2026-08-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Siffran 500 milj kr som Löfven tydligen nämnde är helt korrekt - dyrare bör det inte bli. Och för demokratins fungerande är det en liten utgift.
Dessutom bör tilläggas att Sverige är en väl fungerande demokrati.
Hahahah du är rolig du.
Citera
2026-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ulf Kristersson;
– Alla vet att det är en enda dag som gäller och
att det är valdagen. Allt annat är brus. Den som
tror att man har förlorat i förtid förlorar. Den
som tror man vinner i förtid förlorar också.
– Jag har tyvärr inga ess i skjortärmen.

Och Uffe är säker: Då blir det nyval.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-saker--da-blir-det-nyval/
https://omni.se/kristersson-blir-nyval-om-de-rodagrona-partierna-vinner/a/8pxjxG

Vore det rätt kul med nyval?

Problemet som jag ser det är att ett nyval knappast kommer ruska om särskilt mycket. Många är ju fasta i sina val när det gäller politik. Oavsett vad dom säger i sakfrågorna.
Citera
2026-08-19, 13:06
Medlem
Lille Ulf är trängd nu, han är inmålad i hörnet med den blåbruna smörjan.
Citera
2026-08-19, 13:12
Medlem
Vilken jävla röra det kommer att bli om dom rödgröna vinner valet. Arma Sverige!
Citera
2026-08-19, 16:14
Medlem
Old-Crows avatar
Hoppas innerligt att detta är den allra sista mandatperioden som den ryggradslöse och korrumperade dvärgen figurerar inom politiken. Jag vill helst aldrig se honom mer.
Citera
2026-08-19, 16:48
Medlem
Messerschnietzsches avatar
Minst sagt patetiskt att innan valet gå ut o ropa nyval.
Vad skulle det ändra på?
Citera
2026-08-19, 17:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det beror ju på att fler tärande finns här och systemet inte är anpassat. Du måste lära dig hur saker fungerar.
Så vi behöver inte skatteinkomster för vår välfärd?
Citera
2026-08-19, 17:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Ja, eftersom vi slössar bort många miljader per år i skatteslöseri och bidragbedrageri.
Sossarna själva pratar att 95 miljader som kan sparas från skatteslöseriet och återinvesteras i valfärden.

Läs här
https://www.di.se/nyheter/damberg-sluta-slosa-vi-kan-spara-95-miljarder-arligen/
Vi är helt överens om att vi inte ska slösa pengar. Däremot har du en övertro på vad 95 miljarder i besparingar skulle göra för de 2500 miljarder som den totala allmänna välfärden kostar per år.
Citera
2026-08-19, 18:01
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Du lever i nån övertro att en S-regering ska göra allt så mycket bättre. Skillnaden är så pass liten att den förmodligen inte kommer märkas. Det går exempelvis titta på många delar i Sverige. Till exempel landsbygd där det inte går se nån märkbar skillnad om det varit en S eller M-regering. Förändringarna har varit tydliga när vi gick med i EU och NATO.
Min uppfattnjng är att om man sänker skatter mest för de med högst inkomster och störst förmögenhet, minskar skatteintäkterna för att finansiera välfärden och klyftorna ökar. Är du av en annan uppfattning?
Citera
2026-08-19, 18:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Vilken jävla röra det kommer att bli om dom rödgröna vinner valet. Arma Sverige!
Ja, det kan rent av bli så att man inte fortsätter att sänka skatterna för de allra rikaste. Arma höginkomsttagare!
Citera
2026-08-19, 18:05
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Hoppas innerligt att detta är den allra sista mandatperioden som den ryggradslöse och korrumperade dvärgen figurerar inom politiken. Jag vill helst aldrig se honom mer.
Ulf kommer att gå till historien som moderaten som lämnade över den borgerliga ledartröjan till nationalister.
Citera
2026-08-19, 18:48
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, det kan rent av bli så att man inte fortsätter att sänka skatterna för de allra rikaste. Arma höginkomsttagare!

Varför pratas det aldrig om det enorma slöseriet med skattemedel som sker. Jag tror inte många förstår hur enorma belopp det handlar om. Det handlar om minst 500 miljarder per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in