter ett halvt sekels diplomatisk isolering som Weizman fick komma.

Att irländaren Herzog fick krypa till Buckingham Palace under hennes son Charles regim tvättar inte bort drottningens livslånga förakt.

Sådana personer som du som kommer med falska citat och uppenbara lögner, ser jävligt ointelligenta ut. Skärp dig.
Citera
2026-08-20, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.

Istället för att ta det fortsätter du med nya lögner. Att Israels ledare aldrig skulle ha blivit inbjudna till slottet, det är ju absolut inte sannt.

När du blir rättad över även denna lögn (var den medveten eller är du så ointelligent?) så erkänner du nu i alla fall att du ljög. Även om du gör det tillsynes ovillig utblandat med annat.

Sådana personer som du som kommer med falska citat och uppenbara lögner, ser jävligt ointelligenta ut. Skärp dig.

Din skadereglering är hysterisk.

Du hänger upp dig på enskilda år eftersom du inte kan vifta bort att kung Faisal rullades ut röda mattan för medan ni var totalt kasserade.

Drottningen bojkottade terrorstaten under hela sin livstid av exakt den anledning som Rivlin avslöjade så fortsätt lek internetdetektiv medan din världsbild rasar.
Citera
2026-08-20, 12:27
Avstängd
Citat:

Varför tror du kung Faisal mottogs med högsta kungliga ära medan de östeuropeiska ockupanterna behandlades som parias?

Faisal blödde och tog striden för att krossa det ottomanska imperiet vilket britterna faktiskt respekterade.

Drottning Elizabeth II visste exakt vilka som var de riktiga statsmännen och vilka som bara var terrorister och söner till terrorister.

Tänk på den skillnaden.
Citera
2026-08-20, 12:32
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Din skadereglering är hysterisk.

Du hänger upp dig på enskilda år eftersom du inte kan vifta bort att kung Faisal rullades ut röda mattan för medan ni var totalt kasserade.

Drottningen bojkottade terrorstaten under hela sin livstid av exakt den anledning som Rivlin avslöjade så fortsätt lek internetdetektiv medan din världsbild rasar.
Min skadereglering?

Du tycker inte själv att du projicerar nu?

Du kom med ett falsk citat, istället för att acceptera det spred du nya lögner. När jag rättat även de börjar du snacka om skadereglering.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad drottningen tyckte eller inte tyckte om Israel.

Men jag kollar ofta upp saker jag läser som ser konstiga ut, samt ibland då så rättar jag lögnerna. Så läser jag en tråd, ser ett uppseendeväckande citat kommer jag söka runt det citatet och eventuellt posta det jag hittar, speciellt om citatet som det du postade visar sig vara falskt.
Citera
2026-08-20, 12:33
Avstängd
Citat:
Min skadereglering?

Du kom med ett falsk citat, istället för att acceptera det spred du nya lögner. När jag rättat även de börjar du snacka om skadereglering.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad drottningen tyckte eller inte tyckte om Israel.

Men jag kollar ofta upp saker jag läser som ser konstiga ut, samt ibland då så rättar jag lögnerna. Så läser jag en tråd, ser ett uppseendeväckande citat kommer jag söka runt det citatet och eventuellt posta det jag hittar, speciellt om citatet som det du postade visar sig vara falskt.

Kan du hjälpa den där kurden Ben-Gvir hem till Irak eller?

Han har absolut ingenting i semiternas land att göra.

Det är ett skämt att en irakisk immigrantättling sitter och leker herre på täppan i semiternas land när hans eget folk har slutat gasas där borta.
Citera
2026-08-20, 12:37
Avstängd
Citat:
Min skadereglering?

Skönt att du äntligen erkänner att du skiter i historien.

Faktum kvarstår: jag stödjer drottningens bojkott fullt ut.

Precis som jag stödjer den svenska kungen som under sina 50+ år på tronen aldrig har bjudit in eller hållit en officiell slottsbjudning för någon av era ledare.

Ingen respektabel monark vill ha zionistiska terroristavkommor vid sitt middagsbord.
Citera
2026-08-20, 12:38
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Kan du hjälpa den där kurden Ben-Gvir hem till Irak eller?

Han har absolut ingenting i semiternas land att göra.

Det är ett skämt att en irakisk immigrantättling sitter och leker herre på täppan i semiternas land när hans eget folk har slutat gasas där borta.
Ben-Gvir är född i Israel (i Mevasseret Tziyon nära Jerusalem).

Är man inte hemmahörande i det land man lever och är född i?

Hans far är född i Jerusalem, men hans mamma är inte född i Israel.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-08-20 kl. 12:43.
Citera
2026-08-20, 12:47
Avstängd
Citat:
Ben-Gvir är född i Israel (i Mevasseret Tziyon nära Jerusalem).

Är man inte hemmahörande i det land man lever och är född i?

Det spelar ingen roll var fittan råkade föra honom till världen och den där kurden är från Irak genom sina rötter.

Det är patetiskt hur du försvarar hans födelseort samtidigt som ni fördriver semiterna vars familjer bott där i sekler.

Han är en irakisk immigrantättling och hör hemma i Irak och inte i Palestina.
Citera
2026-08-20, 12:49
Medlem
Ilimitados avatar
Att som svensk ställa sig på israels sida i konflikten är onekligen galghumor.
Citera
2026-08-20, 12:54
Medlem
avulsions avatar
Att avrätta morddömda palestinier är en total win-win.
- Muslimen hamnar i himlen och får 47 underåriga oskulder.
- Världen blir av med en farlig terrorist.
- Muslimerna får ännu en martyr att fira.

De enda som tycks motsätta sig är svenska batikkärringar.
Citera
2026-08-20, 12:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Att som svensk ställa sig på israels sida i konflikten är onekligen galghumor.

Man måste ha rötter i Östeuropas zionistmiljöer och dölja det väl för att kunna försvara stulen mark och publika hängningar.

De utger sig för att vara vanliga svenskar men man behöver bara skrapa lite på ytan för att upptäcka att deras rötter leder rakt till Warszawa.

De har ingen plats i den svenska identiteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in