2026-08-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tack för länk! Hade inte sett Anjos video så visste inte att han visade upp skärmdumpar som "någon" skickat, där datumen vittnade om att de var publicerade över en månad innan Roine dog. Fyfan vad patetiskt att vilja vinna kristallen så mycket att man låtsas att nån med typ 150 följare gör memes på en nydöd gubbe.

Brukar inte tycka synd om Margot men nu gör jag det. Dels för att hennes man har dött, såklart, men framförallt för att hennes fosterson använder bortgången för att ljuga till sig röster. Är inte det lite väl lågt även för Jocke?

Har inte sett alla avsnitt av hans TV4-dokumentär, så vet inte om farsan dyker upp i fler. Men biologiska pappan är åtminstone med i första avsnittet. Jocke, Jonna och ungarna åker dit för att leka i lekparken med farfar, fika, kolla gamla foton och prata igenom vad som hände (typ).

Minns inte riktigt om de kom fram till något, minns bara att Jocke hela tiden höll sig i bakgrunden och tjurade (inför sina barn), vägrade komma in för att fika och se på gamla bilder. utan satt bara ute och rökte tills någon i produktionen typ fick hämta ut hans pappa dit. Sedan grät han om att han inte fick träffa Jocke när han var liten fast han försökte. Men som påpekas träffades de ju en del när Jocke var liten, sedan är det han som enligt journalerna inte vill längre.

Det var en patetisk scen för övrigt. Kan förstå om man är avigt inställd till folk om man springer på dem på random eller de dyker upp hemma hos en. Men att aktivt bestämma en tid och åka hem till någon och sedan vara märkbart sur över att den personen också är där är riktigt jävla konstigt.

Har inte sett eller hört om honom efter det, men då har de åtminstone haft kontakt i hyfsad närtid och dessutom på samma kanal. Så jag gissar att han nog kan tänkas vara bjuden, det blir väl lite gratisreklam för den av Mediernas Etiknämnd fällda dokumentären. Som för övrigt producerades av samma människor som han sa höll på med hans nya dokumentär om att leta hatare. Undra hur det går med den? Säkert jättebra.

Om jag inte missminner mig så firade väl familjen Lundell Jul hos biopappan förra året. Men sammantaget har deras relation varit ansträngd genom alla år. Biopappan drog till Australien när Jocke var nyfödd eller i alla fall väldigt liten. Hans intresse för sonen har varit av en temperatur jämförbar med den vi har utomhus i Sverige på vintern
Citera
2026-08-18, 16:59
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTourette
Spelat ut sin roll? Har du missat att han är sjuk och kanske inte klarar av att gå på ett bröllop i nuläget?
Vad är oddsen att Böliboi har 2 cancersjuka pappor samma år? Roine och Biologiska
Citera
2026-08-18, 17:25
Medlem
Joakim som inte vill ha med "personerna" att göra, har själv publicert flera stories om "personerna" och dessutom medverkat i Anjos senaste video och pratat om "personerna".

Nu publicerar han en ytterligare story och han skriver:
"Höjden att pissa sig själv i ansiktet måste ju vara när man låtsas ha en beef med någon för visningar där motparten dvs. jag, inte vill ha något med personerna att göra, det finns ingen BEEF hahahaha."

Så varför fortsätter han att posta storys om han nu inte vill ha något med "personerna" att göra, så otroligt töntigt. Det går ju inte ihop när han lägger ner så mycket tid på att tjata hur lite han bryr sig, samtidigt som han gör allt för att styra vad folk ska tycka/tro. Han verkar ju ha total panik över att tappa kontrollen så fort folk faktiskt börjar granska honom istället för att bara svälja allt han säger.

OT. Det är jag som fetade i citatet ovan.
Citera
2026-08-18, 17:40
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Joakim som inte vill ha med "personerna" att göra, har själv publicert flera stories om "personerna" och dessutom medverkat i Anjos senaste video och pratat om "personerna".

Nu publicerar han en ytterligare story och han skriver:
"Höjden att pissa sig själv i ansiktet måste ju vara när man låtsas ha en beef med någon för visningar där motparten dvs. jag, inte vill ha något med personerna att göra, det finns ingen BEEF hahahaha."

Så varför fortsätter han att posta storys om han nu inte vill ha något med "personerna" att göra, så otroligt töntigt. Det går ju inte ihop när han lägger ner så mycket tid på att tjata hur lite han bryr sig, samtidigt som han gör allt för att styra vad folk ska tycka/tro. Han verkar ju ha total panik över att tappa kontrollen så fort folk faktiskt börjar granska honom istället för att bara svälja allt han säger.

OT. Det är jag som fetade i citatet ovan.
För att "Buhu kolla här mina följare vad synd det är om mig som har dom här efter mig när jag inte vill ha med dom att göra" Och "Haha kolla vad töntiga de är som säger jag har en beef med dom. Postar här för att visa att jag inte bryr mig, Buhu, så ni alla ser att jag inte bryr mig, buhu"
Citera
2026-08-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror ärligt talat ingen bryr sig om han vinner eller inte. Upplägget är ju sånt att han uppmanar sina följare att rösta och rösta - och de är ju många så det är väl förvånande om han inte vinner.
Har han någonsin vunnit något jury-pris där man faktiskt bedömer kvaliteten på det som nominerats?

Jag har mer en annan fråga faktiskt - är hans biologiska pappa bjuden till bröllopet eller har han spelat ut sin roll nu?

Jag utgår ifrån att Jockiboi vinner en kristall när tittare röstar. Det säger ju sig självt att har man 1.3 mille följare och uppmanar dem att rösta samt ber sina bajsmegafoner, med ytterligare hundratusentals följare, att uppmana till att rösta då kommer man vinna.

Allt annat än en kristall är totalt haveri för den blonderade mytomanen. Han har ju t.o.m. lurat den efterblivna skaran att han sörjer sin fosterpappa!

Om inte fittan vinner en kristall kommer vi aldrig mer se honom i mainstream media igen
Citera
2026-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTourette
Spelat ut sin roll? Har du missat att han är sjuk och kanske inte klarar av att gå på ett bröllop i nuläget?
När blev han sjuk och vad har han för sjukdom? Att Jocke sagt att TA är "jätteallvarligt sjuk" behöver inte vara sant. Jocke sa det redan för ett år sedan. Ifall Jocke står för sina ord blir han bjuden på bröllopet. Han säger att han ångrar att han varit så hård mot pappan och att han har använt sig av härskartekniker och maktmissbruk mot TA.

"Men det är jobbigt liksom för att jag och pappa idag har inte de problemen och då liksom får jag veta att han är jätteallvarligt sjuk nu och då känns det så här: Nu när allt löser ska försvinna. Så nu är mest våran kontakt att man frågar hur mår och vad några dagar sedan har åkt in akut i ambulans till sjukhuset igen och det blir sämre. Det är också livets gång. Han är ju gammal. Jag ångrar ibland att jag kanske har varit argare än vad jag borde vara. Jag tror jag fick, jag bröt ihop trots att vi inte var så pass nära när jag fick veta om hans sjukdomsbesked. Jag fick först veta genom min syster som skrev till Jonna. Så även om vi inte har kontakt mycket så ville jag berätta om pappa. Och då kände jag så här, varför fan har jag varit så hård liksom. "

"Jag tänker inte tjafsa med någonting med honom. Det som har hänt har hänt. Det viktigaste är vad han känner och vill med mig nu idag. Jag har förlåtit honom för det. Och jag tror att han genuint ångrar liksom att han inte fanns för mig när jag var liten."

"Men jag känner mig också skyldig i det hela att hur länge straffar jag inte honom för det? Det blir nästan som en härskarteknik, du vet. Det hjälper inte när personen ser gråta. Och fortsätter man bara kasta skiten i ansiktet på honom och det blir ju bara liksom maktövertag. Maktövertaget man använder det där behålla makten över att en person behöver din förlåtelse. Och så har jag gjort emot honom. Det känner jag verkligen att jag gjort och ångrar jättemycket. Det är ingenting jag tänker neka till att jag hade den där makten över någon som har utsatt mig liksom för grejer och liksom skitit i mig som barn. Ha den makten att den här personen vill be om ursäkt men jag håller på liksom "vi får se om du får träffa mig. Jag ska tänka på det", du vet det där blir nästan obehagligt."

14 aug. 2025: DiaLogiskt, #248, Joakim Lundell, ”ETT ÖVERGIVET BARN”
https://youtu.be/-3KHx90CFpw?si=BEb4ZVjyxGmYpzzP
Senast redigerad av Pallal 2026-08-18 kl. 18:32.
Citera
2026-08-18, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Jag utgår ifrån att Jockiboi vinner en kristall när tittare röstar. Det säger ju sig självt att har man 1.3 mille följare och uppmanar dem att rösta samt ber sina bajsmegafoner, med ytterligare hundratusentals följare, att uppmana till att rösta då kommer man vinna.

Allt annat än en kristall är totalt haveri för den blonderade mytomanen. Han har ju t.o.m. lurat den efterblivna skaran att han sörjer sin fosterpappa!

Om inte fittan vinner en kristall kommer vi aldrig mer se honom i mainstream media igen
Jag instämmer. Det skulle förvåna mig mycket om han inte vann med hänsyn till hur många följare han har .. Däremot tror jag aldrig han vunnit ett pris bedömt av en jury. När kvalitet avgör och inte kvantitet så har han inte mycket att visa upp.
Citera
2026-08-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
För att "Buhu kolla här mina följare vad synd det är om mig som har dom här efter mig när jag inte vill ha med dom att göra" Och "Haha kolla vad töntiga de är som säger jag har en beef med dom. Postar här för att visa att jag inte bryr mig, Buhu, så ni alla ser att jag inte bryr mig, buhu"

Att en man i 40-årsåldern skriver som han gör, tyder på extrem omognad. Han är som ett barn och det gäller ju även regelrätt kritik, då är han liten och svag och har alltid någon annan att skylla på. Som vuxen tycker jag man mår bättre av att just ta sin egen skit och inte fjanta bort det.
Citera
2026-08-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead

Själv påstår Jocke, i stämningen mot Medvikt, att han har 3,2 miljoner följare. Han är delulu
Citera
2026-08-18, 19:18
Medlem
0.1s avatar
Myndigheter borde fånga in jockiboi och studera hans hjärna och ta reda på vad fan det är för fel på honom en gång för alla.... kanske finns det något vi kan lära oss om sjukhuvuden för framtiden?
Citera
2026-08-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
När blev han sjuk och vad har han för sjukdom? Att Jocke sagt att TA är "jätteallvarligt sjuk" behöver inte vara sant. Jocke sa det redan för ett år sedan. Ifall Jocke står för sina ord blir han bjuden på bröllopet. Han säger att han ångrar att han varit så hård mot pappan och att han har använt sig av härskartekniker och maktmissbruk mot TA.

"Men det är jobbigt liksom för att jag och pappa idag har inte de problemen och då liksom får jag veta att han är jätteallvarligt sjuk nu och då känns det så här: Nu när allt löser ska försvinna. Så nu är mest våran kontakt att man frågar hur mår och vad några dagar sedan har åkt in akut i ambulans till sjukhuset igen och det blir sämre. Det är också livets gång. Han är ju gammal. Jag ångrar ibland att jag kanske har varit argare än vad jag borde vara. Jag tror jag fick, jag bröt ihop trots att vi inte var så pass nära när jag fick veta om hans sjukdomsbesked. Jag fick först veta genom min syster som skrev till Jonna. Så även om vi inte har kontakt mycket så ville jag berätta om pappa. Och då kände jag så här, varför fan har jag varit så hård liksom. "

"Jag tänker inte tjafsa med någonting med honom. Det som har hänt har hänt. Det viktigaste är vad han känner och vill med mig nu idag. Jag har förlåtit honom för det. Och jag tror att han genuint ångrar liksom att han inte fanns för mig när jag var liten."

"Men jag känner mig också skyldig i det hela att hur länge straffar jag inte honom för det? Det blir nästan som en härskarteknik, du vet. Det hjälper inte när personen ser gråta. Och fortsätter man bara kasta skiten i ansiktet på honom och det blir ju bara liksom maktövertag. Maktövertaget man använder det där behålla makten över att en person behöver din förlåtelse. Och så har jag gjort emot honom. Det känner jag verkligen att jag gjort och ångrar jättemycket. Det är ingenting jag tänker neka till att jag hade den där makten över någon som har utsatt mig liksom för grejer och liksom skitit i mig som barn. Ha den makten att den här personen vill be om ursäkt men jag håller på liksom "vi får se om du får träffa mig. Jag ska tänka på det", du vet det där blir nästan obehagligt."

14 aug. 2025: DiaLogiskt, #248, Joakim Lundell, ”ETT ÖVERGIVET BARN”
https://youtu.be/-3KHx90CFpw?si=BEb4ZVjyxGmYpzzP

https://youtu.be/JLANnB8GMtk?si=GUC2pXeAS4560X7Y

Runt 7:45
"Det är en lögn som jag har blivit intryckt i mitt huvud, min pappa har aldrig skitit i mig och försökt flytta ifrån mig. Min pappa kämpade tills jag blev 15 år att få träffa mig varje dag som natt. Men han fick inte för han var inte vårdnadshavare"

Frågan man ställer sig är hur isåfall kan han vara besviken på sin pappa?
Är det inte JÄVLIGT MÄRKLIGT det han säger hos dialogiskt vs vad han säger i denna video att han pappa kämpade för honom? HUR kan man vara besviken på någon som enligt han själv gjorde allt för att träffa han?

Sen får vi inte glömma denna video om hans pappa, samma visa där. Hans pappa gjorde ALLT.....

https://youtu.be/s-WQk63ErQA?si=UWawDcjmib-Q3Rek

Så sjukt att vad som än kommer ut ur hans käft går att det motbevisa eller jämföra med en tidigare historia som aldrig är densamma. Han är en manisk lögnare.
Senast redigerad av Dotrust 2026-08-18 kl. 19:57.
Citera
2026-08-18, 20:08
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
https://youtu.be/JLANnB8GMtk?si=GUC2pXeAS4560X7Y

Runt 7:45
"Det är en lögn som jag har blivit intryckt i mitt huvud, min pappa har aldrig skitit i mig och försökt flytta ifrån mig. Min pappa kämpade tills jag blev 15 år att få träffa mig varje dag som natt. Men han fick inte för han var inte vårdnadshavare"

Frågan man ställer sig är hur isåfall kan han vara besviken på sin pappa?
Är det inte JÄVLIGT MÄRKLIGT det han säger hos dialogiskt vs vad han säger i denna video att han pappa kämpade för honom? HUR kan man vara besviken på någon som enligt han själv gjorde allt för att träffa han?

Sen får vi inte glömma denna video om hans pappa, samma visa där. Hans pappa gjorde ALLT.....

https://youtu.be/s-WQk63ErQA?si=UWawDcjmib-Q3Rek

Så sjukt att vad som än kommer ut ur hans käft går att det motbevisa eller jämföra med en tidigare historia som aldrig är densamma. Han är en manisk lögnare.
Bra sammanfattning.
Japp, historierna ändras beroende på vad för content han vill ha ut i nutiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in