2026-08-20, 04:16
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag tror att vi är grundlurade.
Och jag hoppas att det går upp för allt fler.
Tror Israel hänger sig med sitt eget rep här.

Väl formulerat. (Angående det andra du skrev så är jag inte troende, men det är klart att man kan läsa det metaforiskt.)
Senast redigerad av Merwinna 2026-08-20 kl. 04:25.
Citera
2026-08-20, 04:33
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Väl formulerat. (Angående det andra du skrev så är jag inte troende, men det är klart att man kan läsa det metaforiskt.)
Det behöver du inte vara för att förstå vad det handlar om.
De ser sig som Guds utvalda folk och anser att de därmed kan göra vad de vill.
Citera
2026-08-20, 04:40
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det behöver du inte vara för att förstå vad det handlar om.
De ser sig som Guds utvalda folk och anser att de därmed kan göra vad de vill.

Jadå, jag förstod det. Men nu har de gjort bort sig ordentligt med de senaste uttalandena, nu hoppas jag att de får det internationella samfundet emot sig (FN, EU - NATO vågar man väl inte hoppas på).
Citera
2026-08-20, 05:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Hela muslimvärlden ägnar sig åt publika avrättningar, men det bryr sig inte vänstern om såklart. De bryr sig bara om det drabbar de stackars muslimer som de älskar så mycket.

Det där stämmer inte. När Iran avrättat homosexuella så har både RFSL (som jag nog tror du skulle anse vara vänster) och svenska politiker (både vänster och höger) reagerat.
Citera
2026-08-20, 05:05
Avslutad
Palestinierna arkebuserade ju hundratals människor offentligt på gatorna när Israel drog sig tillbaka från Gaza för några månader sen? Vart var vänstergnällspikarna då? Vilken skillnad liksom?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMbL7R/hamas-utfor-offentliga-avrattningar-i-gaza
Utför offentliga avrättningar

Under de senaste dagarna har spänningarna i Gaza ökat och våldsamheter har brutit ut i Gaza mellan Hamasstyrkor och beväpnade lokala klaner.

Enligt en video som spridits på sociala medier ska Hamas även ha ställt upp åtta personer på knä ute på gatan med bakbundna händer. Ett antal män syns sedan avrätta dem offentligt framför en stor folkmassa under natten till tisdagen.

Videon har verifierats av BBC som skriver att avrättningen genomfördes på en stor gata i Gaza stad.
Senast redigerad av 2026debatt 2026-08-20 kl. 05:10.
Citera
2026-08-20, 05:20
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Palestinierna arkebuserade ju hundratals människor offentligt på gatorna när Israel drog sig tillbaka från Gaza för några månader sen? Vart var vänstergnällspikarna då? Vilken skillnad liksom?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMbL7R/hamas-utfor-offentliga-avrattningar-i-gaza
Utför offentliga avrättningar

Under de senaste dagarna har spänningarna i Gaza ökat och våldsamheter har brutit ut i Gaza mellan Hamasstyrkor och beväpnade lokala klaner.

Enligt en video som spridits på sociala medier ska Hamas även ha ställt upp åtta personer på knä ute på gatan med bakbundna händer. Ett antal män syns sedan avrätta dem offentligt framför en stor folkmassa under natten till tisdagen.

Videon har verifierats av BBC som skriver att avrättningen genomfördes på en stor gata i Gaza stad.

Det är något som inte stämmer med ditt yttrande.

Du säger "flera månader sedan", men artikeln är från snart ett år sedan så vi får utgå från 2025.

Du säger "flera hundra", men det framgår inte i artikeln. Söker man på liknande händelser runt samma tid så handlar det om ett trettiotal.

Varför är det så stor skillnad mellan nyhetstexter och din personliga text?

Bryr du dig helt plötsligt om palestinier när de avrättas av andra palestinier? Tidigare inlägg har du ju kallat palestinier för missfoster och dylik.
Citera
2026-08-20, 05:32
Medlem
Våld föder våld, det blir bara en cirkelgång och upptrappning. Så EU samt Sverige borde protestera
Citera
2026-08-20, 05:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Det är något som inte stämmer med ditt yttrande.

Du säger "flera månader sedan", men artikeln är från snart ett år sedan så vi får utgå från 2025.

Du säger "flera hundra", men det framgår inte i artikeln. Söker man på liknande händelser runt samma tid så handlar det om ett trettiotal.

Varför är det så stor skillnad mellan nyhetstexter och din personliga text?

Bryr du dig helt plötsligt om palestinier när de avrättas av andra palestinier? Tidigare inlägg har du ju kallat palestinier för missfoster och dylik.

Det var dödstyst från palestinavänstern när dessa vidriga offentliga avrättningar utfördes av palestinierna. Varför? Vilken skillnad mot det vi diskuterar om i tråden?
Citera
2026-08-20, 06:11
Medlem
Carl-Benzs avatar
Dom kan väl använda mobilkranar istället, det är ju annars brukligt i den regionen...
Citera
2026-08-20, 06:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Dom kan väl använda mobilkranar istället, det är ju annars brukligt i den regionen...

Israel är inte barbarer till skillnad mot islamerna. Israel är en rättsstat och mellanösterns enda fungerande demokrati. Att hänga vedervärdiga spädbarnsmördare offentligt i adekvat anordning så anhöriga får upprättelse är en god sak. En rättfärdig sak.
Citera
2026-08-20, 06:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jadå, jag förstod det. Men nu har de gjort bort sig ordentligt med de senaste uttalandena, nu hoppas jag att de får det internationella samfundet emot sig (FN, EU - NATO vågar man väl inte hoppas på).

Israel skiter fullständigt i FN, EU och NATO. Israel bryr sig bara om en enda sak: sig själv.

Så länge USA håller Israel under sina vingar och finansierar i princip hela det israeliska samhället, så kommer judarna bara att tuta och köra på som vanligt.
Citera
2026-08-20, 06:47
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Israel skiter fullständigt i FN, EU och NATO. Israel bryr sig bara om en enda sak: sig själv.

Så länge USA håller Israel under sina vingar och finansierar i princip hela det israeliska samhället, så kommer judarna bara att tuta och köra på som vanligt.

Ja, och det är därför EU måste steppa upp nu. Och hela Arabförbundet. De borde kunna samarbeta om en militär intervention i Israel. Bomba landet tillbaka till stenåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in